email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF propune modificarea formularului 101. Care sunt principalele schimbari

ANAF propune modificarea formularului 101. Care sunt principalele schimbari
declaratia 101anafcod fiscal

ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a publicat in data de 20 noiembrie 2018 un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit".

Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.79/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, au fost introduse o serie de dispozitii, in vigoare de la data de 1 ianuarie 2018, care impun adaptarea declaratiei anuale privind impozitul pe profit.
 

Modificarile legislative vizeaza, in principal, urmatoarele aspecte:
 

- transpunerea in legislatia nationala a prevederilor Directivei 2016/1164/UE a Consiliului din 12 iulie 2016 de stabilire a normelor impotriva practicilor de evitare a obligatiilor fiscale care au incidenta directa asupra functionarii pietei interne (ATAD), care cuprind noi reguli de deducere pentru costurile indatorarii inregistrate de contribuabili, concomitent cu abrogarea prevederilor art. 27;

- modificarea conditiilor care trebuie indeplinite de persoanele juridice romane pentru incadrarea in definitia microintreprinderii (majorarea limitei veniturilor realizate la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent, de la 500.000 euro la 1.000.000 euro si eliminarea conditiei privind realizarea de venituri, altele decat cele din consultanta si management, in proportie de peste 80% din veniturile totale).


Totodata, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.25/2018, privind modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru aprobarea unor masuri fiscal-bugetare, au fost introduse dispozitii, potrivit carora, microintreprinderile care au subscris un capital social de cel putin 45.000 lei si au cel putin 2 salariati pot opta, o singura data, sa aplice prevederile Titlului II incepand cu trimestrul in care aceste conditii sunt indeplinite cumulativ, optiunea fiind definitiva.

Avand in vedere modificarile legislative mentionate mai sus, prin prezentul proiect de ordin, se propune modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3386/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:

- modificarea formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" prin actualizarea indicatorilor care conduc la calculul impozitului pe profit anual, conform modificarilor legale.

- modificarea corespunzatoare a instructiunilor de completare a formularului mentionat, se arata in referatul de aprobare.


Rubricile privind «Perioada» se completeaza astfel:

- perioada cuprinsa intre data de intai a primei luni din trimestrul in care contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, in cursul anului, realizeaza venituri mai mari de 1.000.000 euro, iar incepand cu trimestrul respectiv devin platitori de impozit pe profit si sfarsitul anului de raportare, (de exemplu: 1.07.18 – 31.12.18). Microintreprinderile care au subscris un capital social de cel putin 45.000 lei si au cel putin 2 salariati si care opteaza sa aplice prevederile titlului II din Codul fiscal completeaza perioada din anul fiscal, pentru care datoreaza impozit pe profit;

- perioada reprezentand anul fiscal modificat, in cazul contribuabililor care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (5), alin. (5^1) si alin. (5^2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;

- perioada cuprinsa intre prima zi a anului fiscal urmator celui in care a fost deschisa procedura lichidarii si data inchiderii procedurii de lichidare, in cazul contribuabililor care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (6) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare."

La capitolul II "Completarea declaratiei", la punctul 2 "Sectiunea A «Date de identificare a contribuabilului/platitorului»", textul de la al doilea paragraf se elimina.

 La capitolul II "Completarea declaratiei", la punctul 3 "Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»", dupa instructiunile de la randul 8.3 se introduce un nou text, cu urmatorul cuprins: "Randul 8.4 – se completeaza cu sumele care reprezinta elemente similare veniturilor potrivit art.25 alin.(10) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare."

La capitolul II "Completarea declaratiei", la punctul 3 "Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»", textul prevazut pentru instructiunile de la randul 9 se completeaza cu o noua litera, cu urmatorul cuprins:

„f) alte elemente similare cheltuielilor, potrivit titlului II din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.”

 La capitolul II "Completarea declaratiei", la punctul 3 "Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»", textul prevazut pentru instructiunile de la randul 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Randul 12 - se completeaza cu suma reprezentand cheltuielile cu dobanzile si alte costuri echivalente dobanzii din punct de vedere economic, reportate potrivit art. 402 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Aceste sume vor fi preluate de la randul "Cheltuieli cu dobanzile si alte costuri echivalente dobanzii din punct de vedere economic reportate pentru perioada urmatoare" din "Declaratia privind impozitul pe profit" depusa pentru anul anterior. De asemenea, in cadrul acestui rand se inscriu si sumele reprezentand cheltuielile cu dobanzile si diferentele de curs valutar, care sunt reportate din anii fiscali anteriori, conform prevederilor art. 27 alin. (5), in vigoare pana la data de 31 decembrie 2017, din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Aceste sume vor fi preluate de la randul "Cheltuieli cu dobanzile si diferentele de curs valutar reportate pentru perioada urmatoare" din "Declaratia privind impozitul pe profit" depusa pentru anii anteriori.”


Consulta urmatoarele documente atasate:

Proiect de ordin >>>

Anexa cu formularul 101 >>>


Referat de aprobare >>>


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


Evitati o amenda de pana la 5.000 de lei!
Folositi cel mai bun ghid de inventariere a patrimoniului, conform Codului fiscal!

 In Manualul de Inventariere gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare.
...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 101anafcod fiscal


Data aparitiei: 20 Noiembrie 2018

Votati articolul "ANAF propune modificarea formularului 101. Care sunt principalele schimbari":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X