email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul nr. 987/2020 aduce modificari in domeniul colectarii creantelor fiscale. Atentie la formulare!

Ordinul nr. 987/2020 aduce modificari in domeniul colectarii creantelor fiscale. Atentie la formulare!
creante fiscalemonitorul oficialdebitorpopriri

Ordinul nr. 987/2020 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 368 din 7 mai 2020. Noul Ordin modifica modelul unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, ce au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 63/2017 si prin O.A.N.A.F. nr. 967/2017.

Anexele nr. 1-30 la Ordinul nr. 987/2020 sunt publicate in Monitorul Oficial nr. 368 bis din 7 mai.

Ordinul nr. 987/2020 a fost necesar atat pentru modificarea si completarea unor modele de formulare care vor fi utilizate in procedura de executare silita prin poprire, cat si introducerea unor noi modele de formulare, astfel incat procesul de poprire sa poata fi realizat in bune conditii de catre organele de executare silita.

Modelele de formulare modificate prin Ordinul nr. 987/2020 

- Adresa de infiintare a popririi asiguratorii asupra disponibilitatilor banesti;
 - Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti, ca urmare a transformarii masurilor asiguratorii in masuri executorii.

ANAF a mentionat in referatul de aprobare ca, in O.P.A.N.A.F nr.63/2017, aceasta adresa avea denumirea de Adresa de infiintare a popririi executorii asupra disponibilitatilor banesti, astfel motivam modificarea denumirii, incat s-a considerat necesar ca trebuie sa reiasa clar faptul ca este vorba de transformare a unor masuri asiguratorii in masuri executorii, pentru a nu fi confundata de catre institutiile de credit cu Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti, care este utilizata in procedura
normala de executare silita;

 - Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti;


 - Adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii conturilor;
 - Adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra disponibilitatilor banesti;
 - Decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti.

 De asemenea, s-a considerat necesar a se modifica si urmatoarele modele de formulare utilizate in activitatea de executare silita, in vederea imbunatatirii acestora si corelarii cu modificarile legale in vigoare, respectiv:

 - Adresa de infiintare a popririi asiguratorii asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;
 - Decizie de ridicare a popririi asiguratorii asupra disponibilitatilor banesti;
 - Decizie de ridicare a popririi asiguratorii asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;
 - Decizie de ridicare a sechestrului asigurator aplicat asupra bunurilor;
 - Adresa de infiintare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;
 - Adresa de infiintare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de incasat de la autoritati sau institutii publice;
 - Adresa de instiintare privind infiintarea popririi;
 - Adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii retinerilor;
 - Adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;
- Decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;
 - Decizie de ridicare a masurilor de executare silita aplicate asupra bunurilor sechestrate.

Totodata, in ceea ce priveste Adresa de infiintare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de catre terti, s-a considerat necesar ca formularul prevazut in Anexa nr.21 din O.P.A.N.A.F. nr.63/2017 sa fie abrogat, iar elementele care privesc transformarea masurilor asiguratorii in masuri executorii, sa fie preluate in modelul de formular prevazut in Anexa nr.25, intrucat continutul modelului de formular era similar doar obiectul de emitere fiind diferit, motiv pentru care nu se impune utilizarea de modele de formulare distincte. Astfel, in acest caz, organul de executare silita va bifa dupa caz, daca este vorba de infiintare poprire sau de transformare din masuri asiguratorii in masuri executorii. 

Referitor la modelul de formular Adresa de instiintare privind infiintarea popririi, si in acest caz s-a considerat necesar ca formularul prevazut in Anexa nr.22 din O.P.A.N.A.F. nr.63/2017 sa fie abrogat, iar in cuprinsul adresei de instiintare transmisa debitorului, astfel cum a fost modificata si completata prin prezentul proiect de act normtiv, sa se faca referire la toate masurile care privesc infiintarea popririi, intrucat ca si in situatia de mai sus continutul adresei de infiintare era similar doar obiectul de emitere fiind diferit, motiv pentru care nu se impune utilizarea de modele de formulare distincte. Astfel, si in acest caz, organul de executare silita va bifa dupa caz, ce masura de executare silita prin poprire a fost infiintata pentru care se instiinteaza debitorul.

 De asemenea, atat din Adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii conturilor, cat si din Adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra disponibilitatilor banesti, a fost eliminata trimiterea prin care acestea erau comunicate si debitorului, intrucat in forma veche acestea contineau si elemente care priveau doar debitorul si nu era necesar a fi cunoscute si de institutia de credit sau tertul poprit. Tinand cont de aceste aspecte se impune completarea O.P.A.N.A.F. nr.63/2017, cu doua noi modele de formulare, respectiv, Adresa de instiintare privind suspendarea masurilor de executare silita si Adresa de instiintare privind continuarea masurilor de executare silita, prin care debitorul va fi instiintat cu privire la masura de suspendare sau continuare a masurilor de executare silita prin poprire (banca/terti).

 In plus, mentionam ca urmare modificarii art. 230 alin. (5) si art. 233 alin. (3) din Codul de procedura fiscala, se impune introducerea unui nou model de formular, respectiv Adresa privind actualizarea sumelor ramase de recuperat, ca urmare a stingerilor efectuate, din popririle infiintate, care sa fie emisa de organul de executare silita competent si prin care tertul poprit/institutia de credit sa fie informati cu privire la suma ramasa de recuperat, astfel incat acestia sa procedeze la virarea sumelor ramase nestinse in evidenta fiscala iar activitatea debitorilor sa nu fie afectata. au fost modificate dispozitiile art. 253 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in sensul includerii unor prevederi ce confera posibilitatea cumparatorului de a plati in rate, pe langa pretul de adjudecare a bunului imobil, si pretul de adjudecare a bunului mobil achizitionat in cadrul procedurii de licitatie organizata de catre organul fiscal central pentru valorificarea
acestuia.

 In contextul prevazut mai sus, au fost modificate si dispozitiile art. 254 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, prin care se reglementeaza conditiile in care se incheie procesul verbal de adjudecare, precum si elementele pe care trebuie sa le contina acest formular utilizat in cadrul procedurii de executare silita.

Avand in vedere modificarile legislative anterior expuse, este necesara modificarea corespunzatoare a urmatoarelor modele de formulare prevazute de Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 63/2017, respectiv:

 - Cerere de participare la licitatie si oferta de cumparare;
 - Proces-verbal privind desfasurarea si rezultatul licitatiei pentru valorificarea bunurilor mobile;
 - Proces-verbal privind desfasurarea si rezultatul licitatiei pentru valorificarea bunurilor imobile/ansamblului de bunuri imobile;
 - Proces-verbal de adjudecare pentru bunuri mobile;
 - Proces-verbal de adjudecare pentru bunuri imobile/ansamblu de bunuri imobile.

Totodata, au fost modificate si urmatoarele modele de formulare din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 967/2017 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, emise si tiparite
prin intermediul unitatii de imprimare rapida: 

- Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitaatilor banesti;
- Adresa de instiintare privind infiintarea popririi;
- Decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti;
- Adresa de infiintare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;
- Decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra sumelor datorate debitorului de catre terti. 

Ordinul nr. 987/2020: textul actului normativ:


Art. I. -

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 63/2017 privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, precum si pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii publice, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 32 si 32 bis din 11 ianuarie 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

 

1. La articolul 1 alineatul (1), punctul 20 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
20. Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti, ca urmare a transformarii masurilor asiguratorii in masuri executorii, prevazuta in anexa nr. 20;".

2. La articolul 1 alineatul (1), punctele 21 si 22 se abroga.

3. La articolul 1 alineatul (1), punctul 54 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
54. Decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra sumelor datorate debitorului de catre terti, prevazuta in anexa nr. 54;".

4. La articolul 1 alineatul (1), dupa punctul 61 se introduc trei noi puncte, punctele 62-64, cu urmatorul cuprins:

62. Adresa privind actualizarea sumelor ramase de recuperat, ca urmare a stingerilor efectuate, din popririle infiintate, prevazuta in anexa nr. 62;

63. Adresa de instiintare privind suspendarea masurilor de executare silita, prevazuta in anexa nr. 63;

64. Adresa de instiintare privind continuarea masurilor de executare silita, prevazuta in anexa nr. 64."

5. La articolul 1, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
(2) Anexele nr. 1-64 fac parte integranta din prezentul ordin."

6. Anexele nr. 21 si 22 se abroga.

7. Anexele nr. 10, 11, 14, 15, 16, 20, 24, 25, 26, 27, 38, 39, 40, 42, 43, 48, 49, 50, 51, 53, 54 si 55 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1-22 la prezentul ordin.

8. Dupa anexa nr. 61 se introduc trei noi anexe, anexele nr. 62-64, al caror cuprins este prevazut in anexele nr. 23-25 la prezentul ordin.

Art. II. -

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 967/2017 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, emise si tiparite prin intermediul Unitatii de imprimare rapida, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 208 din 27 martie 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, punctul 13 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
13. Decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra sumelor datorate debitorului de catre terti, prevazuta in anexa nr. 13".

2. Anexele nr. 6, 7, 8, 10 si 13 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 26-30 la prezentul ordin.
 

Art. III. -

Anexele nr. 1-30*) fac parte integranta din prezentul ordin.

*) Anexele nr. 1-30 se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 368 bis.
 

Art. IV. -

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

 

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
creante fiscalemonitorul oficialdebitorpopriri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 12 Mai 2020


Votati articolul "Ordinul nr. 987/2020 aduce modificari in domeniul colectarii creantelor fiscale. Atentie la formulare!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozit pe venitul microintreprinderilor

Intrebare: Buna ziua,

Revenind la un suiect mai vechi, va prezentam urmatoarele: Societatea a realizat in anul 2015 EXCLUSIV venituri din prestare servicii DIRIGENTIE SANTIER, incluse in codul CAEN 7112 "Activitati de inginerie si consultanta tehnica legate de acestea", activitate pentru care societatea este autorizata. Marimea cifrei de afaceri realizata este cea specifica microintreprinderii, asa cum aceasta a fost definita.
Majoritatea consultantilor fiscali la care am apelat pentru a stabili cum impozitam aceasta activitate au mers pe impozit pe profit.
Sunt si unele pareri contrare, care sustin ca activitate de dirigentie santier, chiar daca este inclusa intr-un cod CAEN de consultanta, are toate sansele ca, la un control fiscal, sa fie reconsiderata ca fiind o simpla prestare de serviciu, iar nu o activitate de consultanta, in sensul Codului fiscal. Incertitudinile noastre in aprecierea corecta a acestei spete sunt amplificate si de precizarile din Normele de aplicare a Codului fiscal 2016, in care la Titlul III, Sectiunea I, alin. (2) se precizeaza:
" INCADRAREA IN CATEGORIA VENITURI DIN CONSULTANTA SI MANAGEMENT SE EFECTUEAZA PRIN ANALIZA CONTRACTELOR SI A ALTOR DOCUMENTE CARE JUSTIFICA NATURA VENITURILOR".
Intrucat dorim sa rezolvam orice problema a societatii cu multa corectitudine si sa fim in perfecta legalitate, dorim inca un punct de vedere in aceasta speta de la specialistii dumneavoastra, pe a caror expertiza ne-am bazat intotdeauna.

Va multumesc.

Raspuns: In cazul prezentat, opinia mea este ca serviciile de dirigintie de santier sunt incadrate in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Mai 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 9 + 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X