Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Lista tuturor modificarilor fiscale pregatite de Guvern de la 1 ianuarie 2018

Lista tuturor modificarilor fiscale pregatite de Guvern de la 1 ianuarie 2018
guvernevaziune fiscalaministerul de finantetaxe

Proiectul privind Ordonanta de urgenta a Guvernului pentru modificarea si completarea Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a aparut pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in data de 07.12.2017.

Aceasta serie de modificari fiscale pregatite de Guvern pentru 1 ianuarie 2018, anuntata cu trambite in ultima perioada, a bulversat intreaga tara. In aceasta situatie este necesar un rezumat cu toate prevederile actului normativ care urmeaza sa intre in vigoare de la inceputul anului urmator.

Scurta recapitulare:

  • Neplata impozitelor si contributiilor impuse prin Codul fiscal: se largeste aria de aplicabilitate a infractiunii si se introduce lista impozitelor si contributiilor fiscale carora le este incidenta infractiunea de neplata. Pedeapsa ramane nemodificata (inchisoare de la un an la 6 ani).
  • Stabilirea cu rea-creadinta a impozitelor, taxelor si contributiilor sociale: asocierea este dezincriminata. Pedeapsa ramane aceeasi (inchisoare de la 3 ani la 10 ani si interzicerea unor drepturi).
  • Infractiunile de evaziune fiscala: Pedeapsa se modifica (limita maxima scade de la 8 la 7 ani si se poate majora cu jumatate).

Prezentarea pe larg a tuturor modificarilor ce urmeaza sa intre in vigoare de la 1 ianuarie 2018

Potrivit legestart.ro, referitor la modificarea si completarea infractiunilor care intra in aria evaziunii fiscale, actul normativ aduce urmatoarele noutati:

1. Neplata impozitelor si contributiilor impuse prin Codul fiscal (art. 6 din Legea nr. 241/2005): se largeste aria de aplicabilitate a infractiunii si se introduce lista impozitelor si contributiilor fiscale carora le este incidenta infractiunea. Pedeapsa ramane nemodificata (inchisoare de la un an la 6 ani).

1.1. Forma art. 6 din Legea nr. 241/2005: "Art. 6. – Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la un an la 6 ani retinerea si nevarsarea, cu intentie, in cel mult 30 de zile de la scadenta, a sumelor reprezentand impozite sau contributii cu retinere la sursa."


Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018

Vezi detalii

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii




1.2. Precizare: Referitor la art. 6 din Legea nr. 241/2005, se constata prin Decizie 363/2015 la 21/08/2015, urmatoarele: "Curtea Constitutionala – decide: – Admite exceptia de neconstitutionalitate ridicata de Mihaela Liliana Chis in Dosarul nr. 1.296/33/2013 al Curtii de Apel Cluj – Sectia penala si de minori si constata ca dispozitiile art. 6 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale sunt neconstitutionale."

1.3. Forma propusa prin proiectul de OUG: ”1. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 6 (1) Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la un an la 6 ani neretinerea sau neincasarea, retinerea si neplata ori, dupa caz, incasarea si neplata, in tot sau in parte, cu intentie, in cel mult 30 zile de la termenul de scadenta prevazut de lege, a impozitelor si contributiilor prevazute in anexa la prezenta lege. (2) Neplata cu intentie, in cel mult 30 de zile de la termenul de scadenta prevazut de lege, a impozitelor si contributiilor prevazute in anexa constituie infractiune si atunci cand neplata este consecinta utilizarii acestor sume in alte scopuri.”

1.4. Forma propusa prin proiectul de OUG introduce lista celor 32 de impozite si contributii impuse prin Codul fiscal (lista despre care se face vorbire la art. 6):

1. Impozitul pe dividendele platite de o persoana juridica romana catre o persoana juridica romana
2. Impozitul pe veniturile din drepturile de proprietate intelectuala
3. Impozit pe venitul din salarii si asimilate salariilor
4. Impozitul pe veniturile din arenda
5. Impozitul pe veniturile sub forma de dobanzi
6. Impozit pe veniturile sub forma de dividende
7. Impozitul pe veniturile impozabile obtinute din lichidarea unei persoane juridice sau din reducerea capitalului social, potrivit legii
8. Impozitul pe veniturile din pensii
9. Impozitul pe veniturile din premii si din jocuri de noroc
10. Impozitul pe veniturile din alte surse
11. Impozitul pe veniturile obtinute de o persoana fizica dintr-o asociere intre o persoana fizica si o persoana juridica, contribuabil potrivit titlului II din Codul fiscal.
12. Impozitul pe veniturile obtinute de o persoana fizica dintr-o asociere intre o persoana fizica si o persoana juridica, contribuabil potrivit titlului III din Codul fiscal.
13. Impozitul pe veniturile obtinute de o persoana fizica dintr-o asociere intre o persoana fizica sau orice alta entitate – asociere fara personalitate juridica si o persoana juridica, contribuabil potrivit Legii nr. 170/2016, conform contractului de asociere, determinate potrivit prevederilor titlului II
14. Contributia de asigurari sociale datorata de persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor
15. Contributia de asigurari sociale de sanatate datorata de persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor
16. Impozitul pe veniturile din dobanzi obtinute de un nerezident, primite de la un rezident
17. Impozitul pe veniturile din dobanzi obtinute de un nerezident, primite de la un nerezident care are un sediu permanent in Romania, daca dobanda este o cheltuiala a sediului permanent/a sediului permanent desemnat
18. Impozitul pe veniturile din redevente obtinute de un nerezident, primite de la un rezident
19. Impozitul pe veniturile din redevente obtinute de un nerezident, primite de la un nerezident care are un sediu permanent in Romania, daca redeventa este o cheltuiala a sediului permanent/a sediului permanent desemnat
20. Impozitul pe veniturile din comisioane obtinute de un nerezident, primite de la un rezident
21. Impozitul pe veniturile din comisioane obtinute de un nerezident, primite de la un nerezident care are un sediu permanent in Romania, daca comisionul este o cheltuiala a sediului permanent/a sediului permanent desemnat 22. Impozitul pe venituri din activitati sportive si de divertisment desfasurate in Romania obtinute de un nerezident, indiferent daca veniturile sunt primite de catre persoanele care participa efectiv la asemenea activitati sau de catre alte persoane
23. Impozitul pe venituri din prestarea de servicii de management sau de consultanta din orice domeniu, obtinute de un nerezident, daca aceste venituri sunt obtinute de la un rezident sau daca veniturile respective sunt cheltuieli ale unui sediu permanent in Romania
24. Impozitul pe venituri reprezentand remuneratii primite de persoane juridice straine care actioneaza in calitate de administrator, fondator sau membru al consiliului de administratie al unei persoane juridice romane
25. Impozitul pe venituri din servicii prestate in Romania obtinute de un nerezident, exclusiv transportul international si prestarile de servicii accesorii acestui transport
26. Impozitul pe venituri din profesii independente desfasurate in Romania, obtinute de un nerezident – medic, avocat, inginer, dentist, arhitect, auditor si alte profesii similare – in cazul cand sunt obtinute in alte conditii decat prin intermediul unui sediu permanent sau intr-o perioada ori in mai multe perioade care nu depasesc in total 183 de zile pe parcursul oricarui interval de 12 luni consecutive care se incheie in anul calendaristic vizat
27. Impozitul pe venituri din premii acordate la concursuri organizate in Romania, obtinute de un nerezident
28. Impozitul pe veniturile din dividende obtinute de un nerezident, primite de la un rezident
29. Impozitul pe venituri realizate din transferul masei patrimoniale fiduciare de la fiduciar la beneficiarul nerezident in cadrul operatiunii de fiducie
30. Impozitul pe venituri obtinute de un nerezident,la jocurile de noroc practicate in Romania, pentru toate castigurile primite de un participant de la un organizator sau platitor de venituri din jocuri de noroc, exclusiv jocurile de noroc prevazute la art. 110 alin. (7) din Codul fiscal
31. Impozitul pe veniturile realizate de nerezidenti din lichidarea unei persoane juridice romane
32. Impozit datorat pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal

2. Stabilirea cu rea-creadinta a impozitelor, taxelor si contributiilor sociale (art. 8 din Legea nr. 241/2005): asocierea este dezincriminata. Pedeapsa ramane aceeasi (inchisoare de la 3 ani la 10 ani si interzicerea unor drepturi).

2.1. Forma in vigoare: ”Art. 8. – (1) Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 ani la 10 ani si interzicerea unor drepturi stabilirea cu rea-credinta de catre contribuabil a impozitelor, taxelor sau contributiilor, avand ca rezultat obtinerea, fara drept, a unor sume de bani cu titlu de rambursari sau restituiri de la bugetul general consolidat ori compensari datorate bugetului general consolidat. (2) Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 5 ani la 15 ani si interzicerea unor drepturi asocierea in vederea savarsirii faptei prevazute la alin. (1). (3) Tentativa faptelor prevazute la alin. (1) si (2) se pedepseste.”
2.2. Forma propusa prin proiectul de OUG: ”2. Alineatul (2) al articolului 8 se abroga. 3. Alineatul (3) al articolului 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”(3) Tentativa faptelor prevazute la alin. (1) se pedepseste”.

3. Ascunderea bunului ori a sursei impozabile sau taxabile; (art. 9 alin. (1) litera a) din Legea nr. 241/2005): Pedeapsa se modifica (limita maxima scade de la 8 la 7 ani si se poate majora cu jumatate).

3.1. Forma in vigoare: ” Art. 9. – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 8 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: a) ascunderea bunului ori a sursei impozabile sau taxabile; (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 5 ani. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 7 ani.”

3.2. Forma propusa prin proiectul de OUG: ”4. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 9 – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: a) ascunderea bunului ori a sursei impozabile sau taxabile; (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu o treime. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu jumatate.”

4. Omisiunea, in tot sau in parte, a evidentierii, in actele contabile ori in alte documente legale, a operatiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate; (art. 9 alin. (1) litera b) din Legea nr. 241/2005): Pedeapsa se modifica (limita maxima scade de la 8 la 7 ani si se poate majora cu jumatate).

4.1. Forma in vigoare: ” Art. 9. – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 8 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: b) omisiunea, in tot sau in parte, a evidentierii, in actele contabile ori in alte documente legale, a operatiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate; (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 5 ani. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 7 ani.”

4.2. Forma propusa prin proiectul de OUG: ”4. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 9 – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: b) omisiunea, in tot sau in parte, a evidentierii, in actele contabile ori in alte documente legale, a operatiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate; (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu o treime. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu jumatate”.

5. Evidentierea, in actele contabile sau in alte documente legale, a cheltuielilor care nu au la baza operatiuni reale ori evidentierea altor operatiuni fictive; (art. 9 alin. (1) litera c) din Legea nr. 241/2005): Pedeapsa se modifica (limita maxima scade de la 8 la 7 ani si se poate majora cu jumatate).

5.1. Forma in vigoare: ” Art. 9. – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 8 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: c) evidentierea, in actele contabile sau in alte documente legale, a cheltuielilor care nu au la baza operatiuni reale ori evidentierea altor operatiuni fictive;. (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 5 ani. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 7 ani.”

5.2. Forma propusa prin proiectul de OUG: ”4. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 9 – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: c) evidentierea, in actele contabile sau in alte documente legale, a cheltuielilor care nu au la baza operatiuni reale ori evidentierea altor operatiuni fictive; (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu o treime. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu jumatate”. ”

6. Alterarea, distrugerea sau ascunderea de acte contabile, memorii ale aparatelor de taxat ori de marcat electronice fiscale sau de alte mijloace de stocare a datelor; (art. 9 alin. (1) litera d) din Legea nr. 241/2005): Pedeapsa se modifica (limita maxima scade de la 8 la 7 ani si se poate majora cu jumatate).

6.1. Forma in vigoare: ” Art. 9. – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 8 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: d) alterarea, distrugerea sau ascunderea de acte contabile, memorii ale aparatelor de taxat ori de marcat electronice fiscale sau de alte mijloace de stocare a datelor;.(2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 5 ani. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 7 ani.”

6.2. Forma propusa prin proiectul de OUG: ”4. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 9 – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: d) alterarea, distrugerea sau ascunderea de acte contabile, memorii ale aparatelor de taxat ori de marcat electronice fiscale sau de alte mijloace de stocare a datelor;. (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu o treime. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu jumatate”. ”

7. Executarea de evidente contabile duble, folosindu-se inscrisuri sau alte mijloace de stocare a datelor; (art. 9 alin. (1) litera e) din Legea nr. 241/2005): Pedeapsa se modifica (limita maxima scade de la 8 la 7 ani si se poate majora cu jumatate).

7.1. Forma in vigoare: ” Art. 9. – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 8 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: e) executarea de evidente contabile duble, folosindu-se inscrisuri sau alte mijloace de stocare a datelor;. (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 5 ani. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 7 ani.”

7.2. Forma propusa prin proiectul de OUG: ”4. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 9 – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: e) executarea de evidente contabile duble, folosindu-se inscrisuri sau alte mijloace de stocare a datelor; (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu o treime. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu jumatate”. ”

8. Sustragerea de la efectuarea verificarilor financiare, fiscale sau vamale, prin nedeclararea, declararea fictiva ori declararea inexacta cu privire la sediile principale sau secundare ale persoanelor verificate; (art. 9 alin. (1) litera f) din Legea nr. 241/2005): Pedeapsa se modifica (limita maxima scade de la 8 la 7 ani si se poate majora cu jumatate).

8.1. Forma in vigoare: ” Art. 9. – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 8 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: f) sustragerea de la efectuarea verificarilor financiare, fiscale sau vamale, prin nedeclararea, declararea fictiva ori declararea inexacta cu privire la sediile principale sau secundare ale persoanelor verificate; (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 5 ani. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 7 ani.”

8.2. Forma propusa prin proiectul de OUG: ”4. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 9 – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: f) sustragerea de la efectuarea verificarilor financiare, fiscale sau vamale, prin nedeclararea, declararea fictiva ori declararea inexacta cu privire la sediile principale sau secundare ale persoanelor verificate; (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu o treime. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu jumatate”. ”

9. Substituirea, degradarea sau instrainarea de catre debitor ori de catre terte persoane a bunurilor sechestrate (art. 9 alin. (1) litera g) din Legea nr. 241/2005): Pedeapsa se modifica (limita maxima scade de la 8 la 7 ani si se poate majora cu jumatate).

9.1. Forma in vigoare: ” Art. 9. – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 8 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: g) substituirea, degradarea sau instrainarea de catre debitor ori de catre terte persoane a bunurilor sechestrate in conformitate cu prevederile Codului de procedura fiscala si ale Codului de procedura penala. (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 5 ani. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 7 ani.”

9.2. Forma propusa prin proiectul de OUG: ”4. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 9 – (1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: g) substituirea, degradarea sau instrainarea de catre debitor ori de catre terte persoane a bunurilor sechestrate in conformitate cu prevederile Codului de procedura fiscala si ale Codului de procedura penala. (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu o treime. (3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu jumatate”.”

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Decembrie 2017


Votati articolul "Lista tuturor modificarilor fiscale pregatite de Guvern de la 1 ianuarie 2018":
Rating:

Nota: 3.21 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Tva de plata si de recuperat

Intrebare: Daca in decembrie am avut tva de plata iar in ianuarie tva de recuperat...nu s-a platit la timp acest tva din decembrie.In februarie platesc pe cel din decembrie mai putin cu cel care este de recuperat din ianuarie?Sau platesc cat am declarat in decembrie?

Raspuns: Multumesc!... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Decembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X