email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Campanii de fidelizare clienti. Cum facem monografia contabila?

inregistrari contabilemonografia contabilafidelizare clientivouchere

In analiza de mai jos, avem o societate care e intermediar si desfasoara comert cu amanuntul. Organizeaza campanii publicitare si ofera vouchere de o anumita valoare primite de la un furnizor de unde se aprovizioneaza cu produsele care intra in campanie. Beneficiarii finali ai acestor vouchere le prezinta societatii intermediare la achizitionarea produselor din campania publicitara si au o reducere de o anumita valoare pe produs. 

Vom vedea ce documente se intocmesc intr-o astfel de situatie si care este monografia contabila atat pentru primirea voucherelor la societatea intermediara de la furnizor, cat si la vanzarea produselor la care s-a aplicat reducerea la momentul primirii voucherelor de la beneficiarul final.

Potrivit pct.  437 din OMFP 1802/2014 cu modificarile si completarile ulterioare  unele entitati pot practica programe de fidelizare a clientilor, care presupun acordarea de puncte cadou acestora. 

Aceste puncte cadou pot fi utilizate pentru a achizitiona bunuri sau servicii gratuite sau cu pret redus, ca parte a unei tranzactii de vanzare de bunuri sau prestari de servicii, sub rezerva indeplinirii unor eventuale conditii suplimentare. 
   
Conditia pentru inregistrarea ca venituri in avans a valorii punctelor cadou este ca programul de fidelizare practicat de entitate sa permita cunoasterea, in orice moment, a urmatoarelor informatii: valoarea punctelor cadou acordate, termenele la care expira valabilitatea acestora, valoarea punctelor cadou onorate si valoarea punctelor cadou existente, ce urmeaza a fi onorate in perioada urmatoare.
   
In situatia in care entitatea nu dispune de un sistem de evidenta a punctelor cadou, care sa permita cunoasterea informatiilor mentionate sau in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor, cum ar fi cupoane valorice, tichete, aceasta inregistreaza venituri curente in clasa 7 "Conturi de venituri" pentru suma totala si, concomitent, un provizion aferent costurilor estimate a fi suportate pentru onorarea obligatiilor asumate.

In masura in care contravaloarea voucherelor este suportata de catre furnizorul producator, intermediarul nu va inregistra aceste vouchere in conturile bilantiere. Valoarea voucherelor primite se inregistreaza in conturi in afara bilantului – debit cont 8039- Alte valori in afara bilantului  

Inregistrare vanzare produse catre beneficiar 
       411 = %                           


704
4427
       
Incasarea  se face partial cu numerar si partial cu vouchere
     
Inregistrarea incasarii
     %                       =                          411                        
5311
5328
 
Transmiterea voucherelor spre decontare catre furnizorul produselor 
      461  = 5328 
    
Incasarea contravalorii voucherelor    
   5121 = 461 
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrari contabilemonografia contabilafidelizare clientivouchere


Data aparitiei: 01 August 2017

Votati articolul "Campanii de fidelizare clienti. Cum facem monografia contabila?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X