email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF propune modificarea formularului 101. Care sunt principalele schimbari

ANAF propune modificarea formularului 101. Care sunt principalele schimbari
declaratia 101anafcod fiscal

ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a publicat in data de 20 noiembrie 2018 un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit".

Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.79/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, au fost introduse o serie de dispozitii, in vigoare de la data de 1 ianuarie 2018, care impun adaptarea declaratiei anuale privind impozitul pe profit.
 

Modificarile legislative vizeaza, in principal, urmatoarele aspecte:
 

- transpunerea in legislatia nationala a prevederilor Directivei 2016/1164/UE a Consiliului din 12 iulie 2016 de stabilire a normelor impotriva practicilor de evitare a obligatiilor fiscale care au incidenta directa asupra functionarii pietei interne (ATAD), care cuprind noi reguli de deducere pentru costurile indatorarii inregistrate de contribuabili, concomitent cu abrogarea prevederilor art. 27;

- modificarea conditiilor care trebuie indeplinite de persoanele juridice romane pentru incadrarea in definitia microintreprinderii (majorarea limitei veniturilor realizate la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent, de la 500.000 euro la 1.000.000 euro si eliminarea conditiei privind realizarea de venituri, altele decat cele din consultanta si management, in proportie de peste 80% din veniturile totale).


Totodata, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.25/2018, privind modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru aprobarea unor masuri fiscal-bugetare, au fost introduse dispozitii, potrivit carora, microintreprinderile care au subscris un capital social de cel putin 45.000 lei si au cel putin 2 salariati pot opta, o singura data, sa aplice prevederile Titlului II incepand cu trimestrul in care aceste conditii sunt indeplinite cumulativ, optiunea fiind definitiva.

Avand in vedere modificarile legislative mentionate mai sus, prin prezentul proiect de ordin, se propune modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3386/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:

- modificarea formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" prin actualizarea indicatorilor care conduc la calculul impozitului pe profit anual, conform modificarilor legale.

- modificarea corespunzatoare a instructiunilor de completare a formularului mentionat, se arata in referatul de aprobare.


Rubricile privind «Perioada» se completeaza astfel:

- perioada cuprinsa intre data de intai a primei luni din trimestrul in care contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, in cursul anului, realizeaza venituri mai mari de 1.000.000 euro, iar incepand cu trimestrul respectiv devin platitori de impozit pe profit si sfarsitul anului de raportare, (de exemplu: 1.07.18 – 31.12.18). Microintreprinderile care au subscris un capital social de cel putin 45.000 lei si au cel putin 2 salariati si care opteaza sa aplice prevederile titlului II din Codul fiscal completeaza perioada din anul fiscal, pentru care datoreaza impozit pe profit;

- perioada reprezentand anul fiscal modificat, in cazul contribuabililor care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (5), alin. (5^1) si alin. (5^2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;

- perioada cuprinsa intre prima zi a anului fiscal urmator celui in care a fost deschisa procedura lichidarii si data inchiderii procedurii de lichidare, in cazul contribuabililor care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (6) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare."

La capitolul II "Completarea declaratiei", la punctul 2 "Sectiunea A «Date de identificare a contribuabilului/platitorului»", textul de la al doilea paragraf se elimina.

 La capitolul II "Completarea declaratiei", la punctul 3 "Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»", dupa instructiunile de la randul 8.3 se introduce un nou text, cu urmatorul cuprins: "Randul 8.4 – se completeaza cu sumele care reprezinta elemente similare veniturilor potrivit art.25 alin.(10) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare."

La capitolul II "Completarea declaratiei", la punctul 3 "Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»", textul prevazut pentru instructiunile de la randul 9 se completeaza cu o noua litera, cu urmatorul cuprins:

„f) alte elemente similare cheltuielilor, potrivit titlului II din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.”

 La capitolul II "Completarea declaratiei", la punctul 3 "Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»", textul prevazut pentru instructiunile de la randul 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Randul 12 - se completeaza cu suma reprezentand cheltuielile cu dobanzile si alte costuri echivalente dobanzii din punct de vedere economic, reportate potrivit art. 402 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Aceste sume vor fi preluate de la randul "Cheltuieli cu dobanzile si alte costuri echivalente dobanzii din punct de vedere economic reportate pentru perioada urmatoare" din "Declaratia privind impozitul pe profit" depusa pentru anul anterior. De asemenea, in cadrul acestui rand se inscriu si sumele reprezentand cheltuielile cu dobanzile si diferentele de curs valutar, care sunt reportate din anii fiscali anteriori, conform prevederilor art. 27 alin. (5), in vigoare pana la data de 31 decembrie 2017, din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Aceste sume vor fi preluate de la randul "Cheltuieli cu dobanzile si diferentele de curs valutar reportate pentru perioada urmatoare" din "Declaratia privind impozitul pe profit" depusa pentru anii anteriori.”


Consulta urmatoarele documente atasate:

Proiect de ordin >>>

Anexa cu formularul 101 >>>


Referat de aprobare >>>


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 101anafcod fiscal


Data aparitiei: 20 Noiembrie 2018

Votati articolul "ANAF propune modificarea formularului 101. Care sunt principalele schimbari":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Conturi in afara bilantului: exemple de operatiuni pentru care este necesar sa le folosim

    • Drepturile si obligatiile, precum si unele bunuri care nu pot fi integrate in activele si datoriile entitatii se inregistreaza in contabilitate in conturi in afara bilantului, denumite si conturi de ordine si evidenta. Conturi in afara bilantului: ce trebuie sa stiti In aceasta categorie sunt cuprinse: - angajamente (giruri, garantii, cautiuni) acordate sau primite in relatiile cu tertii; - imobilizari corporale luate cu chirie; - va...» citeste mai departe aici

  • Ordin de deplasare: model, ce este si cand se intocmeste

    • Pentru contabili, ordinul de deplasare este un document esential in procesul de inregistrare si monitorizare a cheltuielilor asociate calatoriilor de serviciu. Prin intermediul acestuia, se poate efectua o urmarire precisa a costurilor legate de transport, cazare si alte cheltuieli aprobate in cadrul acestora. In articolul de fata, ne propunem sa discutam despre importanta ordinului de deplasare si sa evidentiem principalele aspecte importante pentru contabili. ...» citeste mai departe aici

  • Esalonarea la plata a datoriilor: ce conditii trebuie indeplinite

    • Esalonarea la plata reprezinta un aranjament de plata in rate a obligatiilor fiscale restante ale debitorilor aflati in dificultate generata de lipsa temporara de disponibilitati banesti. Esalonarea la plata a datoriilor este prevazuta in Codul de procedura fiscala, fiind esalonare clasica si esalonare simplificata. Va prezentam, mai jos, principalele conditii pentru cele 2 mecanisme de esalonare la plata a datoriilor. Esalonare...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X