Comisia Europeana trebuie convinsa ca exista un sens economic in ce priveste extinderea returnarii partiale a accizei.
In concret, etinderea masurii privind returnarea partiala unei sume din acciza suplimentara introdusa la carburant de la 1 aprilie si la alte categorii de companii decat transportatorii rutieri nu este imposibila, dar este dificil de obtinut de la Comisia Europeana, care trebuie convinsa ca are sens economic, informeaza HotNews.ro.
In acest sens, Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei, a declarat:
"Ministerul Finantelor a luat exact textul din directiva europeana. Exceptiile care au fost adoptate saptamana trecuta sunt cele din directiva privind accizarea. In cazul extinderii exceptiei va trebui sa analizam caz cu caz.
Problema este ca atunci cand mergi pe textul directivei am putut sa ne miscam extrem de repede si Comisia Europeana ne-a dat aprobarea in trei zile, ceea ce mie nu mi s-a mai intamplat in cei cinci ani de cand ma ocup de cazuri de genul acesta. Daca nu mergem pe text de directiva, pe calea batatorita, este complicat. Nu spun ca este imposibil, dar nu putem sa mergem la fel de repede asa cum am mers pe aceasta exceptare".
Astfel, acesta a precizat ca cei care solicita extindere a firmelor care vor putea beneficia de returnarea unei parti din acciza suplimentara trebuie sa demonstreze Comisiei Europene ca masura are sens economic si ca se justifica exceptia respectiv.

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
De asemenea, potrivit HotNews.ro, acesta a adaugat:
"Nu a mai avut niciun stat membru acest lucru, deci am fi primul, este un teren nebatatorit, va fi complicat. Cand iesim din directiva lucrurile se complica, nu este imposibil, dar este mult mai greu. Este o discriminare (aplicarea masurii doar pentru transportatorii rutieri - n.r.), dar care are sens economic, pentru ca acestia au costuri mult mai mari combustibilulul, reprezentand 50% din costurile totale, iar in alte sectoare de activitate impactul este mult mai mic. De aceea sunt exceptati transportatorii rutieri si nu alti agenti economici".
Va reamintim ca majorarea accizei pentru carburanti, de 7 eurocenti pe litru, a intrat de la 1 aprilie in vigoare, si a dus la cresterea cu 0,41 lei/litru a pretului la benzina cu plumb si fara plumb, motorina si petrolul folosit drept combustibil pentru motor (kerosen).