Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

MFP: proiect pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal

MFP: proiect pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal
cod fiscalmfpaccize

MFP (Ministerul Finantelor Publice) a publicat in data de 14 iunie un proiect de hotarare  pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016.


Conform Codului fiscal, marcarea produselor accizabile – tutun prelucrat se efectueaza prin timbre, iar dimensiunea si elementele inscriptionate pe marcaje sunt stabilite prin Normele metodologice.

Urmare a modificarilor aduse cadrului legal privind etichetarea produselor din tutun prin Legea nr. 201/2016, avertismentele de sanatate combinate in cazul produselor din tutun pentru fumat acopera 65% din suprafata pachetelor, apar la marginea superioara a pachetului unitar si a oricarui ambalaj exterior si se pozitioneaza in aceeasi directie ca orice alta informatie care figureaza pe suprafata ambalajului.


De asemenea, potrivit Legii nr. 201/2016 au fost prevazute exceptari temporare, pana la data de 20 mai 2019, de la obligatia privind pozitionarea avertismentului de sanatate combinat, dupa cum urmeaza:

a) in cazul pachetelor unitare din carton care au timbrul pentru marcarea produselor din tutun prelucrat prevazut de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, dispus la marginea superioara, avertismentul de sanatate combinat care apare pe suprafata posterioara poate fi pozitionat imediat sub timbrul pentru marcarea produselor din tutun prelucrat prevazut de Codul fiscal;

b) in cazul in care un pachet unitar este confectionat din material moale, o suprafata rectangulara poate fi rezervata pentru timbrul pentru marcarea produselor din tutun prelucrat prevazut de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, a carei inaltime nu depaseste 13 mm intre marginea superioara a pachetului si partea superioara a avertismentului de sanatate combinat.

Dupa data de 20 mai 2019, avertismentele de sanatate combinate trebuie sa apara la marginea superioara a pachetelor unitare de produse din tutun.


Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii


Dimensiunea actuala a timbrului pentru marcarea produselor din tutun prelucrat prevazuta in Anexa nr. 40 de la Titlul VIII din Hotararea Guvernului nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare,  nu permite respectarea obligatiei privind pozitionarea avertismentelor de sanatate combinate la marginea superioara a pachetelor unitare de produse din tutun, iar perioada de implementare a modificarilor referitoare la standardele dimensionale este estimata la cel putin 3 trimestre.

Titlul VIII – Accize si alte taxe speciale

Prin proiectul de act normativ se urmareste corelarea prevederilor Titlului VIII din Normele metodologice de aplicare Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, cu cele ale Legii nr. 201/2016 in ceea ce priveste  etichetarea produselor din tutun.

Avand in vedere faptul ca, potrivit art. 10 din Legea nr. 201/2016, dupa data de 20 mai 2019, avertismentele de sanatate combinate trebuie sa apara la marginea superioara a pachetelor unitare de produse din tutun, precum si faptul ca aceste avertismente trebuie sa acopere 65% din suprafata pachetelor, atat pe partea din fata cat si pe partea din spate a pachetelor de tutun, se impune introducerea unor noi dimensiuni ale timbrelor aplicate pe produsele din tutun, respectiv 12 x 32 mm si 16 x 32 mm in anexa nr. 40 de la Titlul VIII din Hotararea Guvernului nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
 

Consultati textul complet al notei de fundamentare AICI.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cod fiscalmfpaccize

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Iunie 2018


Votati articolul "MFP: proiect pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Exista sau nu prejudiciu ?

Intrebare: Buna seara !

La termenul de judecata din Dosarul Penal
in care fosta conducere a fost acuzata de coruptie,
si in care s-a pus problema legalitatii achizitiei bunurilor culturale muzeale si existentei unui prejudiciu pentru institutie,
procurorul a cerut neadministrarea Expertizei muzeografice si Expertizei contabile
solicitate de institutie,
ca nefiind utile,
intrucat acesta a considerat ca:
1. - in Rechizitoriul - procurorului
si in Concluziile - procurorului de la instanta de Fond (de la Judecatorie - Sectia Penala )
s-a considerat ca prejudiciul suferit de institutie
il reprezinta valoarea integrala a bunurilor,
2. - nu exista experti care sa expertizeze bunurile culturale muzeale din Dosarul Penal,
3. - prin Obiectivele de Expertize nu s-a cerut ceva nou de catre institutie,

dar, curios este ca
procurorul a spus ca, in urma achizitiei bunurilor culturale muzeale facute,
- institutia nu a suferit nici un prejudiciu,
ci, dimpotriva, s-a imbogatit....

cum adica ?

- daca bunurile sunt bunuri de inventar,
- daca sunt bunuri care figureaza ca fiind din aur /argint /metale semipretioase, iar in urma unei Expertize ANPC s-au dovedit a fi confectionate din metal comun,
- daca sunt bunuri lipsa la Inventar,
- daca sunt bunuri care nu au intrat niciodata in institutie ?
...... nu exista prejudiciu ?
sau procurorul a omis aceste aspecte ?


In Concluziile scrise,
ce va trebui sa scrie /sa ceara institutia ?

Raspuns: 1. - Da, Contractul a fost incheiat nelegal, prin procedura de oferta, in loc prin procedura...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Iunie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Diurna neimpozabila pentru deplasarile in tara. Au aparut noi reguli!

    • In Monitorul Oficial nr. 797 de miercuri, 18 septembrie 2018,  a fost publicata H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Aceasta hotarare se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2019, data la care vor intra in vigoare noi reguli pentru personalul din instituțiile publice ce se află în d...» citeste mai departe aici

  • Salariul nimim va creste, din 2019, cu 150 lei

    • Salariul minim va creste cu 150 lei, ajungand la 2050 lei, de anul viitor, potrivit unui act normativ ce urmeaza sa fie elaborat de Guvern, avand in vedere ca se lucreaza la bugetul de stat pe 2019, a declarat Bogdan Hossu, Confederatiei Sindicale "Cartel Alfa". Joi, Bogdan Hossu, la iesirea de la discutiile purtate cu premierul Viorica Dancila, de la Palatul Victoria, in cadrul Consiliului National Tripartit, a declarat ca se va face o hotarare de...» citeste mai departe aici

  • 25 septembrie este termen limita. Iata ce declaratii trebuie sa depuneti pana marti!

    • Marti, 25 septembrie, este termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale, dar si pentru plata anumitor taxe extrem de importante, potrivit calendarului fiscal ANAF realizat pe luna septembrie. Iata mai jos lista cu cele noua declaratii fiscale ce trebuie depuse pana la termenul de 25 septembrie, dar si ce taxe si impozite trebuie a...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele anularii!

    • Vom dezbate in randurile de mai jos ce consecinte poate sa suporte o firma inregistrata in scopuri de TVA care isi suspenda activitatea si si-o reia mai tarziu, cu ajutorul specialistului nostru in contabilitate. Luam drept exemplu cazul unei firme care si-a suspendat activitatea la Registrul comertului in anul 2010. Atunci ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA din oficiu conform art.153 alin. (9) lit.b) din respectiva perioada. In cursul anului 2018...» citeste mai departe aici

  • Repartizarea trimestriala a dividendelor – avantaje si dezavantaje

    • Incepand cu trimestrul III al anului 2018, conform modificarilor aduse prin Legea nr. 163/2018 societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste  pot opta pentru repartizarea trimestriala de dividende. Conform modificaril...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!