Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Sfatul expertului Robert Gearba: Achizitia intracomunitara efectuata de firma neinregistrata in scopuri de TVA

achizitie intracomunitaracod valid tvaachizitii intracomunitareplafon

Societatile neinregistrate in scopuri de TVA au dreptul sa faca achizitii intracomunitare, dar au obligatii de inregistrare si declarative diferite fata de societatile platitoare de TVA.

Achizitii intracomunitare sub plafonul de 10.000 EUR

Regula generala prevede faptul ca o societate din Romania care nu este inregistrata in scopuri de TVA in regim normal si care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuri a caror valoare nu depaseste plafonul de 10.000 EUR (adica 34.000 RON) exclusiv TVA, nu are nicio obligatie de inregistrare sau declarativa suplimentara.

In lipsa unui cod valid de TVA comunicat de catre cumparatorul din Romania, furnizorul intracomunitar trebuie sa factureze bunul cu TVA colectata, aplicand cota utilizata in tara sa. Suma TVA astfel facturata de catre furnizor trebuiesa reintregeasca costul bunului achizitionat.

Pentru aceasta operatiune, cumparatorul din Romania nu are obligatii fiscale de plata si de raportare catre bugetul de stat din Romania.

Achizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 EUR

In cazul in care o societate din Romania care nu este inregistrata in scopuri de TVA in regim normal efectueaza achizitii intracomunitare de bunuri a caror valoare depaseste plafonul de 10.000 EUR (adica 34.000 RON) exclusiv TVA, aceasta este obligata sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, in regim special, conform prevederilor art. 317 “Inregistrarea in scopuri de TVA a altor persoane care efectueaza achizitii intracomunitare sau pentru servicii ” din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Aceasta inseamna ca furnizorul extern nu va adauga TVA locala la factura sa, dar firma din Romania va trebui sa colecteze si a plateasca TVA in cota de 19% la toate achizitiile intracomunitare facute dupa obtinerea codului special de TVA.

Valoarea operatiunii se raporteaza prin formularul cod 301 la sectiunea 1 "Achizitii intracomunitare de bunuri taxabile - altele decat mijloacele de transport noi si produsele accizabile" care cuprinde urmatoarele coloane:
numar document/data. In aceasta coloana se inscrie factura furnizorului intracomunitar;
valoarea in valuta. In aceasta coloana se inscrie valoarea facturii emise de catre prestator si tipul valutei.

Aceeasi operatiune trebuia raportata si prin declaratia informativa cod 390 VIES.


50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii


Daca doreste, exista posibilitate ca firma din Romania sa se inregistreze in regim special prin optiune si inainte de atingerea pragului de 10.000 EUR, astfel incat sa isi asume fata de furnizorul intracomunitar obligatia platii TVA in Romania pentru achizitia efectuata.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 Iulie 2017


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Achizitia intracomunitara efectuata de firma neinregistrata in scopuri de TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce grila salarizare si incadrare ?

Intrebare: Buna ziua !

Revin la Subiectul:
reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017 ? + si acum, se poate face reinacdrarea, retroactiva, si se pot acorda diferente de salariu ? + daca nu era buget ?

Va rog din suflet sa imi spuneti - personalul secretara, casiera, juristul, referentul de la Resurse Umane din ce categorie face parte ? Unde pot sa il incadrez ?

pentru ca la alte muzee, la alte biblioteci si la administratie nu pot sa ii incadrez ....
pentru ca institutia noastra care are un personal atat de divers,
pentru ca este un muzeu de nivel judetean aflat in subordinea Consiliului Judetean,

nu stiu unde sa incadrez ca sa nu gresesc ....

Consiliul Judetean a aprobat doar Organigrama institutiei noastre care a ramas la fel din anul 2011.

Consiliul Judetean nu a facut si incadrarea personalului institutiei noastre.

Daca Consiliul Judetean este ordonatorul principal de credite,
iar institutia noastra este ordonator de credite, fiind subordonata Consiliului Judetean, cine va trebui sa faca incadrarea intregului personal ? pe compartimente /birouri /.... si cine va trebui sa stabileasca salariile personalului cf. Legii nr.153 /2017 ?

Va rog din tot sufletul sa imi explicati cum se procedeaza ?

Raspuns: Miliarde si miliarde de multumiri !!!!........ » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. Vedeti mai jos care sunt cele 7 plafoane fiscale ce aplica incepand cu 1 ianuarie 2018, actualizate in functie de cursul valutar de la 31.12.2017! Luati in considerare ca la 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, in ...» citeste mai departe aici

  • Modificari privind cota de TVA 9%. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Conform art. 291 alin. (2) lit. h) din Codul fiscal cota redusa TVA 9% se aplica pentru livrarea de ingrasaminte si de pesticide utilizate in agricultura, seminte si alte produse agricole destinate insamantarii sau plantarii, precum si prestarile de servicii de tipul celor specifice utilizate in sectorul agricol. Aceste bunuri si servicii pentru care se aplica cota de 9% sunt prevazute prin OMFP 1155/868/2016. Prin OMFP nr. 3132/472/2017 publicat in MOF nr. 49 din 18....» citeste mai departe aici

  • O noua amnistie fiscala – cine beneficiaza de anularea datoriilor?

    • In Monitorul Oficial nr. 52 din 18 ianuarie 2018 a fost publicata Legea nr. 29 privind anularea unor obligatii fiscale. Legea prevede anularea urmatoarelor obligatii fiscale: 1. In cazul tranzactiilor pentru care s-a aplicat impozitul pe venit din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal al persoanelor fizice, se anuleaza diferentele de obligatii fiscale principale, respectiv impozitul pe venit si contributiile sociale, precum si obligatiil...» citeste mai departe aici

  • Vanzare marfa catre societate radiata. Cum se procedeaza?

    • In acest studiu de caz avem ca principala tema un client ocazional al unei societatii. Acesta a fost radiat de la Oficiul Registrului Comertului in data 22.06.2017. Ulterior acestei date, fara a se verifica starea clientului, i s-a intocmit o factura fiscala de vanzare a unor marfuri. Valoarea este una mica, iar vanzarea este cu document fiscal. Vom dezbate in continuare cum se procedeaza in acest caz.   Iata care este raspunsul specialistului!...» citeste mai departe aici

  • Contributii sociale OBLIGATORII in 2018: care sunt modificarile?

    • Vom dezvate in acest articol modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, care face obiectul unui proiect de hotarare de Guvern, depusa pe site-ul MFP in data de 10 ianuarie. Contributii sociale in 2018 1. Contributia de asigurari sociale Legat de contributia de asigurari sociale, s-au dezv...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X