email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum inregistrati serviciile de intermediere imobiliara?

servicii de intermediereinchiriere cladireinregistrari contabileOMFP 1802/2014

Va propunem, prin cele de mai jos, cazul unei societati care construieste o cladire pe care urmeaza sa o inchirieze. Primeste o factura de la un furnizor X pentru servicii de intermediere imobiliara in scopul atragerii unui nou client interesat sa incheie un contract de inchiriere spatiu in noua cladire. 

Vom vedea cum se contabilizeaza acest onorariu pe care firma il achita furnizorului X si daca se pot face inregistrari contabile pe cost sau daca intra in valoarea cladirii aflate in constructie.

Iata raspunsul specialistului:

La pct. 8 alin. (6) din OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, se fac urmatoarele precizari:

6) cost de achizitie inseamna pretul datorat si eventualele cheltuieli conexe minus eventualele reduceri ale costului de achizitie.

In acest sens, costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.
Prin urmare, puteti inregistra servicii de intermediere imobiliara, direct in costul caldirii.
Investitiile imobiliare sunt tratate in OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, la Subsectiunea 3^2 Investitii imobiliare de la pct. 197 la pct. 205.

La pct. 198 lit. c)  - e) se prevede ca:

"Urmatoarele constituie exemple de investitii imobiliare:

c) o cladire aflata in proprietatea entitatii (sau detinuta de entitate in temeiul unui contract de leasing financiar) si inchiriata in temeiul unuia sau mai multor contracte de leasing operational;

d) o cladire care este libera, dar care este detinuta pentru a fi inchiriata in temeiul unuia sau mai multor contracte de leasing operational;

e) proprietatile imobiliare in curs de construire sau amenajare in scopul utilizarii viitoare ca investitii imobiliare."

Inregistrarea contabila se va face in contul 215 "Investitii imobiliare" a constructiei date spre inchiriere.

Serviciile de intermediere imobiliara se vor inregistra pe seama contului 235 "Investitii imobiliare in curs de executie", iar receptionarea si darea in folosinta a cladirii,  clasificate ca investitie imobiliara, se va inregistra in contabilitate, prin articolul contabil:

215 "Investitii imobiliare" =235 "Investitii imobiliare in curs de executie".

 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar
 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
servicii de intermediereinchiriere cladireinregistrari contabileOMFP 1802/2014


Data aparitiei: 31 August 2017

Votati articolul "Cum inregistrati serviciile de intermediere imobiliara?":
Rating:

Nota: 3.2 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X