Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Studiu de caz: Proceduri contabile in cazul asocierii in participatiune

Data aparitiei: 02 Septembrie 2016
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
asociere in participatiuneOMFP 1802/2014Contabilitatea asocieriiproceduri contabile

In analiza de mai jos, avem o asociere in participatiune intre doua societati comerciale. Urmeaza sa vedem daca asocierea care nu are personalitate juridica trebuie sa aiba politici contabile proprii sau daca politicile contabile trebuie sa fie proprii fiecarei societati. De asemenea, vom vedea cine aproba politicile contabile ale asociatiunii.

Asocierea in participatiune este incadrata de OMFP  1802/2014 la Sectiunea 1.1. - pct.(6).

Contabilitatea asocierii se tine catre persoana desemnata de asociati, aceasta raspunzand potrivit legii pentru modul in care inregistreaza in evidentele sale contabile tranzactiile efectuate in cadrul asocierii. Politicile contabile sunt incadrate de OMFP 1802/2014 la Subsectiunea 2.5.1.

Conform pct.60. - (1), politicile contabile reprezinta principiile, bazele, conventiile, regulile si practicile specifice aplicate de o entitate la intocmirea si prezentarea situatiilor financiare anuale.

Asadar, o entitate are propriile politici contabile elaborate in conformitate cu prevederile legale in domeniu.

Prin contractul de asociere se stabileste care dintre cele doua societati asociate in baza unui contract de participatiune este desemnata sa tina contabilitatea. Aceasta societate va aplica propriile proceduri contabile.


In cazul in care, prin contractul de asociere se mentioneaza regulile ce trebuiesc aplicate in asocierea creata, iar aceste reguli nu corespund cu cele din procedurile contabile ale societatii raspunzatoare cu inregistrarea in contabilitate, atunci aceasta societate va trebui sa-si completeze propriile proceduri contabile cu cele asupra carora a convenit prin contractul de asociere, dar cu respectarea legislatiei in domeniu.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu - economist si expert contabil
 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X