Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Marfuri constatate in plus in gestiune. Cum se emite factura corect si cum tratam marfa in plus?

Data aparitiei: 06 August 2015
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
plus in gestiunelivrariinregistrari contabilegestiuneplus la inventar

Analiza de azi are ca subiect principal o societate care livreaza marfa catre un client, iar la receptia marfii se constata ca exista marfa in plus. In mod normal, clientul ar trebui sa primeasca o factura de diferenta, dar la furnizor se observa ca stocul de marfa este corect, acel plus pe care l-a livrat provine din alte livrari de la care nu a primit sesizari sau poate chiar cand a inregistrat marfa in stoc si nu a observant ca are plus de receptie.

Cum procedeaza in aceasta situatie furnizorul pentru marfa in plus si pentru a emite catre client si factura?

In conformitate cu prevederile pct. 2 alin. (1) din Norma privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobata prin OMFP 2861/2009, in temeiul prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
   a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
   b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
   c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
   d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
   e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
   f) in alte cazuri prevazute de lege.
 
Valoarea la pret de inregistrare a marfurilor constatate plus la inventar se inregistreaza prin formula contabila:
 


                        371                  =                      607
                  "Marfuri"            "Cheltuieli privind marfurile"
 
In situatia in care diferenta din gestiunea furnizorului este determinata de anumite erori constate acestea se vor corecta la data constatarii in conformitate cu prevederile reglementarilor contabile aplicabile si ale politicilor si procedurilor contabile proprii.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Dumitrescu, economist

 

Informatii de top de la expertii PortalContabilitate.ro

- cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania -

Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?

Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT - Completeaza formularul de mai jos:

- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la experti

Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X