Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

MFP: proiect de Ordonanta privind plata impozitului pe venit si a contributiilor sociale obligatorii

MFP: proiect de Ordonanta privind plata impozitului pe venit si a contributiilor sociale obligatorii
mfpact normativcod fiscalcontributii sociale

MFP (Ministerul Finantelor Publice) a publicat pe site-ul oficial al institutiei, in data de 8 martie 2018, un proiect de Ordonanta de Urgenta privind masuri fiscal – bugetare si pentru modificarea unor acte normative.


Mai jos puteti sa cititi un text extras din proiectul de Ordonanta. Consultati documentul integral aici. >>


    “Art. I. - Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

    1. La articolul 60 punctul 1, dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a1), cu urmatorul cuprins:
    „a1) venituri din drepturi de proprietate intelectuala;”

    2. La articolul 61, dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a1), cu urmatorul cuprins:
    „a1) venituri din drepturi de proprietate intelectuala, definite conform art.70;”

    3. La articolul 64, alineatul (1) dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a1), cu urmatorul cuprins:
    „a1) drepturi de proprietate intelectuala;”

    4. La articolul 67, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018


    „(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale, realizate in mod individual si/sau intr-o forma de asociere, inclusiv din activitati adiacente.”

    5. La articolul 67, alineatul (3) se abroga.

    6. Articolul 671 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    „Art. 671 - Definirea veniturilor din Romania din activitati independente
    Veniturile obtinute din activitati independente desfasurate in Romania, potrivit legii, se considera ca fiind obtinute din Romania, indiferent daca sunt primite din Romania sau din strainatate.”

    7. La articolul 68 alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    „(1) Venitul net anual din activitati independente se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile efectuate in scopul realizarii de venituri, cu exceptia situatiilor in care sunt aplicabile prevederile art. 69.”

    8. La articolul 68, alineatul (5), litera l) se abroga.

    9. La articolul 69, alineatele (1), (2), (5), (6) si (9) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
    „(1) In cazul contribuabililor care realizeaza venituri din activitati independente, altele decat venituri din profesii liberale definite la art. 67, venitul net anual se determina pe baza normelor de venit de la locul desfasurarii activitatii.
    (2) Ministerul Finantelor Publice elaboreaza nomenclatorul activitatilor pentru care venitul net se poate determina pe baza normelor anuale de venit, care se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice, in conformitate cu activitatile din Clasificarea activitatilor din economia nationala - CAEN, aprobata prin hotarare a Guvernului. Directiile generale regionale ale finantelor publice, respectiv a municipiului Bucuresti au urmatoarele obligatii:
a) stabilirea nivelului normelor de venit;
b) publicarea acestora, anual, in cursul trimestrului IV al anului anterior celui in care urmeaza a se aplica, precum si a coeficientilor de corectie stabiliti cu consultarea consiliilor judetene/Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz.
(…)
    (5) In cazul in care un contribuabil desfasoara o activitate care genereaza venituri din activitati independente, altele decat venituri din profesii liberale, definite la art. 67, pe perioade mai mici decat anul calendaristic, norma de venit aferenta acelei activitati se reduce proportional, astfel incat sa reflecte perioada de an calendaristic in care a fost desfasurata activitatea respectiva.
    (6) Daca un contribuabil desfasoara doua sau mai multe activitati care genereaza venituri din activitati independente, altele decat venituri din profesii liberale, definite la art. 67, venitul net din aceste activitati se stabileste de catre contribuabil prin insumarea nivelului normelor de venit corespunzatoare fiecarei activitati.
    (…)
    (9) Contribuabilii pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit si care in anul fiscal anterior au inregistrat un venit brut anual mai mare decat echivalentul in lei al sumei de 100.000 euro, incepand cu anul fiscal urmator au obligatia determinarii venitului net anual in sistem real. Cursul de schimb valutar utilizat pentru determinarea echivalentului in lei al sumei de 100.000 euro este cursul de schimb mediu anual comunicat de Banca Nationala a Romaniei, la sfarsitul anului fiscal. Aceasta categorie de contribuabili are obligatia sa completeze corespunzator si sa depuna declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice pana la data de 15 martie  inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.”

    (10) Prin exceptie de la alin.(8) si (9), contribuabilii pot opta pentru calcularea, retinerea si plata sumei reprezentand pana la 2% din impozitul lunar datorat pentru veniturile din drepturi de proprietate intelectuala, pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult, de catre platitorii de astfel venituri, pana la termenul de plata al impozitului.
    (11) Optiunea prevazuta la alin. (10) se exercita in scris de catre contribuabil si se aplica la momentul platii impozitului de catre platitorii de venituri din drepturi de proprietate intelectuala. Optiunea ramane valabila pe perioada derularii contractului incheiat intre parti, incepand cu luna exercitarii optiunii, dar nu mai mult de 2 ani fiscali consecutivi.
    (12) Procedura de aplicare a prevederilor alin. (8) si (9) se stabileste prin ordin al presedintelui A.N.A.F..”

    

In nota de fundamentare a proiectului ni se mentioneaza motivele emiterii actului normativ, dupa cum urmeaza:
 

Promovarea acestui act normativ este determinata in principal de necesitatea:

    • elaborarii unui mecanism mai simplu de stabilire, declarare si plata a impozitului pe venit si a contributiilor sociale obligatorii datorate de persoanele fizice;
    • reducerii numarului de declaratii depuse la organul fiscal de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din desfasurarea unor activitati economice, ca masura fiscala prevazuta in Programul de Guvernare 2018-2020 aprobat prin Hotararea Parlamentului nr. 1/2018 pentru acordarea increderii Guvernului;
    • revizuirii sistemului actual privind impozitarea veniturilor realizate din activitati economice de persoanele fizice, prin eliminarea platilor anticipate si instituirea unui singur termen de plata pentru a raspunde exigentelor privind administrarea eficienta a sistemului fiscal;
    • eliminarii dificultatilor aparute in procesul de gestionare a deciziilor de impunere emise pentru persoanele fizice;
    • reducerea birocratiei prin eliminarea unui numar semnificativ de declaratii depuse de persoanele fizice, prin comasarea unor formulare si diminuarea costurilor administrative legate de procesarea declaratiilor;
    • incurajarii contribuabililor persoane fizice care desfasoara activitati economice sa isi declare in mod transparent obligatiile fiscale, in scopul imbunatatirii conformarii;
    • simplificarii modului de stabilire a impozitului pe venit, atat pentru contribuabil, cat si pentru ANAF prin neemiterea deciziilor de impunere pentru platile anticipate si cunoasterii de catre contribuabil a obligatiilor de plata, fara interventia organului fiscal;
    • dobandirii calitatii de asigurat de la termenul de depunere a declaratiei unice sau de la data depunerii acesteia, dupa caz;
    • incadrarii ca platitor CAS si CASS in functie de venitul estimat pentru anul curent, independent de venitul realizat in anul precedent;
    • simplificarii legislatiei in ceea ce priveste declaratiile fiscale pentru asigurarea in sistemul public de pensii a unor categorii de persoane;
    • reglementarii unitare a unor situatii rezultate din implementarea Legii nr. 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, dar si a Legii nr. 227/2007 cu modificarile si completarile ulterioare.


In ceea ce priveste sistemul de bonificatii, se propune reglementarea unui sistem de bonificatii pentru anul 2018, pentru achitarea integrala a obligatiilor fiscale estimate, respectiv a contributiilor sociale obligatorii. Astfel:

    a) pentru depunerea declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice prin mijloace electronice de transmitere la distanta conform  Codului de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la 15 iulie 2018, se acorda o bonificatie de 5% din contributiile sociale datorate platite integral pana la 15 martie 2019, reprezentand obligatiile fiscale anuale pentru anul 2018. Valoarea bonificatiei diminueaza contributiile sociale datorate anual, platite.

    b) pentru plata cu anticipatie a contributiilor sociale datorate se acorda o bonificatie de 5% din contributiile sociale anuale estimate, platite integral pana la 15 decembrie 2018. Valoarea bonificatiei diminueaza contributiile sociale datorate anual, platite.

In cazul in care conditiile de la pct.a) si b) sunt indeplinite cumulativ se aplica ambele bonificatii.
Bonificatia acordata la plata contributiei de asigurari sociale persoanelor fizice care efectueaza plati reprezentand contributia de asigurari sociale obligatorii datorate, pana la termenul de plata, evidentiata distinct in declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, se suporta de la bugetul de stat.
 

Iata si un exemplu in acest sens!

Daca un contribuabil depune declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice prin mijloace electronice de transmitere la distanta conform Codului de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la 15 iulie 2018, efectueaza plati anticipate pe parcursul anului iar suma este achitata integral pana la 15 decembrie 2018, contribuabilul beneficiaza de o bonificatie totala de 10%. Ultima plata efectuata de contribuabil se diminueaza cu valoarea bonificatiei de 10%.

Astfel:

Obligatie fiscala estimata:           10.000 lei
Plata in data de 15 august:            5.000 lei
Plata in data de 14 decembrie:    4.000 lei (ultima plata a fost diminuata          
                                                                       ca urmare a bonificatiei)      
Bonificatie 5%:                             500 lei
                  5%                            500 lei

 

Consultati nota de fundamentare in intregime aici. >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mfpact normativcod fiscalcontributii sociale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Martie 2018


Votati articolul "MFP: proiect de Ordonanta privind plata impozitului pe venit si a contributiilor sociale obligatorii":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

PFA - activitate pana la autorizarea punctului de lucru

Intrebare: Buna ziua,
Saptamana aceasta vreau sa depun actele pentru infiintarea unui PFA, cod CAEN 1051, prelucrare produse lactate si branzeturi.
Pana la autorizarea unui punct de lucru - fabrica de branzeturi, se poate desfasura activitatea prin prelucrarea laptelui de catre o persoana fizica, sub forma unui protocol de colaborare?
Practic achizitia laptelui, livrarea prin protocol unei persoane fizice (cu autorizare DSV), apoi dupa plata utilitatilor, primirea produsului finit (branza) si comercializarea acestuia catre magazine.

Multumesc anticipat pentru raspuns.

Raspuns: PFA isi poate desfasura activitatea doar dupa data inregistrarii la ONRC si administratia financiara...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Martie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016