email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sponsorizare sau donatie? Care este cea mai buna solutie pentru o microintreprindere?

Sponsorizare sau donatie? Care este cea mai buna solutie pentru o microintreprindere?
declaratia 107sponsorizaredonatiemicrointreprindere 2018

Sponsorizarea reprezinta o suma in bani ori in natura facuta in schimbul obtinerii unor beneficii sub forma de publicitate, astfel ca presupune relatii cu dublu sens si cu obligatii reciproce. In schimb, donatia presupune ca donatorul sa transmita, in mod gratuit si irevocabil, dreptul de proprietate asupra unui bun catre o alta persoana, donatar, care il accepta si nu implica existenta unor beneficii.


Pentru a lamuri care dintre cele doua proceduri este mai avantajoasa pentru o microintreprindere, vom lua drept exemplu speta de mai jos.


O societate vrea sa doneze sau sa sponsorizeze o fundatie cu o suma de bani ce se incadreaza in 20% din impozitul pe venit. Ce regim are fiecare dintre acestea si ce documente se intocmesc pentru fiecare caz in parte?
 


Iata raspunsul specialistului!


Pentru efectuarea sponsorizarii, trebuie sa intocmiti contract de sponsorizare potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare.
 


Conform prevederilor de la art. 56 alin. (1^1 -1^4) din Codul fiscal:


Microintreprinderile care efectueaza sponsorizari, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, potrivit legii, scad sumele aferente din impozitul pe veniturile microintreprinderilor pana la nivelul valorii reprezentand 20% din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat pentru trimestrul in care au inregistrat cheltuielile respective.

Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat se reporteaza in trimestrele urmatoare, pe o perioada de 28 de trimestre consecutive (echivalentul a 7 ani consecutivi). Scaderea acestor sume din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat, in urmatoarele 28 de trimestre consecutive, se efectueaza in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe veniturile microintreprinderilor.

Microintreprinderile care efectueaza sponsorizari au obligatia de a depune declaratia informativa privind beneficiarii sponsorizarilor (formular 107), aferenta anului in care au inregistrat cheltuielile respective,  precum si, dupa caz, aferenta anului in care se scad cheltuielile cu sponsorizare (urmatorii ani).

Asadar, o microintreprindere, poate beneficia de aceste deduceri, daca beneficiarul sponsorizarii este acreditat cu cel putin un serviciu social licentiat adica sa se regaseasca in : Lista furnizorilor de servicii sociale acreditati si a serviciilor sociale licentiate in baza Legii nr. 197/2012 de pe site-ul Ministerului Muncii si Justitiei sociale.
 
http://www.mmuncii.ro/j33/index.php/ro/2014-domenii/familie/politici-familiale-incluziune-si-asistenta-sociala/4848

 
Declaratia informativa prevazuta (formular 107 „Declaratie informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/mecenatului/burselor private”), se depune pana la urmatoarele termene:

a) pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmator de catre microintreprinderi;
b) pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare ultimului trimestru pentru care datoreaza impozit pe veniturile microintreprinderilor, in situatiile prevazute la art. 48 alin. (31) si art. 52 din Codul fiscal (societati care se inregistreaza ca platitoare de impozit pe profit);
c) pana la termenele prevazute la art. 56 alin. (3) si (4), dupa caz (societati care se dizolva cu lichidare si fara lichidare).
 

Formularul 107 "Declaratie informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/mecenatului/burselor private",  se va realiza doar numai electronic (online) si  este disponibil e site-ul ANAF in sectiunea: Asistenta contribuabilili, subsectiunea” Toate formularele cu explicatii, sau poate fi vizualizat, acesand link-ul:

https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/asistenta_contribuabili/toate_formularele_cu_explicatii/#107


 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 107sponsorizaredonatiemicrointreprindere 2018


Data aparitiei: 15 Octombrie 2018
Ultima actualizare: 25 Decembrie 2018

Votati articolul "Sponsorizare sau donatie? Care este cea mai buna solutie pentru o microintreprindere?":
Rating:

Nota: 3.9 din 5 din 31 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic: modificari oficiale ANAF

    • Update 10 mai 2024: Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 422 din 9 mai 2024, a fost publicat OPANAF nr. 874/2024 privind modificarea si completarea anexei la OPANAF nr. 1.612/2018 pentru aprobarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic. Modificari la Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic Astfel, in Referatul de aprobare a actului normativ, ANAF reaminteste ca Nomenclatorul obligatiil...» citeste mai departe aici

  • Transport si logistica: GHID complet pentru contabili

    • Domeniul transportului si logisticii joaca un rol esential in asigurarea fluxului eficient al bunurilor si serviciilor de la producatori la consumatori. Pentru contabili, intelegerea acestui sector este importanta deoarece implica gestionarea complexa a costurilor, a fluxurilor financiare si a informatiilor contabile intr-un mediu in continua schimbare. Solutii fiscal-contabile pentru antreprenorii implicati in activitati de transport si logistica I...» citeste mai departe aici

  • Lipsa in gestiune: studiu de caz privind monografia contabila si implicatiile fiscale

    • Lipsa la inventar poate fi neimputabila (caz in care, daca nu se incadreaza ca fiind perisabilitate sau alte cazuri strict reglementate la art.25 alin (4). lit.c) din Codul Fiscal, este considerata ca fiind cheltuiala nedeductibila din punct de vedere fiscal), sau imputabila, si in acest caz cheltuiala este deductibila deoarece inregistrati si un venit aferent suportat de persoanele vinovate de producerea acesteia. Ce facem in situatia in care avem l...» citeste mai departe aici

  • Radiere PFA: acte necesare si procedura de urmat

    • Prin intermediul studiului de caz de mai jos veti afla procedura de urmat pentru radiere PFA. Intrebare: "O PFA care a avut activitatea suspendata timp de 3 ani, la expirarea perioadei de suspendare in 04.2024 doreste sa inchida aceasta PFA. PFA este pe norma de venit. As dori sa ma ajutati prin a-mi spune care sunt demersurile pentru inchiderea acestei PFA - la ONRC si apoi ANAF, daca trebuie sa depuna declaratia unica si daca trebuia sa depuna declarat...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X