Desi retras la 12 iulie de catre Ministerul de Finante, de pe site-ul oficial, la cererea premierului Victor Ponta, surse oficiale anunta ca proiectul Codului fiscal a fost transmis pe suport electronic ministrilor si contine o singura modificare.
Astfel, potrivit Mediafax, noul proiect al Codului Fiscal nu mai prevede majorarea impozitului pentru masini cu o capacitate cilindrica de pana in 1.600 centimetri cubi si nu a suferit alte modificari fata de forma initiala.
Agentia de presa a relatat la 11 iulie ca potrivit proiectului noului Cod Fiscal, persoanele fizice care detin cladiri cu o alta destinatie decat cea de locuinta vor plati un impozit reprezentand pana la 2% din valoarea impozabila, iar impozitul pe masini va fi majorat semnificativ, de doua ori si jumatate in cazul autoturismelor cu motorizari de pana la 1.600 centimetri cubi, pentru motoare mai mari impozitul urmand insa sa scada.
Potrivit documentului publicat initial spre dezbatere publica, impozitul era prevazut sa creasca de la 8 lei la 20 lei pentru fiecare 200 centimetri cubi in cazul autoturismelor cu motoare de pana la 1.600 cm3 inclusiv.
Totodata, anunta aceeasi sursa, proiectul mai prevede o crestere a impozitului de la 18 lei la 30 lei/200 cmc pentru masinile cu o capacitate cilindrica cuprinsa intre 1.601 cmc si 2.000 cmc inclusiv.
Pentru autoturisme cu o capacitate cilindrica intre 2.001 cmc si 2.600 cmc inclusiv, impozitul va scadea insa, de la 72 lei la 60 lei/200 cmc, scaderea continuand si pentru masini cu motoare mai mari.
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Agentia a anuntat si ca impozitele si taxele locale vor fi indexate in continuare o data la trei ani in functie de inflatie, dar nu de catre Guvern, ca in prezent, ci direct de primarii, si vor putea fi majorate in fiecare an cu pana la 50% fata de acest nivel, comparativ cu nivelul maxim de 20% permis de normele actuale.
Dupa discutiile de la inceputul acestei saptamani la Palatul Cotroceni, desfasurate intre premierul Victor Ponta, ministrul de Finante Ioana-Maria Petrescu si presedintele Traian Basescu, nu s-a ajuns inca la nicio concluzie in ce priveste sustenabilitatea masurii de reducere a CAS-ului si promulgarea legii, in lipsa unor argumente care sa sustina concret compensarea golului bugetar pe care aceasta masura l-ar crea.