email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Analiza: Lichidarea societatilor in nume colectiv, in comandita si cu raspundere limitata

comanditalichidare societatinume colectivraspundere limitatalichidarea societatilor

Regasiti, prin cele ce urmeaza, informatii utile referitoare la dizolvarea si lichidarea societatilor, alaturi de etapele necesare privind lichidarea  societatilor in nume colectiv, in comandita simpla sau cu raspundere limitata

Retinem astfel ca numirea lichidatorilor in societatile in nume colectiv, in comandita simpla sau cu raspundere limitata trebuie facuta de toti asociatii, daca in contractul de societate nu se prevede altfel. In materialul intocmit de Legestart.ro, se precizeaza ca, in cazul in care NU se intruneste unanimitatea voturilor, numirea lichidatorilor urmeaza sa fie facuta de instanta, la cererea oricarui asociat ori administrator, cu ascultarea tuturor asociatilor si administratorilor.

Cai de atac. impotriva sentintei se poate declara numai apel de catre asociati sau administratori, in termen de 15 zile de la pronuntare.

Referitor la situatia financiara finala, retinem ca dupa terminarea lichidarii societatii in nume colectiv, in comandita simpla sau cu raspundere limitata, lichidatorii trebuie sa intocmeasca situatia financiara si sa propuna repartizarea activului intre asociati.

Situatia financiara se semneaza de catre lichidatori, dupa care se inainteaza spre a fi inregistrata si publicata pe pagina de internet a oficiului registrului comertului.

Legestart.ro mentioneaza, in materialul publicat, ca in cazul in care unul sau mai multi asociati sunt nemultumiti, acestia pot face opozitie in termen de 15 zile de la notificarea situatiei financiare de lichidare si a proiectului de repartizare. Opozitia se depune la oficiul registrului comertului care, in termen de trei zile de la data depunerii, o va mentiona in registru si o va inainta instantei judecatoresti competente care o judeca in camera de consiliu, cu citarea partilor. Ca procedura, hotararea pronuntata asupra opozitiei este supusa numai apelului.

Aceeasi sursa atrage atentia asupra unui detaliu cu importanta practica: pentru solutionarea opozitiei, problemele referitoare la lichidare vor fi separate de acelea ale repartizarii, fata de care lichidatorii pot ramane straini.

Astfel, anunta Legestart.ro, dupa expirarea termenului de 15 zile sau dupa ce hotararea asupra opozitiei a ramas definitiva, situatia financiara de lichidare si repartizare se considera aprobata si lichidatorii sunt liberati.

In ce priveste lichidarea societatilor pe actiuni si in comandita pe actiuni, aceeasi sursa mentioneaza:

Numirea lichidatorilor in societatile pe actiuni si in comandita pe actiuni se face de adunarea generala, care hotaraste lichidarea, daca prin actul constitutiv nu se prevede altfel.

Adunarea generala hotaraste cu majoritatea prevazuta pentru modificarea actului constitutiv.

In cazul in care majoritatea nu a fost obtinuta, numirea se face de tribunal, la cererea oricaruia dintre administratori, respectiv dintre membrii directoratului, sau dintre asociati, cu citarea societatii si a celor care au cerut-o. Hotararea este supusa numai apelului.

Darea de seama asupra gestiunii. Administratorii, respectiv membrii directoratului, sunt cei care au obligatia de a prezenta lichidatorilor o dare de seama asupra gestiunii, pentru timpul trecut de la ultima situatie financiara aprobata pana la inceperea lichidarii. Lichidatorii au dreptul sa aprobe darea de seama si sa faca sau sa sustina eventualele contestatii cu privire la aceasta.

In cazul in care unul sau mai multi administratori, respectiv membri ai directoratului, sunt numiti lichidatori, darea de seama asupra gestiunii administratorilor, respectiv a directoratului, se va depune la oficiul registrului comertului si se va publica in Monitorul Oficial, Partea a IV-a, impreuna cu bilantul final de lichidare.

Cand gestiunea trece peste durata unui exercitiu financiar, darea de seama trebuie anexata la prima situatie financiara pe care lichidatorii o prezinta adunarii generale.


Dreptul de opozitie. Orice actionar poate face opozitie in termen de 15 zile de la publicare. Toate opozitiile facute vor fi conexate, pentru a fi solutionate printr-o singura sentinta. in instanta, orice actionar are dreptul sa intervina, iar hotararea va fi opozabila si actionarilor neintervenienti.

Situatia financiara finala. Dupa terminarea lichidarii, lichidatorii intocmesc situatia financiara finala, aratand partea ce se cuvine fiecarei actiuni din repartizarea activului societatii, insotita de raportul cenzorilor sau, dupa caz, raportul auditorilor financiari. Situatia financiara semnata de lichidatori se va depune, pentru a fi mentionata, la oficiul registrului comertului si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.

si in aceasta etapa oricare dintre asociati are dreptul la opozitie. Daca termenul de 15 zile de la publicare a expirat fara a se face opozitie, situatia financiara se considera aprobata de toti actionarii, iar lichidatorii sunt liberati, sub rezerva repartizarii activului societatii.

Repartizarea activului. Independent de expirarea termenului, chitanta de primire a celei din urma repartitii tine loc de aprobare a contului si a repartitiei facute fiecarui actionar.

Sumele cuvenite actionarilor, neincasate in termen de doua luni de la publicarea situatiei financiare, se depun la banca, cu aratarea numelui si prenumelui actionarului, daca actiunile sunt nominative, sau a numerelor actiunilor, daca ele sunt la purtator.

Plata se va face persoanei aratate sau posesorului actiunilor, retinandu-se titlul.

Lichidarea societatii aflate in insolventa. in cazul in care societatea aflata in lichidare este in stare de insolventa, lichidatorul este obligat sa ceara deschiderea procedurii insolventei. in conditiile legislatiei insolventei, creditorii vor putea cere deschiderea procedurii insolventei fata de societatea aflata in curs de lichidare.

Constatand indeplinirea conditiilor prevazute de legea insolventei, judecatorul-sindic va dispune deschiderea procedurii simplificate a insolventei.

Sursa: legestart.ro

de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
comanditalichidare societatinume colectivraspundere limitatalichidarea societatilor


Data aparitiei: 12 Septembrie 2014

Votati articolul "Analiza: Lichidarea societatilor in nume colectiv, in comandita si cu raspundere limitata":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X