Va facem cunoscut ca in Monitorul Oficial nr. 524/12.07.2016 a fost publicat "Ordinul Ministrului Finantelor Publice si al Ministrului Justitiei nr. 1022/2562/2016 privind aprobarea procedurilor de stabilire, plata si rectificare a impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal si a modelului si continutului unor formulare utilizate in administrarea impozitului pe venit", prin care se aproba modelul, continutul si instructiunile de completare a formularelor:
- 208 "Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal"
- 209 "Declaratie privind veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal"
CINE are obligatia sa depuna formularul 208?
Formularul 208 se completeaza si se depune de catre notarii publici care au obligatia calcularii, incasarii si platii impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal.
CARE sunt informatiile cuprinse in formularul 208?
-> Declaratia 208 cuprinde informatii privind tranzactiile prin care s-au efectuat transferuri ale dreptului de proprietate si ale dezmembramintelor acestuia asupra:
- constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acetsora;
- terenurilor de orice fel fara constructii, supuse impozitului pe venit.
-> Formularul se utilizeaza de catre notarii publici si pentru NOTIFICAREA organului fiscal central competent, in cazul in care valoarea declarata de parti in actul prin care se transfera dreptul de proprietate sau dezmembramintele sale este inferioara valorii minime stabilite prin studiul de piata.
CARE este termenul de depunere a formularului 208?
- semestrial pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare semestrului in care a avut loc autentificarea actelor privind transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal.
- ori de cate ori sunt constatate erori, prin depunerea unei declaratii rectificative.
Declaratia 208 se depune la organul fiscal central in a carui evidenta fiscala biroul notarial este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii.
ATENTIE!
Completarea coloanelor 8 si 9 din Sectiunea C se face numai in situatia in care valoarea declarata de parti in actul prin care se transfera dreptul de proprietate sau dezmembramintele sale este inferioara valorii minime stabilite prin studiul de piata realizat de catre camerele notarilor publici, situatie in care se va bifa casuta NOTIFICARE.
Modul de completare si depunere:
Formularul 208 se completeaza cu ajutorul programului de asistenta, care este pus la dispozitia contribuabililor, gratuit, de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu respectarea structurii de date (fisier XML).
Notarii publcii au obligatia depunerii declaratiei la organul fiscal competent, in format electronic (format PDF, cu fisier XML atasat), pe suport magnetic sau optic, care va fi insotut de exemplarul in format hartie, semnat si stampilat, potrivit legii.
Formatul hartie se listeaza prin functiile aplicatiei informatice de asistenta la completarea declaratiei si cuprinde situatia centralizatoare a datelor declarate, pe beneficiari de venit si pe tranzactii prin care s-au efectuat transferuri ale dreptului de proprietate si ale dezmembramintelor acestuia, cuprinse in sectiunea C "Date informative privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal" din formular.
Declaratia poate fi depusa si prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
Sursa: Finante Arges