Daca ati depus situatiile financiare anuale si ati realizat apoi ca ati comis greseli cand ati completat unul dintre documente, cu siguranta va intrebati cum puteti sa le corectati. Apelam la ajutorul expertului nostru si luam drept exemplu un caz in care s-a omis, la depunerea bilantului anual, completarea numarului mediu de salariati, dar si a numarului efectiv in luna decembrie. Ce se intampla in aceasta situatie? Este necesara depunerea unui nou bilant cu datele completate?
- Oct 2239 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 2299 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Corectarea erorilor din situatiile financiare anuale: raspunsul specialistului
Conform prevederilor din Procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobata prin OMFP nr. 450/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, constituie, obiectul corectarii si situatiile determinate de completarea eronata a:
(…)
numarului de salariati si/sau a altor indicatori raportati prin formularul "Date informative”
(..)
Conform procedurii aprobate prin OMFP nr. 450/2016 cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul corectarii unor erori, ulterior depunerii situatiilor financiare anuale/raportarilor contabile anuale, operatorii economici pot depune numai la registratura unitatilor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice un alt set de situatii financiare anuale si documentele cerute de lege, respectiv raportari contabile anuale, dupa caz, care vor cuprinde informatii corectate.
Entitatile depun situatiile financiare anuale/raportarile contabile anuale la registratura unitatilor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice in format electronic, impreuna cu situatiile financiare anuale/raportarile contabile anuale listate cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice, semnate potrivit legii.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
In vederea depunerii situatiilor financiare anuale/raportarilor contabile anuale in format hartie si in format electronic, entitatile folosesc programul de asistenta pus la dispozitie gratuit de catre Ministerul Finantelor Publice pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin care se genereaza un fisier de tip PDF, avand atasat un fisier xml, care contine datele de identificare a entitatii, precum si un fisier cu extensia zip.
Pentru situatiile financiare anuale fisierul cu extensia zip va contine situatiile financiare anuale si documentele cerute de lege, asa cum acestea sunt intocmite de entitati si scanate, alb-negru, lizibil si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 9,5 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul zip.
Conform procedurii aprobate prin OMFP nr. 450/2016 cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul corectarii unor erori, ulterior depunerii situatiilor financiare anuale/raportarilor contabile anuale, operatorii economici pot depune numai la registratura unitatilor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice un alt set de situatii financiare anuale si documentele cerute de lege, respectiv raportari contabile anuale, dupa caz, care vor cuprinde informatii corectate.
Entitatile depun situatiile financiare anuale/raportarile contabile anuale la registratura unitatilor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice in format electronic, impreuna cu situatiile financiare anuale/raportarile contabile anuale listate cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice, semnate potrivit legii.
In vederea depunerii situatiilor financiare anuale/raportarilor contabile anuale in format hartie si in format electronic, entitatile folosesc programul de asistenta pus la dispozitie gratuit de catre Ministerul Finantelor Publice pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin care se genereaza un fisier de tip PDF, avand atasat un fisier xml, care contine datele de identificare a entitatii, precum si un fisier cu extensia zip.
Pentru situatiile financiare anuale fisierul cu extensia zip va contine situatiile financiare anuale si documentele cerute de lege, asa cum acestea sunt intocmite de entitati si scanate, alb-negru, lizibil si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 9,5 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul zip.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar.