Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale

Facturi simplificate de la 14 martie: justificarea deducerii TVA

Justificarea deducerii TVA tine cont de noi reguli incepand cu 14 martie 2013. ANAF a emis astfel un comunicat in atentia persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA in ce priveste justificarea deducerii TVA.

Va reamintim, asadar ca incepand cu data de 14.03.2013 prin H.G. nr. 84/06.03.2013 pentru modificarea si completarea normelor de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in M.O. nr. 136/14.03.2013, se modifica prevederile pct. 46.(3) din normele aprobate prin H.G. nr. 44/2004.

In concret, pentru achizitiile de bunuri si servicii pe baza de bonuri fiscale emise in conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, deducerea TVA poate fi justificata cu bonurile fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate in conformitate cu prevederile art. 155 alin. (11), (12) si (20) din Codul fiscal daca furnizorul / prestatorul a mentionat pe bonul fiscal cu ajutorul aparatului de marcat electronic fiscal codul de inregistrare in scopuri de
TVA al beneficiarului.


Facturile simplificate sunt acele facturi care se emit in oricare dintre urmatoarele situatii:

a) atunci cand valoarea facturilor, inclusiv TVA, nu este mai mare de 100 euro.
b) in cazul documentelor sau mesajelor tratate drept factura.

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Manualul de Politici Contabile 2015
Manualul de Politici Contabile 2015

Vezi detalii




Facturile emise in sistem simplificat in conditiile prevazute la art. 155 alin. (11) si (12) din Codul fiscal trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:

a) data emiterii;
b) identificarea persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile;
c) identificarea tipului de bunuri sau servicii furnizate;
d) suma taxei colectate sau informatiile necesare pentru calcularea acesteia;
e) in cazul documentelor sau mesajelor tratate drept factura, o referire specifica si clara la factura initiala si la detaliile specifice care se modifica.

Daca, pentru situatiile de mai jos o persoana impozabila este interesata sa opteze pentru emiterea de facturi simplificate, aceasta trebuie sa prezinte Directiei de legislatie in domeniul TVA din cadrul Ministerului Finantelor Publice motivatia solicitarii emiterii de facturi simplificate conform art. 155 alin. (12) din Codul fiscal. Prin ordin al ministrului finantelor publice, pentru aceste situatii se va aproba ca persoana impozabila respectiva sa inscrie in facturi doar informatiile simplificate, astfel:

a) valoarea facturii, inclusiv TVA, este intre 100 euro si 400 euro.


b) in cazul in care practica administrativa ori comerciala din sectorul de activitate implicat sau conditiile tehnice de emitere a facturilor face/fac ca respectarea tuturor obligatiilor mentionate la art. 155 alin. (19) sau la alin. (22) din Codul fiscal sa fie extrem de dificila.


Sursa: DGFP Arges


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 27 Martie 2013


Votati articolul "Facturi simplificate de la 14 martie: justificarea deducerii TVA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum pot introduce bani in firma?

Intrebare: Buna ziua,

Am si eu cateva intrebari legate de contabilitate fiind la inceput de drum. Am infiintat un SRL-D cu activitate cod caen 4791 respectiv magazin online. Intrebarile mele sunt urmatoarele:

1) Am fost la banca sa deschid contul insa mi-au cerut actul constitutiv in original, insa acesta a ramas la registrul comertului. Ce pot sa fac in situatia aceasta?

2) Dupa ce am deschis firma cum se procedeaza pentru a baga bani in firma? Spre ex am anumite cheltuieli de facut, realizare site, cumparat mobilier etc pe care vreau sa le fac pe firma. Am inteles ca o metoda ar fi aceea de a realiza un aport de capital sau o alta metoda ar fi de a imprumuta firma. Care este concret diferenta intre ele?

3) Pot face mai multe aporturi de capital sau creditari sau este neaparat nevoie sa realizez aceasta direct cu o suma consistenta. Eu ma gandeam sa le iau oarecum treptat, o data pentru site, mobilier etc, alta data dupa ce voi gasi contabil si va trebui sa platesc aceste servicii, alta data cand voi vrea sa achizitionez marfa, eventual de mai multe ori daca achizitionez in transe sau de la furnizori diferiti.

4) In certificatul constatator pe care l-am ridicat de la ONRC scrie:
"4791 Comert.....[...]
Activitati care se desfasoara la beneficiari si/sau in afara sediilor proprii"

Asta inseamna ca nu pot avea activitate la sediul social? Ce am de facut daca vreau sa imi desfasor activitatea si la sediul social (sa imi pun un calculator, sa preiau comenzi, sa facturez si sa livrez) ?

Multumesc,

Raspuns: Multumesc pentru raspunsuri. Actul constitutiv a fost redactat de mine, insa la registrul comertului...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Martie 2013 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Aceasta modificare implica cumva si bonurile de carburant in sensul ca trebuie de acum inainte ca bonurile sa contina si nr-ul de inmatriculare al masinii pentru a putea fi considerate cheltuieli deductibile?
Data adaugarii: 28-Mar-2013
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Scutirea de TVA pentru livrari de constructii si terenuri

    • Sunt scutite de TVA conform art. 141 alin. (2) lit. f) din Codul fiscal sunt scutite de TVA fara drept de deducere livrarile de constructii/parti de constructii si a terenurilor pe care sunt construite, precum si a oricaror altor terenuri. De aceasta scutire poate beneficia orice persoana impozabila din punct de vedere al TVA (persoana fizica, persoana juridica, institutie publica). Prin exceptie, scutirea nu se aplica pent...» citeste mai departe aici

  • Baza de calcul a impozitului pe veniturile microintreprinderilor

    • Baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor o constituie veniturile din orice sursa, respectiv totalul veniturilor trimestriale care sunt inregistrate in creditul conturilor din clasa a 7-a «Conturi de venituri», din care: 1.    se scad urmatoarele categorii de venituri: - veniturile aferente costurilor stocurilor de produse; - veniturile aferente costurilor serviciilor in curs de executie;...» citeste mai departe aici

  • Senatul a eliminat reducerea accizei la combustibili din 2016

    • Comisia de buget din Senat a eliminat din proiectul Codului fiscal masura privind reducerea accizei la combustibili, din 2016. Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a declarat ca aceasta masura ar fi reprezentat un efort pe buget mai mic cu peste trei miliarde lei. "Acciza la combustibili propusa de noi in Codul fiscal sa fie redusa de anul viitor a fost eliminata de Senat, de Comisia de buget, saptamana aceasta. Asta inseamna un efort pe buget mai mic cu 3 trei mili...» citeste mai departe aici

  • Avans spre decontare catre angajat. Ce plafon se aplica in aceasta situatie?

    • O firma trebuie sa trimita un avans spre decontare catre un angajat, prin banca, deoarece acesta nu se afla la sediu. In conditiile in care avansul este de 9.500 lei, stabilim daca potrivit prevederilor din Legea 70/2015, se pot plati de catre firma 9.500 lei sau aceasta e limitata la suma de 5.000 lei. Potrivit art. 1 din Legea nr. 70/2015, operatiunile de incasari si plati efectuate de persoanele prevazute la acest articol se vor realiza numai prin instrumente de plata fara numera...» citeste mai departe aici

  • Romania Fiscului bine facut- utopia devine realitate cu ajutorul specialistilor Rentrop&Straton

    • Da, "Romania Fiscului bine facut" exista! 37 de specialisti in legislatie si fiscalitate demonstreaza acest lucru, incepand din 22 aprilie. Puteti vedea pe www.fisc.ro. "Romania Fiscului bine facut" este o campanie sustinuta de Rentrop&Straton, liderul informatiilor de specialitate din Romania, impreuna cu grupul sau de specialisti in legislatie si fiscalitate di...» citeste mai departe aici

  • Veti putea rezerva online numele viitoarei firme

    • Directorul  general al Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), Silvia Calin-Mihalcea, a declarat recent ca serviciul online de rezervare a denumirii unei societati ar putea fi activ la finalul acestui an, venind astfel in sprijinul celor care doresc sa infiinteze o societate si vor sa faca rezervare online pentru numele societatii, pentru o perioada de 90 de zile, dupa ce se va achita in prealabil o taxa. "In prezent, operatiunea de rezervare a denumirii societa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
X