email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Control rambursare TVA: procedura completa. Recomandarile expertului

Control rambursare TVA: procedura completa. Recomandarile expertului
rambursare tvapersoane afiliatepreturi de transfer

Expertul nostru in domeniu prezinta in continuare care este procedura prin care se solicita rambursarea de TVA si cum se pregatesc actele pentru control.

 Este important de precizat ca societatea are facturi de livrare servicii si facturi de achizitii de servicii. Obligatoriu trebuie sa prezinte la control si contractul de prestari de servicii fie achizitie, fie livrare? Dar in situatia in care exista operatiuni cu persoanele afiliate? Ce mai pot cere in plus cei de la control? Iata lamuririle oferite de specialistul nostru.

Control rambursare TVA: raspunsul specialistului

Pentru rambursarea TVA este util sa aveti pregatite urmatoarele documente:
 
- balantele analitice din lunile / luna din care provine suma de TVA solicitata la rambursare;
 
- balanta si decontul de TVA din perioada imediat urmatoare depunerii decontului cu optiunea de rambursare din care sa rezulte faptul ca nu ati preluat in acest decont suma solicitata la rambursare;
 
- jurnalele de vanzari si de cumparari din perioada aferenta TVA solicitat la rambursare;
 
- contractele valabile si situatiile de lucrari / devize, dupa caz, semnate de ambele parti care au stat la baza facturilor de pe care s-a dedus TVA, pentru justificarea deducerii acestuia;
- contractele, alte documente incheiate cu beneficiarii dvs din care sa rezulte modul corect de emitere, de catre dvs, a facturilor si implicit modul si perioada corecta de colectare a TVA;


 
- daca ati dedus TVA din facturi de chirie imobil, sa aveti copie de pe notificarea pentru taxarea chiriei depusa de firma care o factureaza;
 
- documentul din care rezulta calitatea de reprezentant al societatii pentru persoana care reprezinta societatea - pentru administrator: actul constitutiv sau ultima modificare de la Registrul Comertului (AGA si cererea de mentiuni eliberata de ONRC);
 
- toate documentele justificative sa fie corect si complet intocmite;
 
- declaratii / deconturi depuse pentru perioadele fiscale / perioada fiscala pentru care s-a solicitat rambursarea TVA;
 
- documentele justificative (facturi, bonurile de combustibil) pe baza carora s-a colectat / s-a dedus TVA-ul din deconturile depuse si care au generat TVA de recuperat sa fie aranjate cronologic si in ordinea in care acestea apar in jurnalele de TVA aferente fecarei luni;
 
- dosarul preturilor de transfer - in cazul in care au avut loc operatiuni intre persoane afiliate pentru perioada solicitat la rambursare.
 
Recomandat este sa le solicitati inspectorilor care vor efectua controlul daca doresc anumite documente sa fie traduse (in cazul in care aveti documente emise intr-o alta limba decat romana);
 
La debutul controlului este recomandat sa le oferiti inspectorilor informatii cit mai clare si detaliate asupra activitatii desfasurate de societate, asupra ciclului de productie, astfel incit inspectorii sa se familiarizeze cu acestea.
 
In cazul tranzactiilor cu persoane afiliate documentele de pregatit sunt similare oricarei alte societati.
 
Din documente este necesar sa reiasa ca ati utilizat preturi similare cu clienti independenti.
 
De asemenea este necesar sa monitorizati volumul tranzactiilor in functie de care aveti sau nu obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer.
In cazul in care nu aveti aceasta obligatie legala, insa organele de control solicita, trebuie sa pregatiti si dosarul preturilor de transfer.
 
Cuantumul tranzactiilor pentru care contribuabilul/platitorul are obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer, termenele pentru intocmirea acestuia, continutul dosarului preturilor de transfer, precum si conditiile in care se solicita acesta se aproba prin ordin al presedintelui A.N.A.F.
 
Ordinul la care se face referire mai sus este ordinul nr. 442/2016 din 22 ianuarie 2016 privind cuantumul tranzactiilor, termenele pentru intocmire, continutul si conditiile de solicitarea dosarului preturilor de transfer si procedura de ajustare/estimare a preturilor de transfer
 
Conform acestuia este necesar sa intocmiti dosarul preturilor de transfer:
 
a) anual, numai daca sunteti mari contribuabili si valoarea tranzactiilor cu persoanele afiliate depaseste :
 
- 200.000 euro, in cazul dobanzilor incasate/platite pentru serviciile financiare, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal;
 
- 250.000 euro, in cazul tranzactiilor privind prestarile de servicii primite/prestate, calculata lacursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal;
 
- 350.000 euro, in cazul tranzactiilor privind achizitii/vanzari de bunuri corporale sau necorporale, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal.
 
b) numai la cererea organelor de control, daca sunteti mari contribuabili si nu depasiti criteriile de mai sus sau contribuabili mici si mijlocii daca valoarea tranzactiilor cu persoanele afiliate depaseste:
 
- 50.000 euro, in cazul dobanzilor incasate/platite pentru serviciile financiare, calculata la cursulde schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal;
 
- 50.000 euro, in cazul tranzactiilor privind prestarile de servicii primite/prestate, calculata lacursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal;
 
- 100.000 euro, in cazul tranzactiilor privind achizitii/vanzari de bunuri corporale sau necorporale, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal.

Cum sa ai un dosar de preturi de transfer corect intocmit si in timp util. Citeste care este tinta controalelor fiscale in 2022.


 Contribuabilii/Platitorii desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin insumarea valorii tranzactiilor efectuate cu toate persoanele afiliate, exclusiv TVA, sub oricare din pragurile de semnificatie descrise mai sus vor documenta respectarea principiului valorii de piata, in cadrul unei inspectii fiscale, conform regulilor generale prevazute de reglementarile financiar-contabile si fiscale in vigoare. (art. 2, alin, (5) din Ordinul 442/2016).



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil. 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Amenda de pana la 4.000 lei pentru lipsa politicilor si procedurilor contabile!


Pachetul de POLITICI SI PROCEDURI CONTABILE va ajuta sa evitati o amenda de pana la 4.000 lei pentru lipsa setului complet de politici si procedur.

Atentie, cele doua lucrari mentionate mai sus sunt in perfecta concordanta cu noile reguli de intocmire a politicilor si a procedurilor contabile, reguli introduse de:

  •   OMFP nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulerioare;
  •   OMFP nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile;
  •   Legea nr. 227/2015 privind noul Cod fiscal.
  •   Legea 263/2019
  •   OUG 78/2019
...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
rambursare tvapersoane afiliatepreturi de transfer


Data aparitiei: 20 Octombrie 2021

Votati articolul "Control rambursare TVA: procedura completa. Recomandarile expertului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Regimul fiscal-contabil al microintreprinderilor. Ghid pentru 2023

    • Afacerea dvs. este incadrata ca microintreprindere? Atunci cu siguranta vi se pare o mare provocare sa cunoasteti in detaliu cadrul legislativ, avand in vedere ca multe prevederi sunt greu de interpretat si ca au aparut recent o multime de noutati fiscale.  ...» citeste mai departe aici

  • Ce planuri de dezvoltare exista pentru SPV. Raspunsul ANAF pentru CCF

    • CCF (Camera Consultantilor Fiscali) a trimis recent catre ANAF mai multe propuneri pentru imbunatatirea SPV-ului. Reprezentantii institutiei au scos in evidenta faptul ca, in prezent, nu pot fi acordate drepturi diferentiate diferitelor persoane care acceseaza un cont de SPV al unei societati (spre exemplu, administratorii, angajatii unei societati).  “In acest sens, in masura in care contul de SPV este asociat administratorului, ca persoana imputerni...» citeste mai departe aici

  • 30 mai 2023 este termenul limita pentru depunerea Formularului 394

    • Marti, 30 mai 2023, este un termen limita important pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania care realizeaza anumite tipuri de achizitii. Mai exact, este  data pana la care mai pot depune Formularul 394.  Formularul 394 reprezinta ”Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si...» citeste mai departe aici

  • Persoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019, o noua obligatie pentru firme?

    • Prezentam in continuare daca o firma are obligatia de a desemna o persoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019 privind spalarea banilor sau nu. Mai exact, este necesara, potrivit legislatiei in vigoare, desemnarea unui angajat in relatia cu Oficiul de spalarea banilor, astfel incat sa intocmeasca politici, proceduri de raportare chiar daca nu sunt tranzactiile cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a ...» citeste mai departe aici

  • Bilantul contabil: Cum se calculeaza numarul de salariati?

    • Ne propunem ca, prin prezentul articol, sa prezentam cum se calculeaza si care este numarul mediu de salariati care se trece in bilant la o societate care pe parcursul anului 2022 are urmatoarea structura de personal: - 5 persoane angajate cu 8 ore/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 1 ora/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 2 ore/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 4 ore/zi de la data de 11.04.2022; - 1 persoana cu contra...» citeste mai departe aici

  • Venituri din mai multe surse. Ce taxe are de platit o persoana fizica in 2023

    • Vom afla, in cele ce urmeaza, ce taxe are de platit o persoana fizica in 2023 (care este si salariat), in situatia in care obtine urmatoarele venituri: - chirii peste 100.000 lei; - PFA norma de venit, norma 31.600 lei; - terenuri agricole: cereale 30 h * norma de venit 257 lei = 7.710 lei. Asadar, in cazul in care veniturile au fost realizate in anul 2022: Referitor la CAS, potrivit art. 137 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 22...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X