Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Sfatul expertului Robert Gearba: Achizitia intracomunitara efectuata de firma neinregistrata in scopuri de TVA

achizitie intracomunitaracod valid tvaachizitii intracomunitareplafon

Societatile neinregistrate in scopuri de TVA au dreptul sa faca achizitii intracomunitare, dar au obligatii de inregistrare si declarative diferite fata de societatile platitoare de TVA.

Achizitii intracomunitare sub plafonul de 10.000 EUR

Regula generala prevede faptul ca o societate din Romania care nu este inregistrata in scopuri de TVA in regim normal si care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuri a caror valoare nu depaseste plafonul de 10.000 EUR (adica 34.000 RON) exclusiv TVA, nu are nicio obligatie de inregistrare sau declarativa suplimentara.

In lipsa unui cod valid de TVA comunicat de catre cumparatorul din Romania, furnizorul intracomunitar trebuie sa factureze bunul cu TVA colectata, aplicand cota utilizata in tara sa. Suma TVA astfel facturata de catre furnizor trebuiesa reintregeasca costul bunului achizitionat. 

Pentru aceasta operatiune, cumparatorul din Romania nu are obligatii fiscale de plata si de raportare catre bugetul de stat din Romania.

Achizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 EUR

In cazul in care o societate din Romania care nu este inregistrata in scopuri de TVA in regim normal efectueaza achizitii intracomunitare de bunuri a caror valoare depaseste plafonul de 10.000 EUR (adica 34.000 RON) exclusiv TVA, aceasta este obligata sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, in regim special, conform prevederilor art. 317 “Inregistrarea in scopuri de TVA a altor persoane care efectueaza achizitii intracomunitare sau pentru servicii ” din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Aceasta inseamna ca furnizorul extern nu va adauga TVA locala la factura sa, dar firma din Romania va trebui sa colecteze si a plateasca TVA in cota de 19% la toate achizitiile intracomunitare facute dupa obtinerea codului special de TVA.

Valoarea operatiunii se raporteaza prin formularul cod 301 la sectiunea 1 "Achizitii intracomunitare de bunuri taxabile - altele decat  mijloacele de transport noi si produsele accizabile" care cuprinde urmatoarele coloane:
numar document/data. In aceasta coloana se inscrie factura furnizorului intracomunitar;
valoarea in valuta. In aceasta coloana se inscrie valoarea facturii emise de catre prestator si tipul valutei.

Aceeasi operatiune trebuia raportata si prin declaratia informativa cod 390 VIES.


Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii


Daca doreste, exista posibilitate ca firma din Romania sa se inregistreze in regim special prin optiune si inainte de atingerea pragului de 10.000 EUR, astfel incat sa isi asume fata de furnizorul intracomunitar obligatia platii TVA in Romania pentru achizitia efectuata. 
           

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
achizitie intracomunitaracod valid tvaachizitii intracomunitareplafon

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 Iulie 2017


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Achizitia intracomunitara efectuata de firma neinregistrata in scopuri de TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Salariul minim 1900 lei - cuprinde si majorarea de 25%, care se aplica de la 01.01.2018 ?

Intrebare: Buna ziua !

Va rof frumos sa ma ajutati sa inteleg:

- daca salariului de baz? minim brut pe ?ar? garantat în plat? de 1900 lei
care se va acorda incepand cu data de 01.01.2018
cuprinde /are si majorarea de 25%
care se aplica incepand cu data de 01.01.2018,
ca urmare a transferului CAS si CASS de la angajator la angajat ?

- cf. HG nr.846 /29.11.2017 pentru stabilirea salariului de baz? minim brut pe ?ar? garantat în plat?
Art. 1
Începând cu data de 1 ianuarie 2018, salariul de baz? minim brut pe ?ar? garantat în plat?,
sum? stabilit? în bani care nu include sporuri ?i alte adaosuri,
se stabile?te la 1.900 lei lunar,
pentru un program complet de lucru de 166,666 ore, în medie, pe lun?, în anul 2018, reprezentând 11,40 lei/or?.

- cf. O.U.G. nr.90 /06.12.2017 privind unele m?suri fiscal-bugetare, modificarea ?i completarea unor acte normative ?i prorogarea unor termene:

ART. 7
(1) Pentru personalul pl?tit din fonduri publice,
cuantumul salariului de baz?/soldei de func?ie/salariului de func?ie
se stabile?te în conformitate cu prevederile art. 1 din Hot?rârea Guvernului nr. 846/2017
pentru stabilirea salariului de baz? minim brut pe ?ar? garantat în plat?,
dup? aplicarea procentului de majorare de 25%
prev?zut la art. 38 alin. (3) lit. a) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului pl?tit din fonduri publice.
(2) Sumele aferente contribu?iilor de asigur?ri sociale sau, dup? caz, contribu?iilor individuale la bugetul de stat, datorate de personalul pl?tit din fonduri publice,
astfel cum sunt stabilite în aplicarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modific?rile ?i complet?rile ulterioare, sunt avute în vedere la stabilirea major?rilor salariale ce se acord?
în anul 2018 personalului pl?tit din fonduri publice
potrivit art. 38 alin. (3) lit. a) din Legea-cadru nr. 153/2017.

- cf. Legii-cadru nr. 153/2017 - salarizarea personalului pl?tit din fonduri publice
Aplicarea legii
Art. 38.
(3) Începând cu data de 1 ianuarie 2018
se acord? urm?toarele cre?teri salariale:
a) cuantumul brut al salariilor de baz?, soldelor de func?ie/salariilor de func?ie,
indemniza?iilor de încadrare, precum ?i cuantumul brut al sporurilor,
indemniza?iilor, compensa?iilor, primelor, premiilor ?i al celorlalte elemente
ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii,
din salariul lunar brut, indemniza?ia brut? de încadrare, solda lunar?/salariul lunar
de care beneficiaz? personalul pl?tit din fonduri publice
se majoreaz? cu 25% fa?? de nivelul acordat pentru luna decembrie 2017,
f?r? a dep??i limita prev?zut? la art. 25,
în m?sura în care personalul respectiv î?i desf??oar? activitatea în acelea?i condi?ii;

Odata ce salariul minim va fi de 1900 lei de la 01.01.2018,
iar acest salariul de 1900 lei nu include si sporuri,
si odata ce tot de la 01.01.2018,
cuantumul brut al salariilor de baz? + cuantumul brut al sporurilor
se majoreaza cu 25%,
- salariul de 1900 lei se mai majoreaza cu 25% sau nu ?
- sumele aferente contribu?iilor de asigur?ri sociale sau, dup? caz,
contribu?iilor individuale la bugetul de stat,
datorate de salariat,
sunt avute în vedere la stabilirea salariului minim de 1900 lei ?

Raspuns: Ati intuit bine, marirea va alinia salariile la noul plafon de 1900 lei.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificarile aduse de Legea nr. 111/2018. Cine beneficiaza de scutire pentru plata taxelor locale

    • In buletinul ANAF nr. 20 apar actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei. Dintre acestea face parte si Legea nr. 111/2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.Of. nr. 422 din 17 mai 2018), dupa cum va informam intr-un articol anterior. Legea nr....» citeste mai departe aici

  • Ajustare TVA la obtinerea codului. Care este monografia contabila?

    • Ajustarea TVA-ului se poate dovedi o adevarata provocare atunci cand vine vorba despre realizarea monografiei contabile, in special in cazul obtinerii codului. Pentru a clarifica aceasta situatie, vom lua drept exemplu un studiu de caz ce are drept subiect principal o societate neplatitoare de TVA care a achizitionat in anul 2017 mijloace fixe de la o societate inregistrata in scopuri de TVA. Precizam ca mijloacele fixe au fost inregistrate in imobilizari la valoarea de achizitie ce...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: acte normative cu incidenta fiscala in perioada 14 – 18 mai 2018

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a publicat lista cu acte normative cu incidenta fiscala in perioada 14 – 18 mai.   Din buletinul nr. 20 fac parte 4 acte normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei.   Cititi in randurile urmatoare ce acte normative contine lista publicata de ANAF! 1. Ordinul comun al viceprim-ministrului, ministrului mediulu...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii au confiscat 2.7 tone de legume si de fructe din angro-uri

    • Inspectorii antifrauda au confiscat 2,7 tone de legume si fructe si au aplicat sanctiuni de peste 270.000 lei comerciantilor din angro-urile bucurestene si din judetul Ilfov, in urma unui control desfasurat saptamana trecuta. ANAF informeaza printr-un comunicat de presa ca au desfasurat in data de 17 mai controale operative la 69 de comercianti. "In urma abaterilor constatate au fost aplicate 39 de sanctiuni contraventionale in cuantum de 270.800 de lei&nb...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile