email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cine poate solicita recalcularea platilor anticipate si care este procedura?

plati anticipateimpozit pe venitcontributii de asigurari sociale de sanataterecalcularea platilor anticipate

In anumite situatii, persoanele fizice care datoreaza plati anticipate cu titlu de impozit pe venit,  contributii de asigurari sociale de sanatate si contributii de asigurari sociale, stabilite prin decizie de impunere pot solicita organului fiscal competent recalcularea platilor anticipate. Vom vedea in continuare care sunt aceste situatii si cum trebuie sa procedam pentru recalculare.  

Recalcularea platilor anticipate se efectueaza la solicitarea contribuabilului, pe baza formularului 220 "Declaratia privind venitul estimat/norma de venit" in care se bifeaza casuta "Recalcularea platilor anticipate" si casuta "Cu titlu de impozit" si/sau casuta "Cu titlu de contributii sociale", dupa caz, insotit de documente justificative din care rezulta situatia contribuabilului, dupa caz: documente din care sa rezulte rezilierea contractelor de inchiriere (acordul de reziliere a contractului incheiat intre parti, declaratia pe propria raspundere etc.), documente care atesta incetarea activitatii si/sau suspendarea temporara a activitatii, potrivit legislatiei in materie, documente care atesta intreruperea temporara a activitatii sau alte documente care atesta situatia contribuabilului si care justifica solicitarea privind recalcularea platilor anticipate

Procedura privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit si de contributii de asigurari sociale de sanatate, stabilite prin decizie de impunere, a fost aprobata prin OANAF nr. 3696/2016 si se aplica in urmatoarele situatii:

1. rezilierea, in cursul anului fiscal, a contractelor de inchiriere, in cazul persoanelor care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor, cu exceptia veniturilor din arenda. Formularul 220 se depune in termen de 5 zile de la data rezilierii contractului de inchiriere.

2. incetarea activitatii in cursul anului fiscal sau suspendarea temporara a acesteia, potrivit legislatiei in materie, in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente, din activitati agricole impuse in sistem real, din silvicultura si din piscicultura. Formularul 220 se depune in termen de 30 de zile de la data incetarii activitatii sau suspendarii temporare a acesteia.

3. corectia normelor de venit ca urmare a incetarii activitatii in cursul anului, a intreruperii temporare a acesteia, precum si in situatia dobandirii/pierderii calitatii de salariat; Formularul 220 se depune in termen de 5 zile de la data aparitiei uneia dintre situatiile pentru care se poate solicita corectia venitului net stabilit pe baza normelor de venit

4. depasirea numarului de 5 camere de inchiriat in cursul anului fiscal de catre persoanele care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, avand o capacitate de cazare cuprinsa intre una si 5 camere inclusiv, impuse pe baza normelor de venit; Formularul 220 se depune in termen de 30 de zile de la data depasirii, in cursul anului fiscal, a numarului de 5 camere de inchiriat.

5. completarea obiectului de activitate, in cursul anului fiscal, cu una sau mai multe activitati impuse pe baza normelor de venit de catre contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente impuse pe baza normelor de venit; Formularul 220 se depune in termen de 30 de zile de la completarea obiectului de activitate cu activitati noi.

6. completarea obiectului de activitate, in cursul anului fiscal, in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din activitati independente impuse pe baza normelor de venit, cu una sau mai multe activitati care nu sunt incluse in Nomenclatorul activitatilor independente pentru care venitul net se poate determina pe baza normelor anuale de venit; Formularul 220 se depune in termen de 30 de zile de la completarea obiectului de activitate cu activitati noi.

7. incadrarea, in cursul anului fiscal de impunere, in gradul de handicap grav sau accentuat a persoanelor fizice care realizeaza venituri din activitati independente, din activitati agricole, din silvicultura si din piscicultura. Pentru aceasta situatie se efectueaza recalcularea doar in cazul platilor anticipate cu titlu de impozit pe venit nu si cele cu titlu contributii de asigurari sociale de sanatate.


In cazul contributiilor de asigurari sociale, stabilite prin decizie de impunere, recalcularea platilor anticipate cu titlu de se efectueaza in urmatoarele situatii:

  • 1. incetarea activitatii in cursul anului fiscal sau suspendarea temporara a acesteia, potrivit legislatiei in materie, in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente si determina venitul net anual in sistem real si/sau pe baza normelor de venit;
     
  • 2. persoanele fizice nu se mai incadreaza in categoria persoanelor care au obligatia platii contributiei, respectiv acestea intra in categoria celor care au calitatea de pensionari sau in categoria persoanelor asigurate in sisteme proprii de asigurari sociale, care nu au obligatia asigurarii in sistemul public de pensii. Formularul 220 se depune in termen de 30 de zile de la data comunicarii deciziei de pensionare sau a adeverintei eliberate de institutia in a carei evidenta contribuabilul figureaza ca are calitatea de asigurat sau a oricarui altui document care atesta calitatea de persoana asigurata in sisteme proprii de asigurari sociale, care nu au obligatia asigurarii in sistemul public de pensii.

In situatia in care activitatea se desfasoara in cadrul unei asocieri fara personalitate juridica asociatul desemnat prin contractul de asociere are obligatia depunerii formularului 223 "Declaratie privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale" in care bifeaza casuta "Recalcularea platilor anticipate".


de Irina Dumitrescu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
plati anticipateimpozit pe venitcontributii de asigurari sociale de sanataterecalcularea platilor anticipate


Data aparitiei: 25 Ianuarie 2017
Ultima actualizare: 26 Ianuarie 2017

Votati articolul "Cine poate solicita recalcularea platilor anticipate si care este procedura?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X