Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vanzarea produselor finite. Cum se fac inregistrarile contabile?

Vanzarea produselor finite. Cum se fac inregistrarile contabile?
produse finiteinregistrari contabilecifra afacericontul 411

Vom analiza in randurile urmatoare cazul unui SRL-D infiintat in anul 2017, care are drept obiect de activitate cod-ul CAEN 1071 - "Fabricarea painii si a produselor de patiserie" pentru care s-au primit fonduri europene. Conturile folosite sunt cele specifice activitatii de productie (301, 601, 701, 345, 711). Societatea nu are magazine proprii, dar produsele se vand predominant persoanelor fizice, astfel ca sunt necesare o casa de marcat si amenajarea unui magazin in incinta. Vom afla in continuare daca se poate inregistra vanzarea cu amanuntul prin articolul 411=701 si nu 707. De asemenea, este important de analizat daca se considera ca activitatea este de comert si nu de productie in cazul in care cifra de afaceri va fi predominant constituita din 707 in bilant.


Iata raspunsul specialistului!

 

Potrivit prevederilor pct. 276 lit. a) si e) din Reglementarile contabile, in cadrul stocurilor se cuprind:

a) marfurile, si anume bunurile pe care entitatea le cumpara in vederea revanzarii sau produsele predate spre vanzare magazinelor proprii;
e) produsele finite, adica produsele care au parcurs in intregime fazele procesului de fabricatie si nu mai au nevoie de prelucrari ulterioare in cadrul entitatii, putand fi depozitate in vederea livrarii sau expediate direct clientilor;
Asadar, produsele finite care sunt predate spre vanzare magazinelor proprii, pentru societatea dvs. reprezinta marfuri.

Din intrebare reiese ca se stie ca trebuie sa se inregistreze in contul 707 “ Venituri din vanzarea marfurilor”.

In mod normal, in situatia in care aveti magazine si vindeti produsele catre persoanele fizice , inregistrarile contabile sunt:

371 “Marfuri” = 345 “Produse finite”


Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii



 
Dupa vanzarea marfurilor:
607 “Cheltuieli privind marfurile =  371 “Marfuri” (in loc de 711 = 345).
 
Vanzare  marfa cu bon fiscal :
5311= 707

Vanzarea produselor catre populatie prin emiterea bonului fiscal se inregistreaza  in corelatie cu contul 5311 “Casa in lei” si nu cu contul 411 “Clienti diversi”.

Daca avem in vedere functiunea conturilor din Reglementarile contabile contul 7015 „Venituri din vanzarea produselor finite” nu are corespondenta cu contul 5311 “ Casa in lei”.

Insa, la pct. 596 alin. (2) din Reglementarile contabile se arata ca  functiunea conturilor prezentata in acest capitol nu este limitativa, fiind exemplificat modul de inregistrare contabila a principalelor operatiuni economico-financiare.

Asadar, in situatia in care nu detineti un magazin prin care sa va vindeti propriile produse, apreciez ca puteti inregistra veniturile prin inregistrarea:
5311 „Casa in lei”=7015 „Venituri din vanzarea produselor finite”.


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
produse finiteinregistrari contabilecifra afacericontul 411

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Aprilie 2018


Votati articolul "Vanzarea produselor finite. Cum se fac inregistrarile contabile?":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cont bancar dedicat pentru Intreprindere Individuala

Intrebare: Am o intreprindere individuala, pentru care nu am mai deschis un cont bancar, deoarece mi s-a spus in momentul infiintarii, ca nu este necesar sa am un cont bancar dedicat, neavand personalitate juridica, poate fi folosit contul bancar personal.
Acum, eu trebuie sa incasez bani prin contul bancar, in urma unei facturi emise de mine, in numele propriei Intreprinderi Individuale, dar colaboratorul meu, ma atentioneaza ca banca nu va accepta tranzactia, deoarece I.I. are cod fiscal si contul meu personal CNP...
Cum este corect?
Multumesc.

Raspuns: ...Întreprinderea individuală este lipsită de personalitate juridică, iar...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Aprilie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • UPDATE Plafonul de incadrare in categoria microintreprinderilor si plafonul de inregistrare in scopuri de TVA au suferit recent modificari. **** Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF raspunde contribuabililor: cum se completeaza Declaratia unica 212?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a sustinut, in data de 18 aprilie, o sesiune de asistenta online cu tema “Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018". Cititi in randurile urmatoare ce neclaratitati au contribuabilii in ceea ce priveste completarea formularului 212 si ce raspunsuri au oferit specialistii de la Directia Generala ...» citeste mai departe aici

  • Romanii vor primi notificari de la ANAF privind redirectionarea a 2% din impozitul anual

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) va trimite romanilor notificari referitoare optiunea de redirectionare a sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, anunta manager.ro. Prin Ordinul nr. 1003/2018, intrat in vigoare in data de 11 aprilie, a fost aprobat...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat noile norme de aplicare ale Codului fiscal. Iata modificarile!

    • Pe site-ul MFP (Ministerul Finantelor Publice) a fost publicat proiectul de hotarare, in data de 19 aprilie, pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016.   Acest proiect cuprinde prevederi referitoare la impozitul pe profit, impozitul pe veniturile microintreprinderilor, impozitul ...» citeste mai departe aici

  • Dividende platite la persoana fizica nerezidenta. Ce se calculeaza?

    • In data de 17 aprilie a avut loc seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul FIscal. In a doua parte a acestuia, participantii au putut adresa intrebari lectorului Olga Crevelescu: - Expert Contabil - Membru CECCAR.   Iata mai jos una ...» citeste mai departe aici

  • Contract de franciza. Care este tratamentul contabil si fiscal?

    • In analiza de astazi, prezentam o firma care are un contract de franciza incepand cu data de 1 februarie 2018.  Beneficiarul va plati francizorului drepturi de autor la fiecare doua luni si in primele 15 zile din luna, care urmeaza dupa perioada de doua luni, un procent de 3% din sumele totale brute incasate pentru prestarea serviciilor, sume incasate in cele doua luni anterioare. Intrebarea este ce declaratii se depun din punct de vedere fiscal pentru acest contract de franciza ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile