email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Definitivarea impozitului pe profit. Verificarea datelor din contabilitate

27 martie 2017impozitul pe profitverificarea datelor din contabilitateevidentierea

Pentru anumiti contribuabili 27 martie 2017 este termenul pentru depunerea declaratiei 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" pentru anul 2016.

Avand in vedere ca pentru calculul rezultatului fiscal, veniturile si cheltuielile care se iau in considerare sunt cele inregistrate in contabilitate potrivit reglementarilor aplicate, pentru a evita erorile contabile si depunerea unor declaratii reectificative este recomandat sa se efectueze lucrari pregatitoare prin care sa se asigure aplicarea corecta a politicilor si reglementarilor, precum:

1. Verificarea inregistrarii corecte in conturi a tuturor operatiunilor efectuate, intocmirii documentelor justificative pentru toate operatiunile economico financiare efectuate si inregistrarea corecta in contabilitate.

2. Verificarea concordantei dintre evidenta operativa si contabilitate:

  • soldul din Registrul de casa este egal cu soldul contului 531 "Casa";
  • totalul soldurilor din extrasele de cont bancar este egal cu soldul contului 512 "Conturi la banci";
  • verificarea componentei analitica a conturilor de terti;
  • verificarea componentei analitice a contului 473 – „Decontari din operatii in curs de clarificare” si clarificarea sumelor. Conform reglementarilor contabile sumele inregistrate in acest cont trebuie clarificate de catre entitate intr-un termen de cel mult trei luni de la data constatarii.
  • verificarea soldurilor conturilor de TVA;
  • verificarea inregistrarii in contabilitate a rezultatelor inventarierii efectuata la inchiderea exercitiului financiar;
  • verificarea evaluarii creantelor si datoriilor in valuta si inregistrarea diferentelor de curs;
  • verificarea evaluarii creantelor si datoriilor exprimate in lei, a caror decontare se face in functie de cursul unei valute si inregistrarea diferentelor de curs.
  • verificarea inregistrarii amortizarilor mijloacelor fixe;

3. Efectuarea operatiunilor de delimitare in timp a veniturilor si cheltuielilor

Astfel, se va verifica:

  • evidentierea in conturile de venituri si creantele pentru care nu a fost intocmita inca factura (contul 418 "Clienti - facturi de intocmit"), respectiv in conturile de cheltuieli sau bunuri, datoriile pentru care nu s-a primit inca factura (contul 408 "Furnizori - facturi nesosite"), pe baza documentelor care atesta livrarea bunurilor, respectiv prestarea serviciilor (de exemplu, avize de insotire a marfii, situatii de lucrari etc.).
  • evidentierea cheltuielilor efectuate in cursul exercitiului financiar, dar care sunt aferente unui exercitiu financiar ulterior in contul 471 „Cheltuieli inregistrate in avans”. In acest cont se inregistreaza, in principal, urmatoarele cheltuieli: chirii, abonamente, asigurari si alte cheltuieli efectuate anticipat;
  • evidentierea veniturilor incasate inainte de data bilantului aferent exercitiului financiar curent, dar care sunt aferente unui exercitiu financiar ulterior in contul 472 - Venituri inregistrate in avans; In acest cont se inregistreaza, in principal, veniturile din chirii, abonamente si alte venituri aferente perioadelor sau exercitiilor urmatoare.

4. Inregistrarea sumelor datorate si neachitate personalului (concediile de odihna si alte drepturi de personal), respectiv eventualele sume care urmeaza sa fie incasate de la acesta, aferente exercitiului in curs, ca alte datorii si creante in legatura cu personalul.

5. Inregistrarea rezervelor legale daca acestea nu au fost constituite ori daca s-a efectuat majorarea capitalului social


Potrivit art. 183 alin. (1) din Legea societatilor 31/1990, din profitul societatii se va prelua, in fiecare an, cel putin 5% pentru formarea fondului de rezerva, pana ce acesta va atinge minimum a cincea parte din capitalul social.
Sumele reprezentand rezerve constituite din profitul exercitiului financiar curent, in baza unor prevederi legale, se inregistreaza prin articolul contabil 129 "Repartizarea profitului" = 106 "Rezerve".

6. Efectuarea reevaluarii imobilizarilor corporale si inregistrarea rezultatelor in contabilitate, in cazul entitatilor care aplica metoda reevaluarii.

7. Constituirea, revizuirea si ajustarea provizioanelor. Provizioanele trebuie revizuite la data fiecarui bilant si ajustate pentru a reflecta cea mai buna estimare curenta. In cazul in care pentru stingerea unei obligatii nu mai este probabila o iesire de resurse, provizionul trebuie anulat prin reluare la venituri. Provizioanele se evalueaza inaintea determinarii impozitului pe profit, tratamentul fiscal al acestora fiind cel prevazut de legislatia fiscala (art. 26 din Codul fiscal).

Incepand cu 01 ianuarie 2016, conform Noului Cod fiscal,  pentru determinarea rezultatului fiscal, erorile inregistrate in contabilitate se corecteaza astfel:
 a) erorile care se corecteaza potrivit reglementarilor contabile pe seama rezultatului reportat, prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera acestea si depunerea declaratiei 101 rectificative;
b) erorile care se corecteaza potrivit reglementarilor contabile pe seama contului de profit si pierdere sunt luate in calcul pentru determinarea rezultatului fiscal in anul in care se efectueaza corectarea acestora.

 


de Irina Dumitrescu

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
27 martie 2017impozitul pe profitverificarea datelor din contabilitateevidentierea


Data aparitiei: 10 Martie 2017

Votati articolul "Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Definitivarea impozitului pe profit. Verificarea datelor din contabilitate":
Rating:

Nota: 2.61 din 5 din 9 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Balanta de verificare: cele mai frecvente 5 erori intalnite

    • Pe langa functia de control, balantele de verificare servesc si la identificarea erorilor formale de inregistrare care altereaza egalitatile ce trebuie sa existe intre totalurile diferitelor coloanelor si a corelatiilor dintre ele, asigurand astfel exactitatea datelor contabile. Erorile care provoaca lipsa de egalitate intre coloanele balantelor pot fi erori de inregistrare in evidenta sistematica, erori de pregatire a conturilor in vederea intocmirii balantei, erori de intocmire a ba...» citeste mai departe aici

  • Registrul de Evidenta Fiscala: cine are obligatia intocmirii, ce cuprinde si un studiu de caz practic

    • Reamintim contribuabililor inregistrati ca platitori de impozit pe profit ca sunt obligati sa intocmeasca Registrul de evidenta fiscala, in conformitate cu prevederile Ordinului nr. 870/2005 privind Registrul de evidenta fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. In plus, acesta poate fi intocmit atat in format fizic, eliberat de unitatile fiscale, cat si in format electronic. In continuare, veti afla ce intrebuie inscrise in REF, iar la final puteti consulta un studiu ...» citeste mai departe aici

  • Plata decont: monografie privind depasirea sumei aprobate pentru decontarea combustibilului

    • Cu privire la decontarea cheltuielilor de transport pentru salariati, intalnim adesea situatii in care suma cheltuita depaseste limita alocata. In urmatorul studiu de caz, vom analiza modul in care aceasta situatie este inregistrata in contabilitatea unei companii. Ne vom concentra asupra cazului in care un salariat, delegat la un alt punct de lucru, depaseste suma maxima alocata pentru decontarea combustibilului. Monografie plata decont: studiu de caz ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X