Vom afla in continuare in ce consta certificarea declaratiei 101 si care sunt verificarile pe care este obligat un consultant fiscal sa le efectueze in vederea certificarii declaratiei. Iata ce indrumari ofera specialistul nostru contribuabililor interesati!
- Oct 2238 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 2297 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2399 locuri
disponibileWebinarul Noua Lege a Pensiilor
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Certificarea declaratiei 101: raspunsul specialistului
Conform art. 104 alin. 2 din Codul de procedura fiscala certificarea declaratiei fiscale se realizeaza cu/fara rezerve, potrivit normelor de certificare aprobate, in conditiile legii, de Camera Consultantilor Fiscali, cu avizul Ministerului Finantelor Publice. Documentele care se incheie ca urmare a certificarii trebuie sa cuprinda obligatoriu explicatii cu privire la cuantumul si natura creantei fiscale declarate, precum si, dupa caz, cauzele care au generat rectificarea, iar in cazul unei certificari cu rezerve, motivatia acesteia.
Aceste norme de certificare au fost aprobate prin Hotararea CCF 6/2014 si au fost publicate in monitorul oficia nr. 883 din data de 4 decembrie 2014 si cuprind detaliat activitatile ce trebuie intreprinse de consultantul fiscal in vederea certificarii declaratiilor vizand:
- intocmirea dosarului contribuabilului/clientului cu informatii generale despre istoricul acestuia si a dosarului de lucru prin care se verifica prin sondaj si in baza pragului de semnificatie date de natura fiscala (tinerea evidentelor fiscale, respectarea reglementarilor referitoare la inventariere, respectarea cerintelor legale in materie de facturare etc.);
- stabilirea pragurilor de semnificatie pe baza carora certifica declaratiile;
- verificarea prin sondaj a tratamentului fiscal aplicat de contribuabil/client operatiunilor economice reflectate in documentele financiar-contabile si care sunt inscrise in declaratia ce urmeaza a fi supusa certificarii;
- respectarea unor cerinte specifice/speciale de verificare de certificare a declaratiilor in cazul impozitului pe profit, TVA, accizelor si impozitului pe venit (verificarea tranzactii cu contribuabili inactivi, verificarea tranzactiilor cu persoane afiliate, verificarea cheltuielilor cu deductibilitate limitata, verificarea ajustarilor de TVA, verificare facturilor anulate, existenta documentelor justificative pentru operatiunile scutite, verificarea valabilitatii autorizatiilor etc.);
- intocmirea raportului de certificare si, in baza lui, a notei de certificare, cu sau fara rezerve.
In anexele la normele de certificare sunt detaliate verificarile pe care trebuie sa le intreprinda consultantul, pe cele patru tipuri de impozite mentionate.
Examen Consultant Fiscal 2024
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist.