email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de lege pentru aprobarea plafoanelor. Principalele masuri pentru 2019

Proiect de lege pentru aprobarea plafoanelor. Principalele masuri pentru 2019
mfpsalariu minimvouchere de vacantaindemnizatie sociala

MFP (Ministerul Finantelor Publice) a publicat in ultima zi a lunii ianuarie un proiect de lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2019.  

Art.1. – Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art.26 alin.(2) si art.29 alin.(1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr.69/2010, republicata, precum si plafoanele prevazute la art.1 alin.(5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene.

Art.2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca procent in produsul intern brut, este in anul 2019 de -2,55%, iar in anul 2020 de -2,10%.

(2) Plafonul cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat, exprimat ca procent in produsul intern brut, este de 10,0% in anul 2019 si de 9,7 % in anul 2020.

Art.3. – (1) Plafonul privind datoria publica, conform metodologiei Uniunii Europene pentru sfarsitul anului 2019, este de 40% din produsul intern brut.


Planificarea fiscal-bugetara pentru perioada 2018-2020 a fost influentata de:

•    Masurile de relaxare fiscala incepute in perioada 2015-2016 in scopul stimularii cresterii economice (noul Cod fiscal), majorarile salariale si ale unor drepturi de natura asistentei sociale, masuri continuate prin actele normative adoptate in anul 2017, prin care s-au reglementat majorari salariale pentru personalul din sectorul bugetar, majorari ale pensiilor si ale altor drepturi cu caracter social, cu impact suplimentar asupra cheltuielilor de personal si a celor cu asistenta sociala cu efect si in anul 2018;



•    Masurile fiscal-bugetare aprobate conform Programului de Guvernare, cu impact  asupra evolutiei cadrului macroeconomic,
precum si asupra veniturilor, cheltuielilor si deficitului bugetar pentru anul 2018 si perioada 2019-2020.

Pe orizontul 2019-2022, politica de deficit bugetar continua sa sustina in mod direct cresterea economica, situandu-se confortabil sub marja permisa de Pactul de Stabilitate si Crestere, respectiv un deficit bugetar ESA de 3% din PIB, ce prezinta o importanta deosebita pentru pastrarea capacitatii economiei romanesti de a rezista la eventuale socuri externe adverse.

 

Principale masuri de politica fiscal-bugetara pentru anul 2019:

    • Acordarea de facilitati fiscale persoanelor fizice, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor cuprinse intre 3.000 si 30.000 lei lunar, inclusiv, realizate in baza contractelor individuale de munca incheiate cu angajatori care desfasoara activitati in sectorul de constructii, precum si in domeniile de producere a materialelor de constructii, in perioada 1 ianuarie 2019-31 decembrie 2028.

    • Incepand cu data de 1 ianuarie 2019, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, prevazut la art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de 2.080 lei lunar.

    • Incepand cu 1 ianuarie 2019, salariile de baza, soldele de functie/salariile de functie, indemnizatiile de incadrare se majoreaza cu 1/4 din diferenta dintre salariul de baza, solda de functie/salariul de functie, indemnizatia de incadrare prevazute de lege pentru anul 2022 si cel/cea din luna decembrie 2018;

    • Incepand cu 1 ianuarie 2019, cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor, primelor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar, solda lunara de care beneficiaza personalul platit din fonduri publice, se mentine cel mult la nivelul cuantumului acordat pentru luna decembrie 2018;

    • Acordarea, in perioada 2019 – 2020, de vouchere de vacanta potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.8/2009;

    • Acordarea, in perioada 2019 – 2020, a indemnizatiei de hrana prevazuta la art. 18 din Legea-cadru nr. 153/2017;

    • Majorarea cu 15% a valorii punctului de pensie incepand cu 1 septembrie 2019 de la 1.100 lei la 1.265 lei.

    • Majorarea cu 10% a nivelul indemnizatiei sociale pentru pensionari incepand cu 1 septembrie 2019, de la 640 lei la 704 lei.


De asemenea, la stabilirea cheltuielilor de personal pe anul 2019 s-a avut in vedere continuarea aplicarii unora dintre masurile care vizeaza limitarea cheltuielilor aprobate in anii anteriori, astfel:

    • munca suplimentara efectuata peste durata normala a timpului de lucru sau in zilele libere se va compensa numai cu timp liber, cu anumite exceptii in cazul personalului din domeniile apararii, sigurantei si ordinii publice sau personalului cu statut special;

    • in perioada 2019-2021, institutiile si autoritatile publice nu acorda personalului din cadrul acestora premii, cu anumite exceptii in cazul sportivilor si colectivelor tehnice, studentilor, elevilor si profesorilor;

    • in perioada 2019-2021 nu se acorda ajutoarele sau, dupa caz, indemnizatii la iesirea la pensie, retragere, incetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea in rezerva;

    • in perioada 2019-2021 institutiile si autoritatile publice nu acorda personalului bilete de valoare, cu exceptia tichetelor de cresa reglementate de Legea 165/2018.


Consultati documentele atasate mai jos:

Proiectul de lege pentru aprobarea plafoanelor >>

ANEXA 1 >>

ANEXA 2 >>

ANEXA 3 >>

Expunere de motive >>

Strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2019 – 2021 >>


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mfpsalariu minimvouchere de vacantaindemnizatie sociala


Data aparitiei: 01 Februarie 2019

Votati articolul "Proiect de lege pentru aprobarea plafoanelor. Principalele masuri pentru 2019":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X