email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Venituri din inchiriere spatii industriale. Ce tratament contabil aplicam?

inchiriere spatii industrialevenituri din chiriiomfp 1802/2014

In analiza de mai jos, avem cazul unei firme care inchiriaza spatii industriale. Contractele de inchiriere presupun plata unei chirii diferite pe perioada derularii contractului. In primul an chiria este stabilita la 1000 euro/luna, iar din al doilea an chiria este stabilita la nivelul a 2000 euro/luna. Vom vedea cum se recunoaste venitul din chirie conform contabilitatii de angajamente pe perioada derularii contractului.

Contabilitatea de angajamente presupune ca efectele tranzactiilor si evenimentelor sunt recunoscute atunci cand ele se produc, si nu pe masura ce numerarul sau echivalentul sau este incasat/platit. Asadar, incheierea contractelor va produce efecte si in inregistrarile contabile, indiferent de data la care se va incasa contravaloarea serviciilor prestate.
 
 Conform pct. 448  alin. (1) din OMFP 1802/2014, veniturile din chirii se recunosc pe baza contabilitatii de angajamente, conform contractului. Tot in acest ordin se precizeaza faptul ca intreaga valoare a contraprestatiei se va recunoaste pe o baza liniara de-a lungul duratei contractului de inchiriere.
 
Asadar, daca presupunem ca la incheierea contractului , durata acestuia este de 2 ani, si valoarea totala este 36.000 eur (1000eur/luna*12 luni + 2.000eur/luna*12 luni), dvs. va trebui sa inregistrati lunar la venituri curente din redevente si chirii suma de 1500eur (36.000eur/24 luni), pe toata perioada desfasurarii contractului.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriel Apostolescu - Consultant contabil si fiscal


 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inchiriere spatii industrialevenituri din chiriiomfp 1802/2014


Data aparitiei: 17 Februarie 2017

Votati articolul "Venituri din inchiriere spatii industriale. Ce tratament contabil aplicam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X