Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Firmele si PFA-urile scapa de stampila de la 30 iulie! In ce conditii nu se mai foloseste?

stampilafirmepfaautoritaticontracte30 iulieog 17/2015

Incepand cu 30 iulie 2017, firmele si PFA-urile scapa de obligatia de a folosi stampila pentru anumite tipuri de contracte.

Reglementarea e adusa de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/2017, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 507 din 30 iunie 2017, urmand sa se aplice incepand cu data de 30 iulie 2017.

Potrivit noilor prevederi, "persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica nu au obligatia de a aplica stampila pe declaratii, cereri, contracte sau orice alte documente sau inscrisuri depuse la institutiile sau autoritatile publice ori emise sau incheiate in relatia cu institutiile sau autoritatile publice".

Se modifica astfel reglementarile mai vechi aduse initial de Ordonanta Guvernului nr. 17/2015 in care nu erau clarificate tipurile de documente pentru care nu va mai fi necesara stampila in ce priveste achizitiile publice.

Asadar, de la 30 iulie 2017, nu va mai fi obligatyorie folosirea stampilei de catre firme si PFA-urile pe contractele incheiate, depuse sau emise in relatia cu institutiile statului.

Pentru ca noile prevederi sa fie respectate, se mentioneaza ca solicitarea stampilarii acestor documente exceptate, de catre o institutie a statului, se considera abatere disciplinara:


Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii


"Fapta de a solicita persoanelor fizice, persoanelor juridice de drept privat, precum si entitatilor fara personalitate juridica aplicarea stampilei pe declaratii, cereri, contracte sau orice alte documente sau inscrisuri, savarsita de catre persoana din cadrul unei institutii sau autoritati publice, constituie abatere disciplinara si atrage raspunderea disciplinara a acesteia, conform prevederilor legale".

Va reamintim ca folosirea stampilei, potrivit OG nr. 17/2015, stabileste si ca "persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica nu au obligatia de a aplica stampila pe documente sau orice alte inscrisuri emise in relatia dintre acestea". Noua modificare adauga in aceasta categorie pentru care nu e obligatorie folosirea stampilei si contractele cu autoritatile sau institutiile statului.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Iulie 2017


Votati articolul "Firmele si PFA-urile scapa de stampila de la 30 iulie! In ce conditii nu se mai foloseste?":
Rating:

Nota: 3.55 din 5 din 11 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cheltuieli PFA

Intrebare: Buna ziua, va rog sa ma ajutati cu un raspuns in urmatoarea situatie
- pentru o persoana fizica autorizata care are activitate de transport marfa si care nu are angajati, titularul intreprinderii individuale efectueaza transportul, se pot incadra diversele cheltuieli pe perioada transportuli conf.art.48 alin.5 lit.i din Legea 571 / 2003 , daca nu se prezinta alte acte decit un ordin de deplasare, o dispozitie de plata de la casierie cu mentiunea de avans spre decontare si o declaratie pe proprie raspundere a titularului ca sunt cheltuieli efectuate in interesul direct al activitatii , suma cheltuita pe zi fiind in general 32 lei ?
Va multumesc

Raspuns: multumesc pentru raspuns... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X