Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

MFP: proiect pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal

MFP: proiect pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal
cod fiscalmfpaccize

MFP (Ministerul Finantelor Publice) a publicat in data de 14 iunie un proiect de hotarare  pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016.


Conform Codului fiscal, marcarea produselor accizabile – tutun prelucrat se efectueaza prin timbre, iar dimensiunea si elementele inscriptionate pe marcaje sunt stabilite prin Normele metodologice.

Urmare a modificarilor aduse cadrului legal privind etichetarea produselor din tutun prin Legea nr. 201/2016, avertismentele de sanatate combinate in cazul produselor din tutun pentru fumat acopera 65% din suprafata pachetelor, apar la marginea superioara a pachetului unitar si a oricarui ambalaj exterior si se pozitioneaza in aceeasi directie ca orice alta informatie care figureaza pe suprafata ambalajului.


De asemenea, potrivit Legii nr. 201/2016 au fost prevazute exceptari temporare, pana la data de 20 mai 2019, de la obligatia privind pozitionarea avertismentului de sanatate combinat, dupa cum urmeaza:

a) in cazul pachetelor unitare din carton care au timbrul pentru marcarea produselor din tutun prelucrat prevazut de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, dispus la marginea superioara, avertismentul de sanatate combinat care apare pe suprafata posterioara poate fi pozitionat imediat sub timbrul pentru marcarea produselor din tutun prelucrat prevazut de Codul fiscal;

b) in cazul in care un pachet unitar este confectionat din material moale, o suprafata rectangulara poate fi rezervata pentru timbrul pentru marcarea produselor din tutun prelucrat prevazut de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, a carei inaltime nu depaseste 13 mm intre marginea superioara a pachetului si partea superioara a avertismentului de sanatate combinat.

Dupa data de 20 mai 2019, avertismentele de sanatate combinate trebuie sa apara la marginea superioara a pachetelor unitare de produse din tutun.


Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii


Dimensiunea actuala a timbrului pentru marcarea produselor din tutun prelucrat prevazuta in Anexa nr. 40 de la Titlul VIII din Hotararea Guvernului nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare,  nu permite respectarea obligatiei privind pozitionarea avertismentelor de sanatate combinate la marginea superioara a pachetelor unitare de produse din tutun, iar perioada de implementare a modificarilor referitoare la standardele dimensionale este estimata la cel putin 3 trimestre.

Titlul VIII – Accize si alte taxe speciale

Prin proiectul de act normativ se urmareste corelarea prevederilor Titlului VIII din Normele metodologice de aplicare Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, cu cele ale Legii nr. 201/2016 in ceea ce priveste  etichetarea produselor din tutun.

Avand in vedere faptul ca, potrivit art. 10 din Legea nr. 201/2016, dupa data de 20 mai 2019, avertismentele de sanatate combinate trebuie sa apara la marginea superioara a pachetelor unitare de produse din tutun, precum si faptul ca aceste avertismente trebuie sa acopere 65% din suprafata pachetelor, atat pe partea din fata cat si pe partea din spate a pachetelor de tutun, se impune introducerea unor noi dimensiuni ale timbrelor aplicate pe produsele din tutun, respectiv 12 x 32 mm si 16 x 32 mm in anexa nr. 40 de la Titlul VIII din Hotararea Guvernului nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
 

Consultati textul complet al notei de fundamentare AICI.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cod fiscalmfpaccize

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Iunie 2018


Votati articolul "MFP: proiect pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Se taie sporul de conditii vatamatoare sau nu de la 01.01.2018 ?

Intrebare: Va supun atentiei un subiect foarte dificil:

În situa?ia în care pentru personalul care a promovat în grad profesional
incepand de la data de 01.01.2018,
se aplica prevederile art.39 alin.1 din Legea-cadrunr.153/2017
+ inclusiv OUG nr.91/2017,
adica salariul de baza se stabileste
prin înmul?irea coeficientului de functie cu salariul de baz? minim de 1900 lei,
pentru ca in institutie
nu exista functie similara in plata cu un grad profesional superior
la care trece salariatul,
ci in Organigrama si Statul de functie
s-a prevazut functia cu gradul avut si gradul superior,

cum se procedeaza
pentru sporul de conditii vatamatoare
care este inafara salariului de baza ?

Tot incepand de la data de 01.01.2018,
se spune ca
se majoreaza cu 25%
salariul de baza brut si sporul de conditii vatamatoare
avute in luna decembrie 2017.

Si atunci,
daca salariul de baza se calculeaza ca mai sus,
cum se procedeaza
pentru sporul de conditii vatamatoare
care este inafara salariului de baza ?
se va majora cu 25% ?

Directorul institutiei noastre a spus ca
in Lege se spune doar cum se calculeaza salariul de baza,
insa
pentru ca nu se spune nimic despre sporul de conditii vatamatoare,
vrea sa taie acest spor
si sa nu-l mai acorde incepand de la data de 01.01.2018.

Directorul mai spune ca
personalul care a promovat în grad profesional
este ca si personalul angajat,
si ca
abia dupa ce va intra in vigoare Regulamentul
pentru spor conditii de munca /pentru familia CULTURA,
abia dupa aceea
va da acel spor
personalului care a promovat în grad profesional.

Daca directorul va proceda asa,
acest lucru ar insemna o taiere de salariu ....

iar dupa intrarea in vigoare a Regulamentului / CULTURA,
odata ce si prin PROIECTUL care circula acum
si este dat la Ministerul Muncii pentru avizare
recunoaste si va recunoaste in continuare acest spor
pentru tot personalul muzeului,
cum va fi justificata taierea sporului ?
Ar fi legala ? .... fara nici o expertiza DSP a locului de munca ?

Personalul daca va da in judecata institutia prin Sindicat,
va castiga ?

Va rog un punct de vedere.



Raspuns: In Clarificarile actualizate privind aplicarea Legii-cadru nr.153/2017 agreate cu reprezentantii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Iunie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X