Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Formularul 101 pentru anul 2016 a fost aprobat. Cine are obligatia sa il depuna in 2017?

OANAF 3386/2016formularul 101declaratia 101impozitul pe profit

Prin OANAF 3386 din 25.11.2016 - OANAF 3386/2016 - a fost aprobat Formularul 101 ce se va utiliza, incepand cu 01 ianuarie 2017, pentru declararea obligatiilor anuale aferente anului fiscal 2016.

La completarea formularului se au in vedere prevederile Legii nr. 227/2015, ale Normelor metodologice de aplicare, precum si deciziile Comisiei fiscale centrale constituite la nivelul MFP.

Declaratia 101 se depune de catre platitorii de impozit pe profit. In anul 2016, conform Codului fiscal aprobat prin Legea 227/2015, sunt obligate la plata impozitului pe profit urmatoarele persoane:

I. persoanele juridice romane, cu urmatoarele exceptii:

1. Trezoreria Statului;
2. institutia publica, infiintata potrivit legii, cu exceptia activitatilor economice desfasurate de aceasta;
3. Academia Romana, precum si fundatiile infiintate de Academia Romana in calitate de fondator unic, cu exceptia activitatilor economice desfasurate de acestea;
4. Banca Nationala a Romaniei;
5. Fondul de garantare a depozitelor in sistemul bancar, constituit potrivit legii;
6. Fondul de compensare a investitorilor, infiintat potrivit legii;
7. Fondul de garantare a pensiilor private, infiintat potrivit legii;
8. Fondul de garantare a asiguratilor, constituit potrivit legii;


Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Proceduri Contabile pentru PFA
Proceduri Contabile pentru PFA

Vezi detalii



9. persoana juridica romana care plateste impozit pe veniturile microintreprinderilor;
10. entitatea transparenta fiscal cu personalitate juridica.

II. persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent/mai multor sedii permanente in Romania.
III. persoanele juridice straine care au locul de exercitare a conducerii efective in Romania.
IV. persoanele juridice straine care realizeaza venituri din transferul proprietatilor imobiliare situate in Romania sau al oricaror drepturi legate de aceste proprietati, inclusiv inchirierea sau cedarea folosintei bunurilor proprietatii imobiliare situate in Romania, venituri din exploatarea resurselor naturale situate in Romania, precum si venituri din vanzarea-cesionarea titlurilor de participare detinute la o persoana juridica romana.
V. persoanele juridice cu sediul social in Romania, infiintate potrivit legislatiei europene.

Incepand cu anul 2016, daca in cursul unui an fiscal o microintreprindere realizeaza venituri mai mari de 100.000 euro sau ponderea veniturilor realizate din consultanta si management in veniturile totale este de peste 20% inclusiv, aceasta datoreaza impozit pe profit, incepand cu trimestrul in care s-a depasit oricare dintre aceste limite, calculul si plata impozitului pe profit efectuandu-se luand in considerare veniturile si cheltuielile realizate incepand cu trimestrul respectiv. Acesti contribuabili vor depune declaratia 101 pentru perioada cuprinsa intre data de intai a primei luni din trimestrul in care incep, in cursul anului, sa desfasoare activitati de natura celor exceptate, sau in cazul in care se realizeaza venituri mai mari de 100.000 euro sau ponderea veniturilor realizate din consultanta si management in veniturile totale este de peste 20% inclusiv si sfarsitul anului de raportare.
In trecut, acesti contribuabili calculau impozitul pe profit luand in considerare veniturile si cheltuielile inregistrate de la inceputul anului iar in formularul 101 inscriau si impozitul pe veniturile microintreprinderilor declarat in anul de raportare prin formularul 100, in vederea regularizarii.

Atentie! Formularul se va depune de catre persoanele care aplica regulile speciale de impozitare reglementate la art. 15 din Codul fiscal, inclusiv in situatia in care inregistreaza numai venituri neimpozabile, respectiv cheltuieli nedeductibile, potrivit titlului II "Impozitul pe profit" din Codul fiscal. Este vorba de urmatoarele persoane:

- cultele religioase,
- unitatile de invatamant preuniversitar si institutiile de invatamant superior, particulare, acreditate, precum si cele autorizate,
- asociatiile de proprietari constituite ca persoane juridice si asociatiile de locatari recunoscute ca asociatii de proprietari,
- Societatea Nationala de Cruce Rosie din Romania,
- organizatiile nonprofit, organizatiile sindicale, organizatiile patronale

Aceasta obligatie este expres prevazuta de instructiunile de completare a formularului avand in vedere interpretarile diferite din anii precedenti.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Decembrie 2016


Votati articolul "Formularul 101 pentru anul 2016 a fost aprobat. Cine are obligatia sa il depuna in 2017?":
Rating:

Nota: 2.79 din 5 din 19 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Documentatie necesara la o Intreprindere Individuala - gogoserie CAEN 5610

Intrebare: Buna ziua,
Va rog sa imi spuneti ce documente trebuie sa intocmesc pentru evidenta contabila la o intreprindere individuala-gogoserie, atat pe parte contabila, cat si pe parte de productie. Cum trebuie sa fac receptia produselor folosite in obtinerea produsui finit? Cum le incarc si scad din gestiune pe acestea? Ce documente trebuie sa intocmesc?
Multumesc.

Raspuns: Buna seara, In ceea ce priveste materia prima, aceasta se inregistreaza in note de receptie, in fise...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X