In randurile de mai jos, avem o societate care are codul de TVA anulat din data 01.11.2016 ca urmare a expirarii sediului social si incepand cu data de 01.02.2017 trece la impozit pe venit avand cifra de afaceri mai mica de 500.000 euro. Vom vedea cum este corect sa se inregistreze vanzarea pe baza de bon fiscal catre populatie si daca sunt corecte inregistrarile
5311 = 707 cu suma de 1000 lei
5311 = 446 cu suma de 190 lei adica 1000 lei x 19%
sau 5311 = 707 cu suma de 1190 lei si 635 = 446 cu 190 lei.
De asemenea, stabilim daca impozitul pe profit in luna ianuarie 2017 se calculeaza la suma din contul 707 minus suma din contul 635 si minus cheltuiala cu salariile, apa etc.
- Iul 1816 locuri disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 18-21 iulie 2024, Mamaia
2024, Hotel Iaki****, MamaiaVezi detaliiInscriere - Iul 1812 locuri disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 18-21 iulie 2024, Mamaia
2024, Hotel Iaki****, MamaiaVezi detaliiInscriere - Aug 06100 locuri disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Sep 3062 locuri disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, editia 73
2024, Hotel Crowne Plaza, BucurestiVezi detaliiInscriere - Sep 3099 locuri disponibileVideo Seminarul National de Legislatia Muncii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2239 locuri disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 22100 locuri disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Evita acum orice amenda pe care ANAF incearca sa ti-o aplice pentru incalcarea legislatiei privind regimul microintreprinderilor. Afla care este contabilitatea microintreprinderilor.
Iata raspunsul specialistului:
Corect este sa inregistrati vanzarea:
5311=707 cu suma de 1000
![Cheltuieli deductibile si nedeductibile](https://www.rs.ro/dbimg/product/1929-cheltuieli-dedu.png)
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
![Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita](https://www.rs.ro/dbimg/product/2851-marea-carte-ver.jpg)
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
![Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/2785-planul-de-contu.png)
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
5311=446 cu suma de 190 adica 1000*19%
(desigur, la stabilirea pretului de vanzare trebuie sa tineti cint ca veti colecta TVA, deci vanzarea cu 1.000 de lei a unui produs nu va va duce sub costuri).
Impozitul pe venitul micorintreprinderii se va calcul prin aplicarea procentului de 1 sau 3% (in functie de numarul de angajati) la baza de impozitare.
Baza de impozitare se stabileste conform art. 53 din Codul fiscal.
Sa presupunem ca dvs. aveti doar venituri din vanzari 100.000 lei si cheltuieli cu marfurila 50.000, cu salariile 20.000 lei, cu apa 1.000 lei si cu paza 500 de lei.
Daca atunci cand erati platitor de impozit pe profit ati fi calculat impozitul :
16% x (100.000 – 50.000 - 20.000 – 1.000 – 500) = 16% x 28.500 = 4560 lei
Acum, cand platiti impozit pe venitul microintreprinderii, veti stabili impozitul :
1 sau 3% x 100.000 = 1000 sau 3000 de lei.
Cheltuielile cu marfurile, salariile, apa, etc. nu mai au nicio relevanta la calculul impozitului.
La art. 53 din Codul fiscal veti gasi cheltuielile care se adauga bazei impozabile si veniturile care nu intra in baza impozabila, dar nu se mai pune problema cheltuielilor deductibile care se scad din venituri.
Pentru luna ianuarie 2017 – cand inca functionati ca platitori de impozit pe profit – veti calcula impozitul ca si pana acum : (Venituri – cheltuieli + cheltuieli nedeductibile – venituri neimpozabile) x 16%.
De la 1 februarie 2017, cand deveniti microintreprindere, cheltuielile deductibile nu mai au nicio relevanta.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil