email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Poate un PFA sa-si suspende activitatea daca are datorii?

PFAincetare activitatem declaratieformularprescriptiean fiscalcod fiscal


In ce priveste suspendarea activitatii de catre un PFA care inregistreaza datorii, mentionam ca dispozitiile legale nu reglementeaza cu precizie procedura de suspendare a activitatii PFA dupa cum este stabilita pentru societati in cadrul art. 237 din Legea nr. 31/1990, pentru suspendarea temporara a activitatii, din practica fiind necesara depunerea unei cereri de inregistrare de mentiuni la ONRC in acest sens in temeiul art. 21 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comertului, cu modificarile ulterioare.

Sub aspectul eventualelor restrictii, trebuie avute in vedere dispozitiile art. 20 alin. (1) din OUG nr. 44/2008 potrivit carora fara nici o alta restrictie PFA raspunde pentru obligatiile sale cu patrimoniul de afectatiune, daca acesta a fost constituit, si, in completare, cu intreg patrimoniul sau.

Asadar, suspendarea activitatii nu produce nici un efect in raport cu regimul juridic al creditorilor comuni sau bugetari care pot sa isi valorifice dreptul lor de creanta prin initierea procedurilor de executare silita pentru recuperarea sumelor cuvenite indiferent de desfasurarea sau nu in continuare a activitatii, in cadrul termenului de prescriptie.
 
Din punct de vedere fiscal, potrivit art. 82 alin. (8) din Codul fiscal, contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente care intra in suspendare temporara a activitatii, potrivit legislatiei in materie, au obligatia de a depune la organul fiscal competent o declaratie, insotita de documente justificative, in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului, in vederea recalcularii platilor anticipate.

 Astfel, in conformitate cu prevederile instructiunilor de completare a formularului 220 - Declaratie privind venitul estimat/norma de venit aprobate prin OPANAF 184/2013, casuta 1 "Recalcularea platilor anticipate" se bifeaza in situatia contribuabililor care realizeaza venituri din activitati independente care intra in suspendare temporara a activitatii, potrivit legislatiei in materie. In vederea recalcularii platilor anticipate contribuabilii vor depune declaratia, insotita de documente justificative, in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului.

Punctul 9 "Data suspendarii activitatii" din Sectiunea II "Date privind activitatea desfasurata" se completeaza data suspendarii activitatii de catre contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente care in cursul anului fiscal intra in suspendare temporara a activitatii, potrivit legislatiei in materie.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

de Mihaela Pascu

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
PFAincetare activitatem declaratieformularprescriptiean fiscalcod fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 24 Ianuarie 2014


Votati articolul "Poate un PFA sa-si suspende activitatea daca are datorii?":
Rating:

Nota: 4.67 din 5 din 9 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Angajatorul va mai putea plati acel spor ?

Intrebare: Buna dimineata !
Vă rugăm frumos să ne lămuri?i cu privire la următoarea situa?ie:
- dacă în cazul de fa?ă a fost publicat - în Monitorul Oficial abia la data de 29.05.2018 - Regulamentul pentru spor condi?ii vătămătoare, atunci, de la ce dată se va aplica art.23 din Legea nr.153 /2017 ?
Legea nr.153 /20017 spune ca Art.23 a intrat in vigoare la 01.07.2017, insa Regulament-cadru pentru domeniul de activitate bugetară specific institutiei noastre a intrat in vigoare de la data publicarii lui in Monitorul Oficial, adica abia dupa data de 29.05.2018.

Si atunci, daca la data de 01.07.2017 nu exista Regulamentul,
ce se intampla cu art.23 ?
se poate aplica din urma,
dinainte de publicarea Regulamentului,
adica dinainte de data de 29.05.2018 ?

In perioada 01.07.2017 - 29.05.2018
cat nu exista Regulamentul,
se mai acorda spor conditii vatamatoare la salariati ? sau nu ?
Daca nu, atunci, in ce baza
s-ar taia sporul ?
pentru ca nu exista determinari
si nu s-au schimbat conditiile de munca,
ci lucram in aceleasi conditii de munca,
asa incat sporul ar trebui mentinut si in perioada respectiva.
.... iar daca s-ar plati acest spor, suma ar fi imputabila ?

Colegii si Sindicatul am discutat aceste probleme ...
dar nu stim cum sa procedam.

Va rugam din suflet un sfat.

Raspuns: O cale de a primi sporuri este de printr-o hotarare judecatoreasca, altfel, ordonatorul de credite...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Ianuarie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 7 - 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X