email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OPANAF 942/2019. Procedura privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitori este in Monitorul Oficial

OPANAF 942/2019. Procedura privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitori este in Monitorul Oficial
cesiuneinsolventadebitori

UPDATE in 17 aprilie 2019. OPANAF nr. 942 din 4 aprilie 2019 pentru aprobarea Procedurii privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 285 din 15 aprilie 2019.

 

***********

Articolul initial
 

ANAF a publicat in data de 4 aprilie 2019 Procedura privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei.

Procedura de cesiune a creantelor bugetare se aplica debitorilor aflati in procedura insolventei potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a altor acte normative in baza carora s-a declansat procedura insolventei.

Procedura de cesiune a creantelor bugetare poate fi initiata de creditorul bugetar, respectiv organul fiscal central, care s-a inscris in tabelul definitiv de creante cu creante bugetare, denumit in continuare organ fiscal.

Art. 2 Fac obiectul cesiunii, creantele bugetare inscrise de organul fiscal in tabelul definitiv de creante, ramase nestinse la data incheierii contractului de cesiune.

Art. 3 - (1) Cesiunea creantelor bugetare poate avea loc numai daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) pretul cesiunii este cel putin egal cu valoarea creantelor bugetare, asigurandu-se recuperarea integrala a creantelor bugetare inscrise in tabelul definitiv de creante;

b) plata pretului cesiunii si recuperarea creantelor bugetare se realizeaza intr-o perioada de maximum 3 ani de la data incheierii contractului de cesiune;

c) cesionarul justifica un interes public in vederea cesionarii creantei;

d) constituirea de garantii, cu exceptia situatiei in care plata se efectueaza integral pana la data incheierii contractului de cesiune.

(2) Prin justificarea unui interes public se poate intelege:
a) justificarea necesitatii cesiunii creantei in vederea mentinerii scopului pentru care a fost autorizat/contractat de o autoritate sau institutie publica sa presteze un serviciu public si care se afla sub supravegherea si controlul unei autoritati sau institutii publice, b) justificarea necesitatii cesiunii creantei ca fiind de interes public, in vederea rezolvarii oricaror probleme, fapte sau evenimente locale ori nationale cu semnificatie pentru viata comunitatii, c) orice alte justificari din partea cesionarului, relevante in dovedirea interesului public privind cesiunea creantei.

Termenul de depunere al ofertelor este de 10 zile de la data publicarii anuntului pe pagina de internet potrivit alin. (1). Modelul ofertei este cel prevazut in Anexa nr. 4.

Art. 6 -
(1) Oferta trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente:

a) datele de identificare ale cesionarului: denumirea/numele si prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail;
b) datele de identificare ale debitorului, respectiv denumirea si codul de identificare fiscala, precum si cuantumul creantelor bugetare cu care organul fiscal s-a inscris in tabelul definitiv de creante;
c) pretul cesiunii (in lei), care nu poate fi mai mic decat cuantumul creantelor bugetare cu care organul fiscal s-a inscris in tabelul definitiv de creanta, mentionat in anuntul prevazut la art. 5 alin. (1), termenul de plata (zi/luna/an) pana la care se face plata si precizarea daca plata se face integral sau in rate, cu mentionarea numarului ratelor, fara a putea depasi 3 ani de la data incheierii contractului;
d) mentiuni referitoare la tipul de garantie ce va fi constituit, potrivit art. 211 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Cod de procedura fiscala, in cazul in care plata pretului cesiunii nu se face integral pana la data incheierii contractului de cesiune;
e) justificarea cesionarului cu privire la interesul public al cesiunii creantei;
f) acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal, in cazul in care oferta se depune de catre o persoana fizica;
g) imputernicirea persoanei care il reprezinta pe cesionar, dupa caz;
h) data si semnatura reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului al cesionarului.
(2) Ofertele se depun sau se trimit prin posta la organul fiscal, in termenul prevazut la art. 6 alin. (3), in plic inchis, pe care vor fi inscrise urmatoarele: “Pentru Comisia de selectie a cesionarului pentru recuperarea creantelor bugetare aflate in sarcina debitorului …..........”, precum si numele si prenumele/denumirea ofertantului.

 

Consultati documentele atasate mai jos

Proiect

Anexa 2 referat privind demararea procedurii de cesiune a creantelor bugetare
Anexa 3 – anunt privind invitatia de participare
Anexa 4 - Oferta pentru cesiunea creantelor bugetare
Anexa 5 – decizie privind stabilirea rezultatului
Anexa 6 – Acor de principiu pentru cesiunea creantelor bugetare
Anexa 7 - Referat pentru aprobarea contractului de cesiune
Anexa 8 – Contract de cesiune a creantelor bugetare

Referat de aprobare


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cesiuneinsolventadebitori


Data aparitiei: 05 Aprilie 2019
Ultima actualizare: 17 Aprilie 2019

Votati articolul "OPANAF 942/2019. Procedura privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitori este in Monitorul Oficial":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Cum se tine evidenta contabila la o asociatie de proprietari

    • Contabilitatea asociatiilor de proprietari se organizeaza si se conduce in principal, in baza urmatoarelor acte normative: Legea nr. 196 din 20 iulie 2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor; Legea nr. 82/1991 a contabilitatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; OMFP nr. 3103/2017 privind aprobarea Reglementarilor contabile pentru persoanele ju...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: ce probleme a identificat ANAF in semestrul I din 2024

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2024. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili".   Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2024, iata, in randurile de mai...» citeste mai departe aici

  • Cod de TVA anulat pentru lipsa activitate economica: ce obligatii aveti pentru reinregistrarea in scopuri de TVA

    • Anularea codului de TVA din cauza lipsei activitatii economice reprezinta o situatie care necesita o abordare atenta. Pentru a deveni din nou platitor de TVA, contribuabilul trebuie sa urmeze un proces de reinregistrare. Cod de TVA anulat - cum ne reinregistram ca platitor de TVA Intrebare: "In cazul in care codul de tva a fost anulat ca urmare nerealizarii activitatii economice pe o perioada de 2 trimestre consecutive, ce obligatii...» citeste mai departe aici

  • Ce obligatii fiscale au companiile care platesc chirii persoanelor fizice

    • Incepand cu anul 2024, Codul fiscal prevede un tratament nou pentru chiria suportata de o societate comerciala in urma unui contract de inchiriere incheiat cu o persoana fizica. Astfel, persoana juridica va avea obligatia retinerii si platii catre bugetul de stat a impozitului pe venit, declararii prin intocmirea formularului lunar 100, precum si a formularului anual 205. In exemplul de mai jos, va prezentam tratamentul fiscal complet, inclusiv daca exista obligatii...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X