email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Atentie la inregistrarea veniturilor si cheltuielilor la o intreprindere individuala! Cum procedam cu fondurile europene?

intreprindere individualainregistrare veniturimijloace fixeinvestitii

Am decis sa discutam de data aceasta despre o intrepridere individuala care a primit fonduri nerambursabile pe masura 312, pentru achizitia de echipamente fotografice, 70% imprumut nerambursabil, 30% finantare proprie.

Lunar, amortizarea echipamentelor se trece pe venituri partea corespunzatoare imrumutului, adica 70% din amortizarea totala.

Acest venit se include in baza de impozitare pentru calculul impozitului pe venit pe care intreprinderea individuala trebuie sa il calculeze?


Masura 312 "Sprijin pentru crearea si dezvoltarea de microintreprinderi" se incadreaza in Axa III – "Imbunatatirea calitatii vietii in zonele rurale si diversificarea economiei rurale" si are ca obiectiv general incurajarea activitatilor non-agricole, in scopul cresterii numarului de locuri de munca si a veniturilor aferente.

Crearea de micro-intreprinderi precum si dezvoltarea celor existente in sectorul non-agricol in spatiul rural urmareste reducerea gradului de dependenta fata de agricultura.

Acest sprijin nerambursabil se adreseaza persoanelor fizice si juridice si in speta si  intreprinderilor individuale, intreprinderi economice fara personalitate juridica, infiintata de intreprinzatori persoane fizice, asa cum sunt reglementate acestea de OUG nr. 44/2008 cu modificarile ulterioare.

            Incepand cu data de 1.03.2015 au intrat in vigoare prevederilor Omfp nr. 170/2015 pentru aprobarea reglementarilor privind contabilitatea in partida simpla pentru persoanele care stabilesc venitul in sistem real.

Persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla pot utiliza formularele financiar-contabile prevazute de reglementarile anterior invocate  sau numai o parte din acestea sau pot folosi si alte formulare financiar-contabile prevazute prin Omef  nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, cu completarile ulterioare, in functie de necesitati.

Din punct de vedere fiscal, potrivit prevederilor art. 48, alin. (8) din Codul fiscal, persoanele fizice autorizate (intreprinderea individuala) care determina venitul net anual in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, trebuie sa completeze Registrul de evidenta fiscala, in vederea stabilirii venitului net anual.

De asemenea, toate bunurile si drepturile aferente desfasurarii activitatii se inscriu in Registrul-inventar si constituie patrimoniul afacerii.

In ceea ce priveste stabilirea bazei impozabile in situatia in care intreprinderea individuala primeste si fonduri nerambursabile, avem in vedere urmatoarele:

-              prevederile art. 42, lit. a) din Codul fiscal, potrivit carora ajutoarele si alte forme de sprijin primite din fonduri publice, inclusiv cele din fonduri nerambursabile sunt considerate venituri neimpozabile pentru stabilirea impozitului pe venit,

-              prevederile pct. 4^1 din normele metodologice emise pentru aplicarea Codului fiscal, aprobate prin HG nr. 44/2003, cu modificarile ulterioare, care intaresc faptul ca in categoria veniturilor neimpozabile se cuprind ajutoarele de stat si formele de sprijin nerambursabile reglementate de legislatia interna si cea europeana,

-              dispozitiile art. art. 48, alin. (6) potrivit carora baza impozabila se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile, altele decat cheltuielile de sponsorizare, mecenat, pentru acordarea de burse private, cheltuielile de protocol, cotizatiile platite la asociatiile profesionale,

-          prevederile art. 48, alin. (7), lit. b), conform carora nu sunt considerate cheltuieli deductibile cheltuielile corespunzatoare veniturilor neimpozabile ale caror surse se afla pe teritoriul Romaniei sau in strainatate,

-              prevederile art. 48, alin. (4), lit. c),  potrivit carora pentru a putea deduce cheltuielile cu investitiile efectuate intreprinderea individuala trebuie sa respecte regulile privind amortizarea, asa cum sunt acestea reglementate in Titlul II din Codul fiscal.

Din prezentarea acestor dispozitii fiscale rezulta ca acele cheltuielile acoperite din subventiile care se incadreaza in categoria veniturilor neimpozabile sunt cheltuieli nedeductibile. Pentru veniturile obtinute din subventii si cheltuielile aferente subventiilor sau altor forme de sprijin financiar incasate este recomandat sa se tina o evidenta separata.

In speta prezentata de d-voastra, referitoare la sumele nerambursabile primite pentru investitia in aparate destinate activitatii, retinem ca din baza impozabila a impozitului pe venit se scad 70% din veniturile reprezentand fondurile de la buget si se adauga cheltuielile cu amortizarea mijloacelor fixe, inregistrate ca atare in evidenta contabila, conform prevederilor HG nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe.

Veniturile si cheltuielile aferente celeilalte cote de 30% se stabilesc de asemenea in functie de sursa veniturilor. Daca veniturile sunt impozabile, atunci cheltuielile cu amortizarea investitiilor reprezentand 30% din valoarea acestora sunt deductibile.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu, expert contabil si auditor

 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
intreprindere individualainregistrare veniturimijloace fixeinvestitii


Data aparitiei: 09 Octombrie 2015

Votati articolul "Atentie la inregistrarea veniturilor si cheltuielilor la o intreprindere individuala! Cum procedam cu fondurile europene?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X