Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Cum iti alegi firma de contabilitate pentru externalizarea serviciilor si cine plateste amenda

raspunderea profesionalafirma de contabilitateexternalizareasigurare risc profesional

Am primit zilele acestea mai multe intrebari care vizau alegerea corecta a unei firme de contabilitate pentru externalizarea serviciilor. Cei mai multi dintre cititorii si abonatii nostri doreau sa stie care sunt acele aspecte de catre trebuie sa tina cont la alegerea firmei de contabilitate. Si, mai ales, cum se descurca ulterior si cum verifica in ce masura evidenta contabila tinuta de noua firma este una corecta.

Daca pe de o parte este firesc sa ne dorim ca serviciile specializate pentru care platim sa fie corecte si de calitate, la fel de diresc este sa intelegem ca in aceasta ecuatie este importanta si increderea pe care decideti sa i-o acordati profesionistului alaturi de care veti lucra de acum inainte.

Cine este tras la raspundere insa in cazul unor greseli in bilantul contabil? Cine plateste amenda in cazul in care, la control, sunt identificate inregistrari contabile care nu corespund sumelor reale? Si lista de erori poate continua.

Am vrut sa vedem si care este opinia cititorilor nostri, iar raspunsurile au fost variate: unii profesionisti considera ca un audit anual sau o expertiza reprezinta o metoda buna prin care sa va asigurati, in calitate de administrator de firma, ca totul e in regula cu contabilitatea. In opinia altor profesionisti, externalizarea nu reprezinta o solutie finala si nu in intregime ideala. Exista si puncte mai putin bune, in sensul ca inclusiv firmele cu contabil propriu trebuie sa efectueze control si audit intern.

Se merge astfel si pe prevenire, iar acest sfat este cat se poate de bun. Fiindca e mai usor sa prevenim greselile sau sa le corectam la timp, inainte ca Fiscul sa ne penalizeze!

O mai buna cooperare intre profesionistii contabili si auditori joaca, in aceasta privinta, un rol important pentru bunastarea firmei.


Ce intelegem, asadar, prin raspunderea contabilului pentru contabilitatea firmei?

In ce priveste raspunderea, dar si riscurile de care contabilul nu este suficient protejat, intr-un interviu acordat la finele anului trecut, Robert Aurelian Sova, presedintele CECCAR, declara:

Intrebat daca au existat derapaje in activitatea de expertizare contabila care au ajutat la deturnarea fondurilor, presedintele CECCAR a declarat pentru Gazeta de Sud urmatoarele:

"Aceasta profesie este foarte importanta. Ea iti creeaza, practic, baza de impozitare. Legea atrage raspunderea contabilului, insa, astazi, expertul contabil nu este suficient protejat. De exemplu, acestuia i se dau anumite documente pe care trebuie sa le inregistreze in contabilitate. Acesta nu stie daca, intr-adevar, in spatele acelei facturi a existat o tranzactie reala sau una fictiva. Cand vine problema raspunderii, expertul contabil este cel tras la raspundere, pentru ca el a inregistrat documentul respectiv.

Practic, pentru el este imposibil sa verifice daca actul este real sau nu. Tocmai de aceea, noi vrem sa promovam o masura de protectie a expertului contabil, aceea de a transfera catre mediul privat o prevedere care functioneaza in sistemul public, si anume: pe facturile si documentele justificative care se inmaneaza contabilului spre inregistrare sa existe o asumare a raspunderii din punct de vedere al legalitatii tranzactiei.

Astfel, contabilul sa raspunda doar pentru modalitatea in care isi face treaba. Este vorba despre modul in care inregistreaza in contabilitate, daca respecta sau nu normele contabile si fiscale. in acest sens, vom incerca sa facem modificari ale legii contabilitatii sau ale ordinelor de ministru. Vom introduce aceste masuri si in standardele contabile, astfel incat sa reducem situatiile de risc".

Proprietarii de firme nu stiu intotdeauna care este alegerea potrivita, nici in ce priveste eficienta metodelor de lucru, nici referitor la costuri. E mai avantajos pentru firma sa se incheie un contract de munca pentru un profesionist contabil sau e mai eficienta alegerea unui contract de prestari servicii (cu o firma de contabilitate)? Cine raspunde in fata legii atunci cand se fac greseli de contabilitate?

In baza unui contract de munca incheiat, profesionistul contabil poate fi tras la raspundere. Sunt aspecte care trebuie reglementate clar pentru ca in felul acesta sunt clarificate situatiile si raspunderile in cazul in care sunt identificate erori in caz de control sau se ajunge in instanta.

Este corect si eficient sa stabiliti o relatie de incredere si profesionalism. Sa va asigurati ca totul este in regula si sa aplicati si proceduri de control intern in cazul in care aveti o societate. Un profesionist contabil angajat cu contract pentru firma poate ajuta mai mult decat una de externalizare a serviciilor fiindca puteti lucra mai eficient. Depinde foarte mult de felul in care doriti sa gestionati relatia cu acest departament.
 
Click aici pentru Indrumari privind limitarea raspunderii civile a expertilor contabili si contabililor autorizati!

Profesionistii contabili au la dispozitie si incheierea politelor de asigurare de raspundere civila profesionala, in cazul in care se produc prejudicii.

Gasiti aici mai multe informatii privind asigurarea pentru riscul profesional.

Pentru informatii detaliate si actualizate privind asigurarea pentru riscul profesional, va recomandam sa va adresati si filialelor din tara, dupa caz.

 

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
raspunderea profesionalafirma de contabilitateexternalizareasigurare risc profesional

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 16 Martie 2017


Votati articolul "Cum iti alegi firma de contabilitate pentru externalizarea serviciilor si cine plateste amenda":
Rating:

Nota: 3.57 din 5 din 7 voturi


Alte articole publicate in data de 16 Martie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Sistemul split TVA va ramane optional in totalitate. Proiectul a fost adoptat de Senat

    • UPDATE in 17 octombrie 2019. Proiectul de lege pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA a fost adoptat ieri de Senat. Dupa interventia Comisiei Europene, Guvernul este nevoit sa schimbe regulile privind mecanismul de split TVA.   Prezentam mai jos schimbarile preconizate anuntate in expunerea de motive a proiectului privind mecanismul de split TVA: ...» citeste mai departe aici

  • Noi modificari ale Legii societatilor ar putea intra in vigoare curand. Senatul a dat unda verde!

    • UPDATE in 17 octombrie 2019. Proiectul de lege ce cuprinde o serie de masuri pentru societatile decapitalizate a fost adoptat, in 16 septembrie, de Senat. Urmeaza ca actul sa mearga la Camera Deputatilor pentru dezbatere. Aceste modificari legislative au fost prevazute initial intr-un proiect de Ordonanta initiat de Teodorovici si publicat la mijlocul lunii august pe site-ul Finantelor, in dezbatere publica. Actul poarte...» citeste mai departe aici

  • Proiectul de lege pentru impozitarea bacsisului a fost adoptat de Senat

    • UPDATE in 17 octombrie 2019. Proiectul de lege depus de ministrul demis al Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, care prevede impozitarea bacsissului si includerea acestei sume pe bonul fiscal, a fost adoptat de Senat. Bacsisul este definit in vederea evidentierii sumelor pe bonul fiscal, instituirea obligatiei de evidentiere pe bonul fiscal a bacsisului incasat de la clienti, in cazul serviciilor de restaurant, baruri s...» citeste mai departe aici

  • CECCAR: grad de promovare de peste 50% la examenul de acces

    • In urma examenului de admitere la stagiu, organizat in zilele de 5 si 6 octombrie 2019, CECCAR a observat un grad de promovare de peste 50%. Cu aceasta ocazie, institutia le ureaza bun-venit celor 467 de noi stagiari: “Ii felicitam pe toti pentru rezultatele obtinute si le uram mult succes in anii de stagiu!”.   Candidatii admisi vor urma un stagiu de trei ani, pe parcursul caruia vor beneficia de pregatire profesionala (teoretica si practica...» citeste mai departe aici

  • Uber si Bolt au obtinut avizul tehnic necesar pentru a face ridesharing

    • Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI) a eliberat avizul tehnic pentru doua aplicatii de ridesharing, potrivit unui anunt facut de ministrul demis al Comunicatiilor, Alexandru Petrescu. Cele doua platforme sunt Uber si Bolt, iar Yango si Clever si-au depus si ele actele necesare pentru obtinerea avizului, potrivit unor surse din domeniu, anunta ...» citeste mai departe aici

  • Prima de casare. Care este monografia contabila?

    • Te gandesti la monografia contabila pentru prima de casare? Expertul nostru prezinta detaliat ce pasi contabili trebuie facuti pentru ca inregistrarea sa fie corecta.   Avem situatia urmatoare: exista o factura fiscala de achizitie masina Toyota, prin programul Rabla.  Datele de pe factura sunt urmatoarele: Baza = 85873.34 TVA = 16315.93 Total de plata = 102189.27 Prima de casare = 9200 Diferenta benefici...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X