Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Monografii contabile

Campanii de fidelizare clienti. Cum facem monografia contabila?

Data aparitiei: 01 August 2017
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
inregistrari contabilemonografia contabilafidelizare clientivouchere

In analiza de mai jos, avem o societate care e intermediar si desfasoara comert cu amanuntul. Organizeaza campanii publicitare si ofera vouchere de o anumita valoare primite de la un furnizor de unde se aprovizioneaza cu produsele care intra in campanie. Beneficiarii finali ai acestor vouchere le prezinta societatii intermediare la achizitionarea produselor din campania publicitara si au o reducere de o anumita valoare pe produs. 

Vom vedea ce documente se intocmesc intr-o astfel de situatie si care este monografia contabila atat pentru primirea voucherelor la societatea intermediara de la furnizor, cat si la vanzarea produselor la care s-a aplicat reducerea la momentul primirii voucherelor de la beneficiarul final.

Potrivit pct.  437 din OMFP 1802/2014 cu modificarile si completarile ulterioare  unele entitati pot practica programe de fidelizare a clientilor, care presupun acordarea de puncte cadou acestora. 

Aceste puncte cadou pot fi utilizate pentru a achizitiona bunuri sau servicii gratuite sau cu pret redus, ca parte a unei tranzactii de vanzare de bunuri sau prestari de servicii, sub rezerva indeplinirii unor eventuale conditii suplimentare. 
   
Conditia pentru inregistrarea ca venituri in avans a valorii punctelor cadou este ca programul de fidelizare practicat de entitate sa permita cunoasterea, in orice moment, a urmatoarelor informatii: valoarea punctelor cadou acordate, termenele la care expira valabilitatea acestora, valoarea punctelor cadou onorate si valoarea punctelor cadou existente, ce urmeaza a fi onorate in perioada urmatoare.
   
In situatia in care entitatea nu dispune de un sistem de evidenta a punctelor cadou, care sa permita cunoasterea informatiilor mentionate sau in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor, cum ar fi cupoane valorice, tichete, aceasta inregistreaza venituri curente in clasa 7 "Conturi de venituri" pentru suma totala si, concomitent, un provizion aferent costurilor estimate a fi suportate pentru onorarea obligatiilor asumate.

In masura in care contravaloarea voucherelor este suportata de catre furnizorul producator, intermediarul nu va inregistra aceste vouchere in conturile bilantiere. Valoarea voucherelor primite se inregistreaza in conturi in afara bilantului – debit cont 8039- Alte valori in afara bilantului  

Inregistrare vanzare produse catre beneficiar 
       411 = %                           


704
4427
       
Incasarea  se face partial cu numerar si partial cu vouchere
     
Inregistrarea incasarii
     %                       =                          411                        
5311
5328
 
Transmiterea voucherelor spre decontare catre furnizorul produselor 
      461  = 5328 
    
Incasarea contravalorii voucherelor    
   5121 = 461 
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar

 






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X