Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Retragerea din evidenta platitorilor de TVA. Cum va arata monografia contabila?

Evidenta platitorilor de TVAdeclaratia 010codul fiscalinregistrari contabile

Va propunem, in randurile urmatoare, cazul unei societati platitoare de TVA cu o cifra de afaceri de 150.000 lei si care doreste sa se retraga din evidenta platitorilor de TVA. Vom vedea ce documente trebuie depuse si care sunt monografiile contabile aferente dupa primirea deciziei.

Pentru retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA, aveti obligatia completarii si depunerii la organul fiscal a formularului cod 096 „Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA" pana pe data de 10 a lunii urmatoare perioadei fiscale de raportare si a declaratiei de mentiuni 010.

Formularele cod 010 si cod 096 trebuie insotite de balanta sintetica din care sa rezulte veniturile care au stat la baza determinarii cifrei de afaceri inscrise in formulare.
Optiunea se formuleaza numai in situatia in care cifra de afaceri din anul precedent si cifra de afaceri realizata in anul in curs pana la data solicitarii nu a depasit plafonul de scutire de 220.000 lei (65.000 euro x 3.3817).

Solutionarea cererii se efectueaza cel tarziu pana la sfarsitul lunii in care cererea a fost depusa, anularea inregistrarii fiind valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA.

Scoaterea din evidentele platitorilor de TVA este confirmata prin emiterea de catre organul fiscal competent a "Deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 310 din Codul fiscal", cod 14.13.02.60/096.

Comunicarea deciziei catre persoana impozabila care a solicitat anularea este urmata de radierea inregistrarii in:
- Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA;
- Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare;


Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii




In situatia in care comunicarea a avut loc pana la data de 31 Ianuarie 2017, societatea are obligatia de a depune ultimul decont de TVA cod 300 pana pe data de 25 februarie 2017 (decontul lunii ianuarie 2017), chiar daca perioada fiscala de care a beneficiat (in perioada in care a figurat ca platitoare de TVA) a fost trimestrul calendaristic. De asemenea, pentru aceiasi perioada, societatea trebuie sa depuna/transmita la organul fiscal competent declaratia informativa cod 394 si cod 390 (daca este cazul).

Deci, prin decontul de TVA aferent lunii ianuarie 2017, societatea comerciala trebuie sa raporteze, conform evidentei fiscale organizate pe baza jurnalului pentru vanzari si a jurnalului pentru cumparari urmatoarele operatiuni realizate in calitate de platitoare de TVA:

- livrari de bunuri si prestari de servicii realizate, facturate;
- achizitii de bunuri si prestari de servicii pentru care a primit facturi;
- ajustarea sumei TVA deduse, ajustare efectuata conform urmatoarelor prevederi legale:
- pentru materialele si serviciile neconsumate, inclusiv pentru investitiile in curs de executie, conform prevederilor art.304 "Ajustarea taxei deductibile in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital" alin. (1) lit. c) "persoana impozabila isi pierde dreptul de deducere a taxei pentru bunurile mobile nelivrate si serviciile neutilizate la momentul pierderii dreptului de deducere." si punctul 78 din normele de aplicare.

- pentru bunuri de capital si investitii in curs de executie evidentiate in debitul contului 231: art. 305"Ajustarea taxei deductibile in cazul bunurilor de capital" si punctul 79 din normele de aplicare. Pentru bunurile de capital, ajustarea se efectueaza pentru perioada de ajustare ramasa la momentul solicitarii scoaterii din evidenta platitorilor de TVA, in cadrul perioadei de ajustare de 5 ani sau de 20 ani.

Suma de plata in favoarea statului inregistrata prin articolul contabil:
635 = 4426

se declara in decontul 300 la randul 30 regularizari taxa dedusa, cu semnul minus sau la randul 31 denumit "Ajustari conform pro-rata/ajustari pentru bunurile de capital" daca ajustarea se efectueaza conform prevederilor art. 305 din Codul fiscal, pentru bunuri de capital.

Suma TVA colectata neexigibila la momentul emiterii care devine exigibila prin incasare dupa iesirea din evidenta platitorilor de TVA, se achita bugetului de stat si se raporteaza prin formularul cod 311.

Declaratia se depune pana la 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei potrivit sistemului TVA la incasare, pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Exigibilitatea intervine la data incasarii. Declaratia se depune la organul fiscal competent , fie direct la registratura, fie la posta, prin scrisoare recomandata. Suma declarata trebuie virata bugetului de stat pana la termenul de depunere a declaratiei cod 311.

In ceea ce priveste suma TVA deductibila neexigibila, TVA se deduce la data platii facturilor conform prevederilor de la pct. 67 alin. (12) din Normele metodologice si se raporteaza prin declaratia cod 307. Declaratia se depune pana la 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei potrivit sistemului TVA la incasare.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Evidenta platitorilor de TVAdeclaratia 010codul fiscalinregistrari contabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Ianuarie 2017


Votati articolul "Retragerea din evidenta platitorilor de TVA. Cum va arata monografia contabila?":
Rating:

Nota: 4.3 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Acuzat ca va face o plata nelegala, retroactiva ?

Intrebare: Colega de la Resurse Umane
a uitat sa calculeze transa de vechime in munca
pentru un salariat.
Salariatul trebuia sa beneficieze si de
majorarea salariului, din septembrie 2015.

Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile ulterioare:
"Gradatia corespunzatoare transei de vechime in munca se plateste cu incepere de la data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a implinit vechimea in munca, prevazuta la transa respectiva, prin acordarea claselor de salarizare prevazute la alin. (3)."

Directorul va trebui sa emita Decizie
de acordare a respectivei transe de vechime
si salariul aferent, majorat.

Stiu ca printr-o Decizie nu se poate acorda unui salariat
drepturi, in mod retroactiv,
ce trebuiau sa i se acorde de acum 2 luni de zile ...

Cum se va proceda,
daca acum este luna Noiembrie,
iar Decizia nu a fost emisa,
iar salariatul nu a primit drepturile cuvenite ?

1. - Se poate emite o Decizie in care sa se spuna ca
s-a omis sa i se acorde drepturile unui salariat si
sa i se acorde din urma drepturile ?
Acest lucru este nelegal si imputabil
directorului, juristului, daca s-ar emite o asemenea Decizie ?
Contabilul sef al institutiei nu va fi acuzat ca
va face o plata nelegala, retroactiva ?
sau
2. ? Se va emite o Decizie cu drepturile
ce i se acorda salariatului incepand cu luna decembrie 2015,
iar pentru drepturile ce trebuiau sa i se acorde,
salariatul va trebui sa dea institutia in judecata,
iar institutia sa ii acorde drepturile
in baza unei hotarari judecatoresti,
in mod retroactiv ?

Raspuns: Va rog frumos sa imi spuneti daca in Decizie mai trebuie sa se treaca si faptul ca: pentru perioada...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Casa de marcat electronica. Care sunt procedura de inregistrare, termenul de utilizare si sanctiunile

    • Introducerea noilor case de marcat electronice a starnit numeroase reactii in randul operatorilor economici. De la procedura de inregistrare pana la sanctiunile care se vor da, exista multe neclaritati. Analizam cazul unei societati care are drept activitate principala codul CAEN 4671 "Comert cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi si gazosi si al produselor derivate", iar in acest domeniu, nicio alta entitate (PECO), nu au fost inca omologate casele de marc...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! 27 august este termenul limita pentru depunerea declaratiilor fiscale

    • Contribuabilii trebuie sa fie atenti la termenul de 27 august fiindca reprezinta data limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale importante.   Luni, 27 august 2018 este termenul limita pentru depunerea urmatoarele declaratii:   - formularului 097 " Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare";   - ...» citeste mai departe aici

  • ANAF – Modificarea procedurii privind inregistrarea operatorilor de produse energetice

    • In Monitorul Oficial nr. 700 din data de 10 august 2018 a fost publicat Ordinul Presedintelui ANAF nr. 1960 din data de 6 august 2018. Acesta reprezinta modificarea OPANAF nr. 1.849/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro en detail produse energetice – benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili, precum si aprobarea modelului si continutului unor formulare, precum si pentru modificar...» citeste mai departe aici

  • Declararea modificarilor ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala

    • Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni. Termenul de 15 zile este termenul general prevazut de Codul de procedura fiscala si se aplica atunci cand legislatia nu prevede un termen pentru declararea modificarilor. Exista situatii in care modificarile se declara la alte termene, expres prevazu...» citeste mai departe aici

  • REMINDER! Plata obligatiilor fiscale se efectueaza intr-un cont unic

    • Obligatiile fiscale datorate de contribuabili se platesc, incepand cu 1 iulie 2018, in contul unic 55.03 "Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al contribuabililor la unitatile Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal central competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de ace...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X