Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

DOCUMENT ANAF: procedura privind stabilirea sumei reprezentand 2% din impozitul anual datorat

DOCUMENT ANAF: procedura privind stabilirea sumei reprezentand 2% din impozitul anual datorat
impozit anualvenituri din salariiformularul 230

ANAF a publicat un proiectul de ordin al OPANAF pentru aprobarea procedurii privind stabilirea de catre organul fiscal central a sumei reprezentand 2% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult sau pentru acordarea de burse private, conform legii sau a sumei reprezentand 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, in conditiile legii, precum si a modelului si continutului unor formulare.


Mai exact, este vorba despre urmatoarele formulare:

a) ”Notificare privind destinatia sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult”, prevazut in anexa nr.3;

 b) ”Referat de stabilire a sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, virata in mod necuvenit entitatilor nonprofit/unitatilor de cult”, prevazut in anexa nr.4;

c) 258 “Decizie privind recuperarea sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, virata in mod necuvenit entitatilor nonprofit/unitatilor de cult”, prevazut in anexa nr.5;

d) 255 “Decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private”, prevazut in anexa nr.6.


Va redam continutul referatului de aprobare:


Ca urmare a modificarii si completarii titlului IV din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, precum si a normelor metodologice date in aplicarea acestuia, se impune adaptarea corespunzatoare a procedurilor privind directionarea unor sume din impozitul anual pe venit pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult sau pentru acordarea de burse private.

Modificarile legislative au vizat, in principal, urmatoarele aspecte: 

Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG

-  reglementarea unui nou mecanism de declarare si plata a impozitului pe venit si a contributiilor sociale datorate de persoanele fizice, pe baza Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice; 

-  posibilitatea contribuabililor de a dispune asupra destinatiei sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe venit:

• in cota de 2% pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult; sau

• in cota de 2% pentru acordarea de burse private, conform legii; sau

• in cota de 3,5% pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, in conditiile legii. 


- posibilitatea contribuabililor, care au realizat venituri din strainatate, de a dispune asupra destinatiei unei sume reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe venit; 

- reglementarea regimului fiscal in cazul veniturilor din activitati independente realizate in baza contractelor de activitate sportiva si posibilitatea directionarii de catre contribuabilii care au realizat aceasta categorie de venit a sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult sau pentru acordarea de burse private, conform legii.


 In functie de categoria de venit, optiunea privind destinatia unei sume reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual datorat se exercita de contribuabili prin completarea si depunerea, la organul fiscal, a urmatoarelor formulare, dupa caz:

a) Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice;

b) 230 ”Cerere privind destinatia sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii”.

In cazul formularelor 230 ”Cerere privind destinatia sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii” depuse in format hartie pe baza de borderou, organul fiscal emite si transmite contribuabililor o notificare.

Organul fiscal competent nu efectueaza transferul catre entitatea nonprofit/unitatea de cult a sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii inainte de expirarea unui termen de 45 de zile de la data comunicarii notificarii, timp in care, contribuabilii care nu si-au exprimat optiunea pentru virarea sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe venit, in contul entitatii nonprofit/unitatii de cult mentionate in notificarea primita, pot aduce la cunostinta organului fiscal competent, in scris, acest fapt.

In situatia in care, dupa transferarea sumei in contul entitatii nonprofit/unitatii de cult, contribuabilii aduc la cunostinta organului fiscal competent, in scris, faptul ca nu si-au exercitat respectiva optiune, organele fiscale competente vor efectua demersurile necesare in vederea recuperarii sumei virate in mod necuvenit.

Fata de cele prezentate, prin proiectul de ordin se propun urmatoarele: 

- aprobarea procedurii privind stabilirea de catre organul fiscal central a sumei reprezentand 2% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult sau pentru acordarea de burse private, conform legii sau a sumei reprezentand 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, in conditiile legii; 

- aprobarea modelului si continutului unor formulare utilizate in procesul de stabilire a sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult sau pentru acordarea de burse private:

 • 230 "Cerere privind destinatia sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii" si "Anexa nr....la Cererea privind destinatia sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii". Anexa se va completa de persoanele fizice care solicita directionarea sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pentru sustinerea mai multor entitati nonprofit/unitati de cult, precum si pentru acordarea de burse private.

• Notificare privind destinatia sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult;

• Referat de stabilire a sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, virata in mod necuvenit entitatilor nonprofit/unitatilor de cult;

• 258 ”Decizie privind recuperarea sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, virata in mod necuvenit entitatilor nonprofit/unitatilor de cult”;

• 255 “Decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private”.

 

Consultati documentele atasate mai jos:

Proiect de ordin >>

Anexa 1 >>
Anexa 2 instructiuni >>
Anexa 2 >>
Anexa 3 >>
Anexa 4 >>
Anexa 5  >>
Anexa 6  >>
Anexa 7  >>
Formular 230 >>
Referat de aprobare >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozit anualvenituri din salariiformularul 230

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 11 Ianuarie 2019


Votati articolul "DOCUMENT ANAF: procedura privind stabilirea sumei reprezentand 2% din impozitul anual datorat":
Rating:

Nota: 4.36 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contabil, cum se stabileste prejudiciul de recuperat ?

Intrebare: Va rog mult de tot sa ma ajutati si sa imi spuneti
cum se stabileste prejudiciul suferit de partea civila,
in situatia in care judecatoarea a respins
Cererea de efectuare a Expertizie muzeale si a Expertizei contabile,
intrucat a considerat ca institutia ar cauta o incadrare mai grava a faptelor inculpatilor.

Expertiza muzeala a fost solicitata sa se stabileasca daca
bunurile culturale muzeale achizitionate au fost supraevaluate.

Comisiile de evaluare nu s-au intrunit efectiv,
au fost falsificate semnaturile persoanelor care chipurile ar fi facut parte din comisii,
unii membri au declarat ca au semnat actele pe strada si ca nu au participat la vreo evaluare,
Astfel, valoarea bunurilor achizitionate nu poate fi considerata ca reala.

Daca s-ar fi efectuat cele 2 expertize s-ar fi stabilit prejudiciul
ca fiind diferenta dintre valoarea contractelor si valoarea reala.

Insa, procurorul Parchetului a spus in instanta
ca se considera ca prejudiciul = valoarea contractelor,
contractele vor fi anulate,
partile vor fi puse in situatia anterioara.

Este corect stabilit prejudiciul ?
Ce sume sa ceara institutia ?
Fara acele Expertize, cum trebuie procedat ?

Raspuns: Dar daca institutia considera ca nu poate calcula prejudiciul suferit, in lipsa celor 2 expertize ?...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Ianuarie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X