Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

De ce e dificila extinderea returnarii partiale a accizei

Data actualizarii: 10 Aprilie 2014
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Acciza suplimentarareturnarea accizeicomisia europeanacosturicombustibilbenzina1 aprilie

Comisia Europeana trebuie convinsa ca exista un sens economic in ce priveste extinderea returnarii partiale a accizei.

In concret, etinderea masurii privind returnarea partiala unei sume din acciza suplimentara introdusa la carburant de la 1 aprilie si la alte categorii de companii decat transportatorii rutieri nu este imposibila, dar este dificil de obtinut de la Comisia Europeana, care trebuie convinsa ca are sens economic, informeaza HotNews.ro.


In acest sens,  Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei, a declarat:

"Ministerul Finantelor a luat exact textul din directiva europeana. Exceptiile care au fost adoptate saptamana trecuta sunt cele din directiva privind accizarea. In cazul extinderii exceptiei va trebui sa analizam caz cu caz.

Problema este ca atunci cand mergi pe textul directivei am putut sa ne miscam extrem de repede si Comisia Europeana ne-a dat aprobarea in trei zile, ceea ce mie nu mi s-a mai intamplat in cei cinci ani de cand ma ocup de cazuri de genul acesta. Daca nu mergem pe text de directiva, pe calea batatorita, este complicat. Nu spun ca este imposibil, dar nu putem sa mergem la fel de repede asa cum am mers pe aceasta exceptare".

Astfel, acesta a precizat ca cei care solicita extindere a firmelor care vor putea beneficia de returnarea unei parti din acciza suplimentara trebuie sa demonstreze Comisiei Europene ca masura are sens economic si ca se justifica exceptia respectiv.

De asemenea, potrivit HotNews.ro, acesta a adaugat:

"Nu a mai avut niciun stat membru acest lucru, deci am fi primul, este un teren nebatatorit, va fi complicat. Cand iesim din directiva lucrurile se complica, nu este imposibil, dar este mult mai greu. Este o discriminare (aplicarea masurii doar pentru transportatorii rutieri - n.r.), dar care are sens economic, pentru ca acestia au costuri mult mai mari combustibilulul, reprezentand 50% din costurile totale, iar in alte sectoare de activitate impactul este mult mai mic. De aceea sunt exceptati transportatorii rutieri si nu alti agenti economici".

Va reamintim ca majorarea accizei pentru carburanti, de 7 eurocenti pe litru, a intrat de la 1 aprilie in vigoare, si a dus la cresterea cu 0,41 lei/litru a pretului la benzina cu plumb si fara plumb, motorina si petrolul folosit drept combustibil pentru motor (kerosen).






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X