In analiza de mai jos, avem o societate care e intermediar si desfasoara comert cu amanuntul. Organizeaza campanii publicitare si ofera vouchere de o anumita valoare primite de la un furnizor de unde se aprovizioneaza cu produsele care intra in campanie. Beneficiarii finali ai acestor vouchere le prezinta societatii intermediare la achizitionarea produselor din campania publicitara si au o reducere de o anumita valoare pe produs.
Vom vedea ce documente se intocmesc intr-o astfel de situatie si care este monografia contabila atat pentru primirea voucherelor la societatea intermediara de la furnizor, cat si la vanzarea produselor la care s-a aplicat reducerea la momentul primirii voucherelor de la beneficiarul final.
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
Potrivit pct. 437 din OMFP 1802/2014 cu modificarile si completarile ulterioare unele entitati pot practica programe de fidelizare a clientilor, care presupun acordarea de puncte cadou acestora.
Aceste puncte cadou pot fi utilizate pentru a achizitiona bunuri sau servicii gratuite sau cu pret redus, ca parte a unei tranzactii de vanzare de bunuri sau prestari de servicii, sub rezerva indeplinirii unor eventuale conditii suplimentare.
Conditia pentru inregistrarea ca venituri in avans a valorii punctelor cadou este ca programul de fidelizare practicat de entitate sa permita cunoasterea, in orice moment, a urmatoarelor informatii: valoarea punctelor cadou acordate, termenele la care expira valabilitatea acestora, valoarea punctelor cadou onorate si valoarea punctelor cadou existente, ce urmeaza a fi onorate in perioada urmatoare.
In situatia in care entitatea nu dispune de un sistem de evidenta a punctelor cadou, care sa permita cunoasterea informatiilor mentionate sau in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor, cum ar fi cupoane valorice, tichete, aceasta inregistreaza venituri curente in clasa 7 "Conturi de venituri" pentru suma totala si, concomitent, un provizion aferent costurilor estimate a fi suportate pentru onorarea obligatiilor asumate.
In masura in care contravaloarea voucherelor este suportata de catre furnizorul producator, intermediarul nu va inregistra aceste vouchere in conturile bilantiere. Valoarea voucherelor primite se inregistreaza in conturi in afara bilantului – debit cont 8039- Alte valori in afara bilantului
Inregistrare vanzare produse catre beneficiar
411 = %
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Cartea verde a contabilitatii
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
704
4427
Incasarea se face partial cu numerar si partial cu vouchere
Inregistrarea incasarii
% = 411
5311
5328
Transmiterea voucherelor spre decontare catre furnizorul produselor
461 = 5328
Incasarea contravalorii voucherelor
5121 = 461
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar