Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

ANAF propune modificarea formularului 101. Care sunt principalele schimbari

ANAF propune modificarea formularului 101. Care sunt principalele schimbari
declaratia 101anafcod fiscal

ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a publicat in data de 20 noiembrie 2018 un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit".

Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.79/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, au fost introduse o serie de dispozitii, in vigoare de la data de 1 ianuarie 2018, care impun adaptarea declaratiei anuale privind impozitul pe profit.
 

Modificarile legislative vizeaza, in principal, urmatoarele aspecte:
 

- transpunerea in legislatia nationala a prevederilor Directivei 2016/1164/UE a Consiliului din 12 iulie 2016 de stabilire a normelor impotriva practicilor de evitare a obligatiilor fiscale care au incidenta directa asupra functionarii pietei interne (ATAD), care cuprind noi reguli de deducere pentru costurile indatorarii inregistrate de contribuabili, concomitent cu abrogarea prevederilor art. 27;

- modificarea conditiilor care trebuie indeplinite de persoanele juridice romane pentru incadrarea in definitia microintreprinderii (majorarea limitei veniturilor realizate la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent, de la 500.000 euro la 1.000.000 euro si eliminarea conditiei privind realizarea de venituri, altele decat cele din consultanta si management, in proportie de peste 80% din veniturile totale).


Totodata, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.25/2018, privind modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru aprobarea unor masuri fiscal-bugetare, au fost introduse dispozitii, potrivit carora, microintreprinderile care au subscris un capital social de cel putin 45.000 lei si au cel putin 2 salariati pot opta, o singura data, sa aplice prevederile Titlului II incepand cu trimestrul in care aceste conditii sunt indeplinite cumulativ, optiunea fiind definitiva.

Avand in vedere modificarile legislative mentionate mai sus, prin prezentul proiect de ordin, se propune modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3386/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:

- modificarea formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" prin actualizarea indicatorilor care conduc la calculul impozitului pe profit anual, conform modificarilor legale.

- modificarea corespunzatoare a instructiunilor de completare a formularului mentionat, se arata in referatul de aprobare.

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili


Rubricile privind «Perioada» se completeaza astfel:

- perioada cuprinsa intre data de intai a primei luni din trimestrul in care contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, in cursul anului, realizeaza venituri mai mari de 1.000.000 euro, iar incepand cu trimestrul respectiv devin platitori de impozit pe profit si sfarsitul anului de raportare, (de exemplu: 1.07.18 – 31.12.18). Microintreprinderile care au subscris un capital social de cel putin 45.000 lei si au cel putin 2 salariati si care opteaza sa aplice prevederile titlului II din Codul fiscal completeaza perioada din anul fiscal, pentru care datoreaza impozit pe profit;

- perioada reprezentand anul fiscal modificat, in cazul contribuabililor care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (5), alin. (5^1) si alin. (5^2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;

- perioada cuprinsa intre prima zi a anului fiscal urmator celui in care a fost deschisa procedura lichidarii si data inchiderii procedurii de lichidare, in cazul contribuabililor care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (6) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare."

La capitolul II "Completarea declaratiei", la punctul 2 "Sectiunea A «Date de identificare a contribuabilului/platitorului»", textul de la al doilea paragraf se elimina.

 La capitolul II "Completarea declaratiei", la punctul 3 "Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»", dupa instructiunile de la randul 8.3 se introduce un nou text, cu urmatorul cuprins: "Randul 8.4 – se completeaza cu sumele care reprezinta elemente similare veniturilor potrivit art.25 alin.(10) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare."

La capitolul II "Completarea declaratiei", la punctul 3 "Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»", textul prevazut pentru instructiunile de la randul 9 se completeaza cu o noua litera, cu urmatorul cuprins:

„f) alte elemente similare cheltuielilor, potrivit titlului II din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.”

 La capitolul II "Completarea declaratiei", la punctul 3 "Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»", textul prevazut pentru instructiunile de la randul 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Randul 12 - se completeaza cu suma reprezentand cheltuielile cu dobanzile si alte costuri echivalente dobanzii din punct de vedere economic, reportate potrivit art. 402 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Aceste sume vor fi preluate de la randul "Cheltuieli cu dobanzile si alte costuri echivalente dobanzii din punct de vedere economic reportate pentru perioada urmatoare" din "Declaratia privind impozitul pe profit" depusa pentru anul anterior. De asemenea, in cadrul acestui rand se inscriu si sumele reprezentand cheltuielile cu dobanzile si diferentele de curs valutar, care sunt reportate din anii fiscali anteriori, conform prevederilor art. 27 alin. (5), in vigoare pana la data de 31 decembrie 2017, din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Aceste sume vor fi preluate de la randul "Cheltuieli cu dobanzile si diferentele de curs valutar reportate pentru perioada urmatoare" din "Declaratia privind impozitul pe profit" depusa pentru anii anteriori.”


Consulta urmatoarele documente atasate:

Proiect de ordin >>>

Anexa cu formularul 101 >>>


Referat de aprobare >>>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 101anafcod fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 20 Noiembrie 2018


Votati articolul "ANAF propune modificarea formularului 101. Care sunt principalele schimbari":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Donaţia intocmita si de o institutie publica ?

Intrebare: - Donaţia se ncheie prin nscris autentic, sub sancţiunea nulităţii absolute - cf. Noului Cod civil.

- act autentic = nscris care a fost ntocmit de un notar public ori de altă autoritate competentă, care a fost citit, verificat şi atestat de către acesta n prezenţa părţilor, potrivit procedurii prevăzute de lege

- ce inseamna ca un act autentic a fost ntocmit de altă autoritate competentă ?
- poate fi si o institutie publica ?

- o Donaţie, incheiata intre o persoana fizica = donator
si o institutie publica = donatar,
poate fi intocmita si de o institutie publica ?

Raspuns: - este vorba despre o Donatie ce consta intr-un costumului popular - in Cererea sa catredirectorul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Noiembrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X