email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea bugetului pe 2019. Parlamentul a votat-o in aceeasi forma, respingand cerea lui Iohannis

Legea bugetului pe 2019. Parlamentul a votat-o in aceeasi forma, respingand cerea lui Iohannis
buget 2019salariipensiiindemnizatii

UPDATE in 14 martie 2019. Legea bugetului pentru anul 2019 a fost adoptata de Parlament in aceeasi forma, respingand astfel cererea de reexaminare a lui Klaus Iohannis. Legea a fost votata cu 245 de voturi „pentru”, 115 „impotriva” si 2 abtineri, in cadrul unei sedinte comune a Senatului si a Camerei Deputatilor.

Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR) a respins sesizarea pe care a facut-o presedintele Romaniei privind Legea bugetului de stat pe anul 2019. Acesta reclamase initial ca Legea bugetului incalca legea fundamentala atat prin modul in care a fost adoptata, cat si prin continutul sau normativ.

De asemenea, toate amendamentele partidelor de Opozitie au fost respinse in cadrul sedintei. Parlamentarii PSD-ALDE au sustinut ca amendamentele aduse de cei din Opozitie nu au la baza si surse de finantare, asa ca nu pot fi admise. Eugen Teodorovici le-a propus alesilor sa voteze proiectul de act normativ fara dezbatere.

 

**********
 

UPDATE in 11 februarie 2019. Finantele s-au razgandit in privinta legii referitoare la bugetul de stat pe anul 2019, asa ca vineri noapte a aparut o noua varianta. Aceasta arata venituri putin mai mici, adica cu 184,5 milioane lei, respectiv cu 0,11%, la 164,5 miliarde lei.

Creditele bugetare, adica cheltuielile, au fost majorate cu 1,1 miliarde lei, la 200 miliarde lei. Totodata, creditele de angajament au fost reduse cu 4,62 miliarde lei, la 258,7 miliarde lei. Deficitul bugetar a fost majorat cu 1,3 miliarde lei, la peste 36,1 miliarde lei.
 

Estimarile pentru anul 2019 a principalilor indicatori macroeconomici si bugetari sunt:

Cheltuielile de investitii in perioada 2017-2022


Consulta variantele noi ale documentelor:

Proiectul de lege >>>

Raportul >>>

Anexele proiectului de lege pot fi studiate pe site-ul Finantelor.


 

**********

Varianta veche

 

MFP (Ministerul de Finante Publice) a publicat joi seara, 31 ianuarie, Bugetul pe 2019. Din datele prezentate de Guvern, sume importante vor primi domeniile Educatie, Sanatate si Transporturi, in timp ce ministerele Energiei, Comunicatiilor, respectiv Mediului de Afaceri vor primi mai putini bani. Salarial mediu brut utilizat pe anul 2019 este de 5163 lei fata de 4162 in 2018.


In anul 2019 deficitul bugetar (cash) este estimat la 2,55% din PIB, in timp ce deficitul ESA este de 2,57% din PIB, cu incadrare in tinta de deficit bugetar de sub 3% din PIB, potrivit Tratatului de la Maastricht. Nivelul estimat al datoriei guvernamentale brute pentru sfarsitul anului 2018 este de 34,9 % din PIB, iar pe termen mediu (2019 - 2021) se va situa sub 40% din PIB, nivel net inferior plafonului de 60% stabilit tot prin Tratatul de la Maastricht .


Veniturile bugetului general consolidat proiectate pentru 2019 sunt estimate la 341,4 miliarde de lei, respectiv 33,4% din PIB. Cele mai mari venituri sunt inregistrate la contributiile de asigurari sociale, 11,5%, TVA, 6,8 %, accize 3%, impozit pe salarii si pe venit 2,3 % din PIB.


Cele mai mari ponderi in PIB le au:


        ◦ Cheltuielile cu asistenta sociala - estimate la 109,8 miliarde lei, respectiv 10,7% din PIB (se mentin la aceeasi pondere ca si in anul 2018);
        ◦ Cheltuielile de personal – in suma de 102,5 miliarde lei (10% din PIB), pe fondul aplicarii Legii cadru privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, insa pe orizontul de referinta se inregistreaza o traiectorie descendenta a ponderii acestora in PIB;
        ◦ Cheltuielile cu bunuri si servicii - estimate la 46,5 miliarde lei (4,5% din PIB), in crestere cu 1,8 miliarde lei fata de cele efectuate in anul 2018; din aceasta crestere 1,5 miliarde de lei reprezinta bugetul Fondului National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate;
        ◦ Cheltuielile cu investitiile - preconizate la 46,8 miliarde lei (4,57 % din PIB), in crestere cu 12,5 miliarde lei fata de 2018.
        ◦ Cheltuielile cu dobanzile aferente datoriei publice - estimate la 13,5 miliarde lei, au o pondere mai redusa in PIB de 1,3% in anul 2019 fata de 1,4% in anul 2018.
 

Principalele obiective ale bugetului pe anul 2019 sunt:

       Sustinerea investitiilor publice – prin alocarea a 46,8 miliarde lei, reprezentand aproximativ 4,57% din PIB.

       Principalele cheltuieli asigurate de la bugetul de stat pe anul 2019 vizeaza:

        ◦ Programul National de Dezvoltare Locala : 2,5 miliarde lei;
        ◦ Programul de interes public si social derulat de Compania Nationala de Investitii : 1,1 miliarde lei
        ◦ investitii ale operatorilor din industria de aparare 0,2 miliarde lei;
        ◦ investitii in infrastructura de transport : 5,6 miliarde lei, din care 4,1 miliarde de lei aferente proiectelor finantate din fonduri europene
        ◦ investitii in domeniul apelor : 0,4 milioane lei.

Sanatatea - suma alocata acestui domeniu, a fost majorata cu cca. 5 miliarde fata de 2018, ceea ce inseamna o crestere de 12% (exclusiv subventia de echilibrare), atat in bugetul Ministerului Sanatatii cat si cel al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate. S-au alocat 1,18 miliarde lei pentru aparatura, investitii si echipamente in spitale, in special pentru achitizia de incubatoare si ecografe si 305,3 milioane lei din imprumutul acordat de BIRD achizitiei de echipamente de screening, RMN, pentru radioterapie.

Educatie – s-au alocat suplimentar de la bugetul de stat, comparativ cu anul 2018, cca. 9,8 miliarde lei, reprezentand o majorare de 47%, pentru acoperirea cresterilor salariale, pentru investitii (2 miliarde lei) – pentru implementarea unor proiecte finantate din fonduri europene in vederea modernizarii procesului de predare-invatare cu ajutorul tehnologiilor informatiilor si comunicarii, prin dotarea scolilor cu table interactive.

De asemenea, sunt alocate 1,1 miliarde lei pentru implementarea unui nou program prin care sunt asigurate de rechizite pentru copii din invatamantul preuniversitar.
        
In bugetul pentru anul 2019 a fost prevazuta alocarea de 2% din PIB pentru aparare, conform angajamentelor asumate fata de partenerii din NATO.

Au fost asigurate sumele necesare pentru majorarea cu 15% a pensiilor incepand cu luna septembrie 2019 - ceea ce reprezinta o suplimentare cu 6,5 miliarde lei a Bugetului asigurarilor sociale de stat.

In bugetul asigurarilor sociale de stat viramentele catre sistemul de pensii administrate privat (Pilonul II) sunt de 8,6 miliarde de lei.

S-au alocat in bugetele institutiilor publice suma de 318,8 milioane de lei pentru finantarea actiunilor aferente Presedintiei Consiliului UE.

De asemenea, in proiectul de buget al Secretariatului General al Guvernului, pentru Comisia Nationala de Strategie si Prognoza, sunt cuprinse:

        ◦ pentru Fondul de Dezvoltare si Investitii: plata de dobanzi 100 milioane lei si rambursari de imprumuturi in valoare de 200 milioane lei (aferente unui plafon de imprumut de 5 miliarde de lei si un plafon de trageri de 500 milioane lei). Prin acest Program se asigura imprumuturi ale unitatilor administrativ-teritoriale si ale universitatilor din veniturile trezoreriei pentru investitii, in conformitate cu prevederile OUG nr. 114/2018.
        ◦ Programul statiuni balneare, programul "gROwth - investim in copii, investim in viitor", programul "Investeste in tine", programul Sprijinirea cinematografiei - 995 milioane lei credite de angajament si 162 milioane lei credite bugetare.


Alocari record pentru bugetele locale – DE RETINUT


        ◦ 11,1 miliarde lei se aloca din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, cu 5,4 miliarde lei, respectiv 95%, mai mult decat s-a alocat in anul 2018. Aceasta suma se adauga la veniturile proprii ale unitatilor administrativ teritoriale care se vor incasa in anul 2019 precum si excedentele acumulate pana la sfarsitul anului 2018, in valoare de 13,1 miliarde lei dar si sumele defalcate din TVA pentru finantarea cheltuielilor descentralizate, adica 2,3 miliarde lei.
        ◦ 100% din impozitul pe venit colectat la bugetul de stat se repartizeaza bugetelor locale, respectiv 22,2 miliarde de lei, comparativ cu 71,5% (15 miliarde de lei) cat s-a repartizat in anul 2018;
        ◦ 10,9 miliarde de lei – totalul subventiilor de la bugetul de stat care se aloca prin bugetele unor ministere pentru investitii (PNDL, spitale, scoli, cofinantate proiecte finantate din fonduri europene, turism, mediu, etc.) si asistenta sociala si din bugetul Fondului National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate.

 

Bugetul Ministerului Sanatatii pe anul 2019 include si cheltuielile pentru programe de sanatate si investitii (1,79 miliarde lei) care in anii anteriori se finantau din „ taxa de viciu” (sume retinute din acciza la tutun).
 

Consultati documentul atasat mai jos:

Prezentarea Bugetului pe 2019


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
buget 2019salariipensiiindemnizatii


Data aparitiei: 01 Februarie 2019
Ultima actualizare: 14 Martie 2019

Votati articolul "Legea bugetului pe 2019. Parlamentul a votat-o in aceeasi forma, respingand cerea lui Iohannis":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X