email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de lege pentru aprobarea plafoanelor. Principalele masuri pentru 2019

Proiect de lege pentru aprobarea plafoanelor. Principalele masuri pentru 2019
mfpsalariu minimvouchere de vacantaindemnizatie sociala

MFP (Ministerul Finantelor Publice) a publicat in ultima zi a lunii ianuarie un proiect de lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2019.  

Art.1. – Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art.26 alin.(2) si art.29 alin.(1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr.69/2010, republicata, precum si plafoanele prevazute la art.1 alin.(5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene.

Art.2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca procent in produsul intern brut, este in anul 2019 de -2,55%, iar in anul 2020 de -2,10%.

(2) Plafonul cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat, exprimat ca procent in produsul intern brut, este de 10,0% in anul 2019 si de 9,7 % in anul 2020.

Art.3. – (1) Plafonul privind datoria publica, conform metodologiei Uniunii Europene pentru sfarsitul anului 2019, este de 40% din produsul intern brut.


Planificarea fiscal-bugetara pentru perioada 2018-2020 a fost influentata de:

•    Masurile de relaxare fiscala incepute in perioada 2015-2016 in scopul stimularii cresterii economice (noul Cod fiscal), majorarile salariale si ale unor drepturi de natura asistentei sociale, masuri continuate prin actele normative adoptate in anul 2017, prin care s-au reglementat majorari salariale pentru personalul din sectorul bugetar, majorari ale pensiilor si ale altor drepturi cu caracter social, cu impact suplimentar asupra cheltuielilor de personal si a celor cu asistenta sociala cu efect si in anul 2018;



•    Masurile fiscal-bugetare aprobate conform Programului de Guvernare, cu impact  asupra evolutiei cadrului macroeconomic,
precum si asupra veniturilor, cheltuielilor si deficitului bugetar pentru anul 2018 si perioada 2019-2020.

Pe orizontul 2019-2022, politica de deficit bugetar continua sa sustina in mod direct cresterea economica, situandu-se confortabil sub marja permisa de Pactul de Stabilitate si Crestere, respectiv un deficit bugetar ESA de 3% din PIB, ce prezinta o importanta deosebita pentru pastrarea capacitatii economiei romanesti de a rezista la eventuale socuri externe adverse.

 

Principale masuri de politica fiscal-bugetara pentru anul 2019:

    • Acordarea de facilitati fiscale persoanelor fizice, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor cuprinse intre 3.000 si 30.000 lei lunar, inclusiv, realizate in baza contractelor individuale de munca incheiate cu angajatori care desfasoara activitati in sectorul de constructii, precum si in domeniile de producere a materialelor de constructii, in perioada 1 ianuarie 2019-31 decembrie 2028.

    • Incepand cu data de 1 ianuarie 2019, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, prevazut la art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de 2.080 lei lunar.

    • Incepand cu 1 ianuarie 2019, salariile de baza, soldele de functie/salariile de functie, indemnizatiile de incadrare se majoreaza cu 1/4 din diferenta dintre salariul de baza, solda de functie/salariul de functie, indemnizatia de incadrare prevazute de lege pentru anul 2022 si cel/cea din luna decembrie 2018;

    • Incepand cu 1 ianuarie 2019, cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor, primelor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar, solda lunara de care beneficiaza personalul platit din fonduri publice, se mentine cel mult la nivelul cuantumului acordat pentru luna decembrie 2018;

    • Acordarea, in perioada 2019 – 2020, de vouchere de vacanta potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.8/2009;

    • Acordarea, in perioada 2019 – 2020, a indemnizatiei de hrana prevazuta la art. 18 din Legea-cadru nr. 153/2017;

    • Majorarea cu 15% a valorii punctului de pensie incepand cu 1 septembrie 2019 de la 1.100 lei la 1.265 lei.

    • Majorarea cu 10% a nivelul indemnizatiei sociale pentru pensionari incepand cu 1 septembrie 2019, de la 640 lei la 704 lei.


De asemenea, la stabilirea cheltuielilor de personal pe anul 2019 s-a avut in vedere continuarea aplicarii unora dintre masurile care vizeaza limitarea cheltuielilor aprobate in anii anteriori, astfel:

    • munca suplimentara efectuata peste durata normala a timpului de lucru sau in zilele libere se va compensa numai cu timp liber, cu anumite exceptii in cazul personalului din domeniile apararii, sigurantei si ordinii publice sau personalului cu statut special;

    • in perioada 2019-2021, institutiile si autoritatile publice nu acorda personalului din cadrul acestora premii, cu anumite exceptii in cazul sportivilor si colectivelor tehnice, studentilor, elevilor si profesorilor;

    • in perioada 2019-2021 nu se acorda ajutoarele sau, dupa caz, indemnizatii la iesirea la pensie, retragere, incetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea in rezerva;

    • in perioada 2019-2021 institutiile si autoritatile publice nu acorda personalului bilete de valoare, cu exceptia tichetelor de cresa reglementate de Legea 165/2018.


Consultati documentele atasate mai jos:

Proiectul de lege pentru aprobarea plafoanelor >>

ANEXA 1 >>

ANEXA 2 >>

ANEXA 3 >>

Expunere de motive >>

Strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2019 – 2021 >>

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mfpsalariu minimvouchere de vacantaindemnizatie sociala

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 01 Februarie 2019


Votati articolul "Proiect de lege pentru aprobarea plafoanelor. Principalele masuri pentru 2019":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Decizie nelegala inventar de refacere

Intrebare: Buna dimineata !

Va supun analizei inca o problema care da mari batai de cap
si va rog din suflet sa ma ajutati !

Decizie nelegala
de inlocuire membru /comisie inventar - dispusa de Consiliul Administrativ al institutiei publice
in ultima sedinta,
pentru inlocuire salariatul /membrul comisiei nu a prezentat
o Adeverinta medicala sau Recomandare/Scrisoare medicala a unui medic de medicina muncii
ca nu poate fi presedinte al unei asemenea comisii.

Salariatul se prezinta bine mersi la serviciu.
Pur si simplu refuza sa munceasca si a cerut scoaterea din comisie.
Sustine ca face fizioterapie la coloana pentru ... hernie de disc,
or intr-un asemenea caz nu se fac fizioterapii !

Cum poate fi anulata Hotararea Consiliului Administrativ al institutiei publice ?
1. Va rog sa imi spuneti care sunt cazurile de anulare a unei Horarari a unui Consiliu Administrativ al unei institutii publice ?

2. Daca la sedinta nu au fost convocati oficial
invitatii permanenti ( liderul de Sindicat si juristul institutiei )
Hotararea Consiliului Administrativ este legala sau nu ?

3. Dupa sedinta, Hotararea Consiliului Administrativ a fost comunicata
si juristului.
Juristul institutiei spune ca in Hotarare
sunt 2 puncte de masuri nelegale.
Juristul a facut o Adresa de sesizare nelegalitate
catre Consiliul Administrativ
si a cerut convocarea acestuia pentru a se rediscuta si anula/modifica masurile ....
Este corect ?
...Ce trebuie facut pentru modificarea masurilor nelegale ?
Cum se ataca Hotararea ? ... si de cine ?
Cei/salariatii care vor primi masurile nelegale
ce pot face ?

De ex.: Consiliul Administrativ a dispus prin Hotarare
ca juristul sa refaca o Decizie ! ....
Or, juristul a spus ca orice Decizie se poate anula, modifica sau completa,...
nicidecum "reface" o Decizie !!!.... Este nelegal sa se inlocuiasca cu o alta Decizie, o Decizie data deja in circuit /comunicata celor avizati !!!!!

Or, orice salariat raspunde daca indeplineste o sarcina /masura nelegala ...

Juristul a spus ca, daca nu sesizeaza nelegalitatea, si duce la indeplinire o asemenea Decizie nelegala, va raspunde !

Ce parare aveti ?

Va rog din suflet sa ne dati niste sfaturi.

Raspuns: Pot contesta procesul verbal al CA ca numar dar statutul de invitat poate sa ofere surprize prin...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Februarie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!

Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 9 + 2 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X