In cazul in care un administrator plateste facturile emise pe numele societatii cu cardul personal trebuie sa se ia in calcul faptul ca trebuie sa procedati diferit si in registrarile contabile. Specialistul nostru in domeniu ne va ajuta sa elucidam acest mister pas cu pas.
Asadar, iata care este monografia contabila si care sunt documentele justificative necesare in acest caz.
- Ian 2039 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 150
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Ian 2096 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Ian 20100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - FARA intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Ian 3125 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 151, Poiana Brasov
2025, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Ian 3125 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, editia 76, Poiana Brasov
2025, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
Iata raspunsul specialistului!
In cazul in care plata facturilor catre furnizori s-a efectuat direct de catre administratorului, se va proceda similar unui avans de trezorerie, astfel:
1. se intocmeste Ordin de deplasare (delegatie), conform modelului prevazut in OMFP 2634/2015, cod 14-5-4 in care sunt specificate cheltuielile efectuate de administrator in interesul societatii.
Ordinul de deplasare (delegatie) serveste ca:
- dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea pe teritoriul tarii;
- document pentru decontarea cheltuielilor efectuate;
- document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
SAF-T pentru Contribuabili Mici
avans;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.
Ordinul de deplasare (delegatie) se intocmeste pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.
In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decat avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste.
Dispozitie de plata catre casierie (cod 14-4-4).
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decat avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie (cod 14-4-4).
2. se inregistreaza in contabilitatea societatii factura emisa pe numele societatii. Sunt indeplinite conditiile pentru a beneficia de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata;
3. se intocmeste Dispozitia de plata din casierie prevazuta in OMFP 2634/2015, cod 14-4-4 pe numele administratorului - care atesta plata sumei din casieria societatii catre administrator - cu suma aferenta decontului.
Monografia contabila:
Inregistrarea facturii emise pe numele societatii:
% = 401
6xx/3xx
4426
Se inregistreaza plata furnizorului din contul asociatului:
401 = 542
Plata sumei din casieria societatii catre administrator - cu suma aferenta decontului:
542 = 5311
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Daniel Crevelescu – Economist.