Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Refacturare in cazul inchirierii. Care este monografie contabila?

Refacturare in cazul inchirierii. Care este monografie contabila?
monografia contabilatvamicrointreprindere 2018

Subiectul de astazi il reprezinta o microintreprindere platitoare de TVA la incasare, care a incheiat un contrat de inchiriere a spatiului pe care il detine cu o alta societate platitoare de TVA. Prin contract se prevede ca utilitatile primite de la Engie, Enel, Apa Nova si serviciile de paza primite de la un furnizor neplatitor de TVA se vor refactura catre chirias.

Aspectele care ne intereseaza sunt:

1. Urmatoarele reprezinta sau nu elemente de venituri si cheltuieli pentru societatea noastra care inchiriaza spatiul...
- refacturarea utilitatilor,
- refacturarea serviciilor cu paza,
- ocazional daca se refactureaza alte materiale diverse (cablu, camere video, etc)?

2. Se refactureaza cu TVA…
- utilitatile primite (furnizorii sunt platitori de TVA),
- serviciile cu paza primite de la o societate neplatitoare de TVA,
- materiale diverse primite de la societati platitoare de TVA dar si de la neplatitoare de TVA?

De asemenea, vom analiza in continuare care este monografia contabila pentru achizitia de la furnizori a utilitatilor, a serviciilor cu paza si a altor materiale precum si pentru refacturarea acestora catre chirias.


Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii

Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri
Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri

Vezi detalii


Iata raspunsul specialistului!

In formularea raspunsului se vor avea in vedere preverile Normelor metodologice de aplicare a art. 286 din Codul fiscal, respectiv punctul 31, alin. (5) – (6):

“(5) Se considera ca are loc o refacturare de cheltuieli, in sensul alin. (4), atunci cand sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) persoana impozabila urmareste doar recuperarea contravalorii unor achizitii de bunuri/servicii care au fost efectuate pe numele sau, dar in contul altei persoane;
b) persoana impozabila nu recupereaza mai mult decat cheltuiala efectuata.
(6) In masura in care persoana impozabila poate face dovada ca singurul scop este refacturarea de cheltuieli, fiind indeplinite conditiile prevazute la alin. (5), nu este obligata sa aiba inscrisa in obiectul de activitate realizarea livrarilor/prestarilor pe care le refactureaza. Spre deosebire de situatia prezentata la alin. (3), in cazul structurii de comisionar persoana impozabila are dreptul la deducerea taxei aferente achizitiilor de bunuri/servicii care vor fi refacturate, in conditiile legii, si are obligatia de a colecta taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile taxabile. Se considera ca la aplicarea structurii de comisionar exigibilitatea pentru operatiunile refacturate intervine la data emiterii facturii de catre persoana care refactureaza cheltuieli efectuate pentru alte persoane, indiferent de natura operatiunilor refacturate. Pentru fiecare cheltuiala refacturata se va aplica regimul fiscal al operatiunii de refacturate, referitoare, printre altele, la locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile livrarii/prestarii refacturate.”

In cazul in care se poate delimita consumul chiriasului de consumul dvs. propriu – atunci utilitatile refacturate nu reprezinta pentru dvs. nici cheltuieli si nici venituri.

La primirea facturilor de utilitati veti inregistra :

% = 401
605 consumul propriu
461 consumul chiriasului
4426 TVA de pe factura furnizorului

La refacturare veti inrgistra:

4111 = %
461 consumul chiriasului
4427 TVA aferenta consumului chiriasului

In ceea ce priveste serviciul de paza se va proceda similar utilitatilor:

% = 401
628 serviciul de paza pentru obictivele proprii
461 serviciul de paza pentru imobilul inchiriat

La refacturare veti inregistra:

4111 = 461 serviciul de paza pentru imobilul inchiriat

In ceea ce priveste refacturarea diverselor materiale trebuie avute in vedere conditiile in care acestea sunt necesare si se consuma in cadrul serviciului de inchiriere.

In opinia mea nu este justificat se refacturati cabluri si camere video sau orice alte materiale chiriasului. Acestea pot fi utilizate :

- fie la imbunatatirea imobilului pe care dvs. il detineti, caz in care inregistrati :
% = 401
3XX
4426 daca este cazul

Si apoi consumul materialelor : 6XX = 3XX

Si nu aveti niciun motiv sa refacturati chiriasului amenajarile pe care le faceti la spatiul propriu
- fie la cererea chiriasului, caz in care practic ii oferiti un serviciu disctinct de inchiriere pe care il facturati separat recunoscand cheltuieli si venituri:

% = 401
3XX
4426 daca este cazul

Si apoi consumul materialelor: 6XX = 3XX

Facturarea serviciului catre chirias:
4111 = %
704
4427


Nota: In cazul TVA la incasare se va utiliza contul 4428 la achizitie si vanzare, urmand a se deduce/colecta TVA pe masura platilor/incasarilor.

Raspunsul a fost oferit pe portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monografia contabilatvamicrointreprindere 2018

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Ianuarie 2018


Votati articolul "Refacturare in cazul inchirierii. Care este monografie contabila?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cifra afaceri 2017 sub 1.000.000 EUR

Intrebare: Societate (entitate mica2016-2017) platitoare impozit profit; in anul 2017, nu trece pragul de 1.000.000 eur cifra afaceri.

In 2018, obligatoriu va trece la impozit pe venit? Se depune declaratie ANAF?

Raspuns: Daca nu aveti cifra de afaceri peste acest prag trebuie sa aplicati impozitarea pe venit, cu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Ianuarie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descarca ultima versiune pentru Declaratia 300

    • Articol actualizat pe 21 februarie 2018: Declaratia 300 a fost actualizata la ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 591/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului 300 care a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 94 din 1 februarie 2017.   Ce este declaratia 300? Declaratia 300 reprezinta decontul de taxa...» citeste mai departe aici

  • Se anunta CONCEDIERI in masa! Patronii IMM sunt nemultumiti de cresterea salariului minim si a contributiilor la part time

    • Un antreprenor din doi va face concedieri, conform unui sondaj online la care au participat patronii de firme mici si mijlocii in perioada 7 - 16 februarie 2018. Acesta este efectul majorarii salariului minim pe economie de la data de  1 ianuarie 2018, dar si a obligatiei de plata a contributiilor sociale pentru angajatii care lucreaza part-time la nivelul intreg al salariului minim pe economie. Potrivit Consiliului National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Roma...» citeste mai departe aici

  • Societatile de contabilitate sunt obligate sa aiba un ofiter pentru protectia datelor?

    • In studiul de caz de astazi vom dezbate problema legata de desemnarea unui responsabil cu protectia datelor. Dilema este daca societatile de contabilitate si cu departament de resurse uman, departament care actioneaza conform HG 500 sunt obligate sa angajeze cu contract de munca o persoana pentru protectia datelor cu caracter personal.   Iata raspunsul specialistului! H.G. nr. 905/2017 privind registrul general d...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal aplicat zilierilor. Noutati 2018

    • Zilierul este o persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, de obicei cu caracter ocazional, pentru un beneficiar.   Activitatea zilierilor este reglementata de urmatoarele: –  Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata; – Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X