email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum facem contabilitatea in cazul unei finantari nerambusabile pentru parteneri?

Contabilitarecontractul de finantefonduri nerambursabileinregistrari contabilecheltuieli

 

Stabilim mai jos daca este incorect sa nu contabilizam la inceputul proiectului contractul de finantare, respectiv 458= 472, 4752, avand in vedere ca partenerul in proiect este o societate din UE care deruleaza anumite activitati din bugetul proiectului pe teritoriul RO, printr-o sucursala deschisa in Romania.

Mentionam ca nu se stie de la inceput, din bugetul proiectului, ce linii bugetare se vor efectua de sucursala RO si care anume de firma mama din UE. (ex. contributii la stat).

Vom stabili daca se pot inregistra lunar cheltuielile efective realizate de sucursala RO in proiect (458 = 472,4752).

Avand in vedere faptul ca implementati un proiect european in parteneriat din fonduri europene nerambursabile, societatea dvs (o denumim pentru exemplificare : “Societatea X”)  care primeste finantarea nerambursabila  pentru toti partenerii, are urmatoarele obligatii de  inregistrare in contabilitate:

Pentru sumele primite de la finantator, atat pentru Societate X, cat si pentru parteneri :
5121 = %
                                                                                                                                                                                                                       
            462. partener A
            462. partener B
            445. analitic proiect ptr. Societatea X

Plata cotei parti din prefinantare ( in cazul in care contractul de finantare nerabursabila prevede si avans) sau  valorii cererilor de plata/ cererilor de rambursaredepuse si acceptate la plata de finantator incasate in contul coordonatorului proiectului ( Societatea X ):


%                          =   5121
462.partener A                                                                              
462. partener B

In concluzie fiecare partener in parte isi tine evidenta contabila aferenta activitatilor acestuia in cadrul proiectului. Societatea X, in calitate de leader ( coordonator ) al proiectului, in calitatea sa de manager de proiect, trebuie sa inregistreze in contabilitate pentru parteneri doar fondurile primite si distribuite acestora in conformitate cu prevederile contractului de finantare nerambursabila si acordul de parteneriat. Modul de folosire a acestor fonduri primite se reflecta in contabilitatea fiecarui partener in parte. Astfel toti partenerii proiectului isi inregistreaza in conturi distincte afrente proiectului fondurile primite si cheltuite pe fiecare element de cheltuiala in parte.                                                                                                                            

 Monografie contabila pentru doar pentru activitatile Societii X in cadrul proiectului:

                            4452= 4752 suma de primit
                            5121=4452 suma primita
Aceste inregistrari in contabilitate se fac doar la depunerea cererii de rambursare la finantator.

                            4752=7…..recunoasterea ca venit a finantarii nerambursabile incasate

Cheltuielile efectuate pe proiect trebuie evidentiate de fiecare partener in parte in contabilitatea sa in conturi analitice distincte atribuite proiectului. Acestea trebuie inregistrate lunar, adica luna in care sunt efectuate, la fel ca la orice inregistrare contabila de cheltuieli.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Contabilitarecontractul de finantefonduri nerambursabileinregistrari contabilecheltuieli


Data aparitiei: 23 Ianuarie 2015

Votati articolul "Cum facem contabilitatea in cazul unei finantari nerambusabile pentru parteneri?":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X