email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Creante neincasate. Eliminarea din evidentele contabile. Cum procedam?

creante neincasatestornare facturiinregistrari contabileOMFP 1802/2014

In cazul urmator, o societate a returnat la furnizor obiecte de inventar datorita unor defecte. Furnizorul a transmis factura de storno pentru aceste obiecte in valoare de 221.01 GBP. Ulterior, societatea a incasat prin banca de la furnizorul respectiv doar suma de 152,38 GBP. Furnizorul nu a mai returnat diferenta de suma pentru inchiderea facturii de storno. In acest moment, societatea are un sold negativ pentru contul 401 datorita acestei diferente nerestituite. Operatiunea a avut loc in luna august 2014. Vom vedea cum se poate inchide aceasta suma si daca exista un termen de prescriptie in care se poate recupera suma, precum si care sunt inregistrarile care trebuie efectuate in cazul in care suma nu se mai poate recupera.


Din punct de vedere juridic, termenul  general de prescriptie extinctiva este prevazut la art. 2517 din Codul civil si este de 3 ani, daca legea nu prevede un alt termen.

Asadar, in cazul dvs. creantele/datoriile  neincasate/neachitate  reprezinta creante/datorii prescrise in cazul in care acestea sunt mai vechi de 3 ani si nu s-a facut niciun demers pentru incasarea/plata acestora sau nu exista posibilitatea incasarii acesteia (daca creanta nu este mai veche de 3 ani).
 
La pct. 328 din OMFP 1802/2014 Reglementari contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca:
328. La scaderea din evidenta a creantelor  si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sunt prescrise, entitatile trebuie sa  demonstreze ca  au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora."
 
Este necesar ca administratorul firmei sa consemneze aceasta hotarare de scoatere din evidenta a furnizorului prin emiterea unei decizii in acest sens, in care se va stipula denumirea furnizorului,  documentele (nr. si data), valoarea /debitului /nerestituit, facand trimitere si la motivele ce au stat la baza deciziei.
 
Astfel, in baza deciziei privind scoaterea  din evidenta a furnizorui  prescris, veti inregistra in contabilitate: 6588=401
 


Cheltuiala astfel inregistrata, este o cheltuiala nedeductibila  la calulul impozitului pe profit.
 
Din perspectiva TVA, stingerea datoriei fata de un furnizor de bunuri sau prestator de servicii nu reprezinta operatiune impozabila, din perspectiva TVA, deoarece nu este o livrare de bunuri sau o prestare de servicii efectuata cu plata, chiar daca anularea datoriei este realizata de o persoana impozabila, care actioneaza ca atare. Asadar, operatiunea de stingere a datoriilor catre furnizori, nu are caracter economic, prin urmare, pentru astfel de sume nu se colecteaza TVA.
 
De asemenea, nu se va ajusta taxa dedusa la achizitie (taxare inversa).
Anularea creantei neincasate, trebuie comunicata in scris furnizorului respectiv.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

NOU: Sistemul de raportare fiscal-contabila SAF-T


Raportarea corecta in SAF-T este esentiala!

Depuneti D406 corect si la timp, cu avantaje clare:
 
1) Scapati de amenzi
2) Evitati sanctiunile de orice fel
3) Va recuperati rapid sumele din TVA
4) Nu intrati in categoria de risc fiscal ridicat, deci nu va veti confrunta cu inspectii ANAF amanuntite la sediul dvs.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
creante neincasatestornare facturiinregistrari contabileOMFP 1802/2014

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 12 Mai 2017


Votati articolul "Creante neincasate. Eliminarea din evidentele contabile. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 12 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X