Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

DOCUMENT ANAF: procedura privind stabilirea sumei reprezentand 2% din impozitul anual datorat

DOCUMENT ANAF: procedura privind stabilirea sumei reprezentand 2% din impozitul anual datorat
impozit anualvenituri din salariiformularul 230

ANAF a publicat un proiectul de ordin al OPANAF pentru aprobarea procedurii privind stabilirea de catre organul fiscal central a sumei reprezentand 2% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult sau pentru acordarea de burse private, conform legii sau a sumei reprezentand 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, in conditiile legii, precum si a modelului si continutului unor formulare.


Mai exact, este vorba despre urmatoarele formulare:

a) ”Notificare privind destinatia sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult”, prevazut in anexa nr.3;

 b) ”Referat de stabilire a sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, virata in mod necuvenit entitatilor nonprofit/unitatilor de cult”, prevazut in anexa nr.4;

c) 258 “Decizie privind recuperarea sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, virata in mod necuvenit entitatilor nonprofit/unitatilor de cult”, prevazut in anexa nr.5;

d) 255 “Decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private”, prevazut in anexa nr.6.


Va redam continutul referatului de aprobare:


Ca urmare a modificarii si completarii titlului IV din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, precum si a normelor metodologice date in aplicarea acestuia, se impune adaptarea corespunzatoare a procedurilor privind directionarea unor sume din impozitul anual pe venit pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult sau pentru acordarea de burse private.

Modificarile legislative au vizat, in principal, urmatoarele aspecte: 

-  reglementarea unui nou mecanism de declarare si plata a impozitului pe venit si a contributiilor sociale datorate de persoanele fizice, pe baza Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice; 

-  posibilitatea contribuabililor de a dispune asupra destinatiei sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe venit:

• in cota de 2% pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult; sau

• in cota de 2% pentru acordarea de burse private, conform legii; sau

• in cota de 3,5% pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, in conditiile legii. 


- posibilitatea contribuabililor, care au realizat venituri din strainatate, de a dispune asupra destinatiei unei sume reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe venit; 

- reglementarea regimului fiscal in cazul veniturilor din activitati independente realizate in baza contractelor de activitate sportiva si posibilitatea directionarii de catre contribuabilii care au realizat aceasta categorie de venit a sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult sau pentru acordarea de burse private, conform legii.


 In functie de categoria de venit, optiunea privind destinatia unei sume reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual datorat se exercita de contribuabili prin completarea si depunerea, la organul fiscal, a urmatoarelor formulare, dupa caz:

a) Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice;

b) 230 ”Cerere privind destinatia sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii”.

In cazul formularelor 230 ”Cerere privind destinatia sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii” depuse in format hartie pe baza de borderou, organul fiscal emite si transmite contribuabililor o notificare.

Organul fiscal competent nu efectueaza transferul catre entitatea nonprofit/unitatea de cult a sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii inainte de expirarea unui termen de 45 de zile de la data comunicarii notificarii, timp in care, contribuabilii care nu si-au exprimat optiunea pentru virarea sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe venit, in contul entitatii nonprofit/unitatii de cult mentionate in notificarea primita, pot aduce la cunostinta organului fiscal competent, in scris, acest fapt.

In situatia in care, dupa transferarea sumei in contul entitatii nonprofit/unitatii de cult, contribuabilii aduc la cunostinta organului fiscal competent, in scris, faptul ca nu si-au exercitat respectiva optiune, organele fiscale competente vor efectua demersurile necesare in vederea recuperarii sumei virate in mod necuvenit.

Fata de cele prezentate, prin proiectul de ordin se propun urmatoarele: 

- aprobarea procedurii privind stabilirea de catre organul fiscal central a sumei reprezentand 2% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult sau pentru acordarea de burse private, conform legii sau a sumei reprezentand 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, in conditiile legii; 

- aprobarea modelului si continutului unor formulare utilizate in procesul de stabilire a sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult sau pentru acordarea de burse private:

 • 230 "Cerere privind destinatia sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii" si "Anexa nr....la Cererea privind destinatia sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii". Anexa se va completa de persoanele fizice care solicita directionarea sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pentru sustinerea mai multor entitati nonprofit/unitati de cult, precum si pentru acordarea de burse private.

• Notificare privind destinatia sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult;

• Referat de stabilire a sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, virata in mod necuvenit entitatilor nonprofit/unitatilor de cult;

• 258 ”Decizie privind recuperarea sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, virata in mod necuvenit entitatilor nonprofit/unitatilor de cult”;

• 255 “Decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private”.

 

Consultati documentele atasate mai jos:

Proiect de ordin >>

Anexa 1 >>
Anexa 2 instructiuni >>
Anexa 2 >>
Anexa 3 >>
Anexa 4 >>
Anexa 5  >>
Anexa 6  >>
Anexa 7  >>
Formular 230 >>
Referat de aprobare >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozit anualvenituri din salariiformularul 230

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 11 Ianuarie 2019


Votati articolul "DOCUMENT ANAF: procedura privind stabilirea sumei reprezentand 2% din impozitul anual datorat":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 9 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Format scan documente

Intrebare: Buna ziua,
La procedura de anexare a documentelor pentru transmiterea situatiei financiare anuale, ANAF precizeaza ca acestea sa fie semnate, stampilate si scanate alb-negru, in asa fel incat sa se incadreze in limita a 10MB arhiva ZIP. Ceea ce nu am gasit nicaieri este precizarea in ce format sa fie scanate documentele.
Personal cred ca JPG (JPEG) sau PDF sunt singurele optiuni viabile. Alte formate se exclud de la sine fiind prea mari (gen BMP, TIFF) sau legate de alte considerente grafice, gen transparenta (PNG, GIF). Nu au precizat si nr. de DPI pentru scanare, totusi ceva gen 150 DPI mi se pare optim. Anul trecut nu am avut pe cine sa intreb si am scanat in format PDF. Faptul ca nu mi s-a respins declaratia nu inseamna ca ei au deschis fisierul ZIP si au fost multumiti sau macar indiferenti. Oricat de stupida pare intrebarea, cred ca era mai bine sa fi precizat ANAF si aceste amanunte. Dvs. ce parere aveti?

Multumesc anticipat pentru raspuns!

Raspuns: In format JPEG. Este cel mai comun. Dar daca ati facut anul trecut in format PDF si s-a incadrat,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Ianuarie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Monografie contabila: agentie de turism

    • Vom afla in continuare care este monografia contabila pentru o agentie de turism platitoare de TVA care desfasoara operatiuni atat in Romania cat si international in UE si NON-UE. Citeste analiza completa a specialistului!   Monografie contabila pentru agentie de turism: raspunsul specialistului Regimul TVA Potrivit prevederilor art. 311 din Codul Fiscal, prin agentie de turism se intelege orice persoana ...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale 2019. Iata principalele aspecte!

    • Va prezentam in continuare informatii importante despre intocmirea si depunerea situatiilor financiare si a raportarilor anuale ale operatorilor economici pentru anul 2018.   Ce trebuie sa stiti in 2019 despre intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale Persoanele prevazute la articolul 1 alineatele (1) - (4) din Legea contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferen...» citeste mai departe aici

  • Impozite 2019: lista celor mai importante taxe modificate pentru firme, PFA, persoane fizice

    • Guvernul a introdus mai multe taxe si impozite de la 1 ianuarie 2019. Pe scurt, este vorba despre impozitele suplimentare stabilite pentru domeniul gazelor, al energiei electrice si al altor resurse naturale si despre taxele care vizeaza firmele din domeniul energiei electrice si termice, pentru organizarea jocurilor de noroc si taxa pe lacomie.   Aceste prevederi sunt incluse in ...» citeste mai departe aici

  • Controlul fiscal in 2019: ce masuri trebuie luate?

    • Controlul fiscal poate da palpitatii chiar si contribuabililor care stiu ca au actele puse in ordine si taxele platite la zi. Din cauza modificarilor fiscale care apar peste noapte, cine mai poate fi sigur ca are toata activitatea firmei pusa la punct? Oricat de bine vi s-ar parea ca sunteti pregatiti pentru inspectie, parca Fiscul gaseste mereu ceva. Asadar, ce este de facut in urma controlului fiscal? Ce masuri trebuie luate? Vom dezbate in randurile urmatoar...» citeste mai departe aici

  • Alocatiile pentru copii vor fi majorate de la 1 aprilie

    • UPDATE in 19 martie 2019. Legea bugetului de stat pentru anul 2019 a intrat in vigoare, asa ca alocatiile vor fi majorate de la 1 aprilie.   Potrivit OUG nr. 9/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, precum si pentru modificarea art. 58 alin. (1) din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, copiii si adolescentii vor prim...» citeste mai departe aici

  • Proiectul a trecut de Senat! Soferii de Uber si Taxify ar putea fi obligati sa utilizeze case de marcat si sa dea bon fiscal

    • UPDATE in 19 martie 2019. Proiectul care prevede reguli noi pentru soferii ce lucreaza pentru aplicatiile de ridesharing, asa cum sunt Uber si Taxify, a fost aprobat de Senat. Pe scurt, propunerea legislativa prevede ca soferii vor fi obligati sa foloseasca aparate de marcat si sa dea clientilor bonuri fiscale. In plus, acestia trebuie sa aiba un cazier curat si sa nu fi avut permisul suspendat pentru conducere su...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X