Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Uitati tot ce stiati despre ASOCIATIILE de PROPRIETARI! Asa faceti fata schimbarilor

Uitati tot ce stiati despre ASOCIATIILE de PROPRIETARI! Asa faceti fata schimbarilor
asociatii de proprietariadministrator asociatie proprietariasociatia de proprietari legislatieasociatii de proprietari 2018asociatia de proprietari formulare

Atentie! Asistam la cea mai consistenta modificare a legislatiei privind asociatiile de proprietari! Se schimba tot, iar amenzile ajung la 10.000 de lei!

Mai exact, pe 28 septembrie 2018 intra in vigoare Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari! Schimbarile sunt radicale, iar amenzile foarte dure.

Cititi aici ce aveti de facut >>

Toate informatiile de care aveti nevoie in calitate de administrator au fost reunite in Lucrarea Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Este, fara exagerare, cea mai buna sursa de explicatii, comentarii si solutii legate de:

• folosinta, modificarea si intretinerea locuintei
• normele de conduita in cadrul blocurilor de locuit
• stabilirea cotelor de proprietate comuna asupra imobilului ...detalii aici >>
• modalitatea de infiintare si functionare a asociatiilor de proprietari
• cheltuielile datorate de proprietari ...detalii aici >>
• asociatiile de chiriasi etc.

...click aici pentru detalii suplimentare si pentru formularul de comanda >>

Toate informatiile din lucrare sunt in perfecta concordanta cu prevederile Legii nr. 196/2018!

Aveti deja multe sarcini de indeplinit si ar fi un dezastru sa constati ca nu le-ati realizat corect si ca trebuie sa le luati de la capat!

Pe langa faptul ca trebuie să va asigurati de efectuarea eficienta a lucrarilor de intretinere si reparatii, sau să verificati contractele de inchiriere dintre asociatia de proprietari si persoanele fizice sau juridice care folosesc spatii, trebuie sa fiti atent si la modificarea legislatiei. 

Iata cateva dintre noile prevederi ale Legii nr. 196/2018 care va privesc in mod direct:
 
1) Nu oricine poate fi administrator al unei asociatii de proprietari

Pentru a putea presta aceasta activitate, aveti nevoie de un certificat de calificare profesionala si de un atestat eliberat de primar, plus cazierul judiciar care sa dovedeasca faptul ca nu ati suferit nicio condamnare pentru o infractiune economico-financiara. Atentie, incalcarea acestor prevederi mentionate la art. 64 din Legea nr. 196/2018 se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 la 10.000 de lei!
 
2) Ca administrator, vi se poate solicita sa incheiati o polita de asigurare de raspundere civila profesionala

Inainte de Legea nr. 196 incheierea unei astfel de polite era facultativa. Acum insa, daca asociatia de proprietari va cere acest lucru, sunteti obligat sa o incheiati, in caz contrar riscati o amenda intre 500 si 3.000 de lei! Retineti, o astfel de polita nu este o conditie pentru a va putea desfasura activitatea de administrator, ci doar o posibila cerinta din partea asociatiei. 
 
3) Sunteti obligat sa intocmiti un regulament special

Este vorba despre "regulamentul condominiului", un document care va stabili normele de comportament si buna vecinatate intre proprietari, precum si conditiile de folosire a partilor comune ale cladirii. Regulamentul trebuie afisat la avizier sau inmanat in copie fiecarui proprietar, in cel mult o saptamana de la adoptare. Detalii pe CD-ul Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018.
 
4) Trebuie sa folositi pentru incasari si plati un singur cont

Asociatia de proprietari va avea un singur cont si toate sumele de bani gestionate trebuie sa treaca prin acest cont unic. Dvs., administratorul, nu mai puteti plati furnizorii de servicii sau produse pentru diferite lucrari, fie ele de intretinere sau de reparatii, decat prin intermediul acestui cont. Iar orice suma incasata in numerar trebuie transferata in acest cont in termen de 24 de ore. In caz contrar, amenda este intre 5.000 si 10.000 de lei. 
 
5) Nu schimbati destinatia fondului de reparatii si a fondului de rulment

Fondul de reparatii este destinat repararii si imbunatatirii proprietatii comune, cel de rulment este destinat asigurarii sumelor necesare pentru platile curente. Utilizarea in alte scopuri a banilor colectati in aceste fonduri se sanctioneaza cu amenda intre 4.000 si 9.000 de lei. 
 
Lista integrala a obligatiilor dvs. aduse de Legea nr. 196/2018, insotite de comentarii si explicatii foarte relevante, o gasiti pe CD-ul Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018. ...click aici pentru formularul de comanda al lucrarii >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
asociatii de proprietariadministrator asociatie proprietariasociatia de proprietari legislatieasociatii de proprietari 2018asociatia de proprietari formulare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Septembrie 2018


Votati articolul "Uitati tot ce stiati despre ASOCIATIILE de PROPRIETARI! Asa faceti fata schimbarilor":
Rating:

Nota: 3.17 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Deplasare externa salariati in Germania

Intrebare: Pentru salariatii trimisi sa lucreze in Germania in baza unui contract de prestari servicii intre societatea din Romania si cea din Germania pe perioade de 3 luni consecutive urmate de pauze intre contracte de doua saptamani sau chiar luni de zile, totalizand intr-un an 2-3 iesiri de acest gen, este necesar obtinerea formularului A1? Precizez ca salariatii sunt angajati cu contract de munca in Romania. Ce se intampla daca nu au aceste formulare eliberate?

Raspuns: Este vorba despre asigurarea salariatilor si a membrilor familiei acestora. Ce se intampla daca unul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Septembrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Grile fiscale pentru examenul din 2018: Consultant fiscal certificat!

    • UPDATE in 24 septembrie. ATENTIE! Au aparut noutati in ceea ce priveste examenul de consultant fiscal. In Monitorul Oficial nr. 806 din 20 septembrie 2018 a fost publicata Hotararea Camerei Consultantilor fiscali nr. 7 privind sustinerea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - sesiunea noiembrie 2018. Examenul se va sustine in municipiul Bucuresti in data de 4 n...» citeste mai departe aici

  • Detii o casa de marcat electronica? Iata cate formulare trebuie depuse la ANAF!

    • Daca detii o casa de marcat, atunci trebuie sa fii la curent cu lista de formulare pe care trebuie sa le completezi si sa le transmiti catre ANAF. Acestea sunt opt la numar in prezent, realizate in functie de diferite situatii.   Va reamintim cele doua termene pana la care operatorii economici trebuie sa achizitioneze case de marcat cu jurmal electronic sunt 1 septembrie 2018 (contribuabili mari si mijlocii) si  1 noiembrie...» citeste mai departe aici

  • Legislatie comert online. Lista completa cu aspectele contabile si fiscale

    • Comertul online castiga din ce in ce mai mult teren in detrimentul celui traditional. Tot mai multi romani isi fac cumparaturile in mediul online, asa ca nu este de mirare ca magazinele online sunt pe val in aceasta perioada. Comerciantii care au afaceri online incep sa se bucure de multe avantaje, insa vinderea produselor pe internet ridica si multe semne de intrebare, mai ales celor care nu au experienta in domeniu. Asadar, vom dezbate mai jos cazul unei societati...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Finantelor ofera ajutor de stat pentru crearea de noi locuri de munca

    • Ministerul Finantelor Publice finanteaza marile investitii din sectoarele de activitate de varf si dezvoltarea regionala, astfel ca din 10 septembrie accepta cereri pentru ajutor de stat in limita a 614 milioane de lei, buget alocat pentru 2018, anunta institutia printr-un comunicat de presa. Pana acum au fost depuse 32 de cereri pentru investitii in valoare totala de 3,8 mld lei, care ar urma sa creeze 5.242 de locuri de munca si pentru care ajutorul de stat solicitat se ridic...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!