email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lovitura pentru datornici! Proiectul care prevede INCHISOARE pentru neplata contributiilor revine in forta

Lovitura pentru datornici! Proiectul care prevede INCHISOARE pentru neplata contributiilor revine in forta
inchisoarepedeapsacontributiiimpozit

UPDATE in 28 noiembrie 2019. Proiectul fostului ministru de Finante Eugen Teodorovici, care prevede pedeapsa cu inchisoarea pentru cei care nu platesc la timp contributiile la stat revine in forta. Actul normativ a fost adoptat tacit de Senat fiindca a trecut termenul in care Camera parlamentara putea sa voteze initiativa legislativa. Urmatorul pas il reprezinta votul decisiv al deputatilor.
 

Aceasta initiativa legislativa propune modificarea si completarea Legii nr.241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale.

In ceea ce priveste datoriile catre stat, contribuabilii trebuie sa stie ca este vorba despre sumele retinute din salarii, pensii, asigurari sociale de sanatate, drepturi de autor si alte venituri.

Desi in urma reactiilor negative ale mediului de afaceri, se vorbea despre eliminarea pedepsei cu inchisoarea de 1 la 6 ani retinerea si neplata, incasarea si neplata, ori, dupa caz, neretinerea sau neincasarea, in cel mult 30 zile de la termenul de scadent, acum se va reveni asupra proiectului. Teodorovici anuntase la inceputul lunii octombrie ca este dispus sa accepte un amendament mentionat in Consiliul Economic si Social (CES). Mai exact, se arata deschis in ceea ce priveste eliminarea articolului 6 (cea mai “pacatoasa” dintre toate masurile propuse).


Documentului i-au fost aduse cateva modificari importante pe care le vom prezenta in continuare.
 

Forma veche

Articolul 9 se modifica §i va avea urmatorul cuprins: „Art 9 - (...] (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu o treime.

Amendamentul propus

Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art 9 (2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 1.000.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu o treime.

Forma veche

Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu jumatate."

Amendamentul propus

 Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 5.000.000 euro, m echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu jumatate."

Forma veche

Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 10 - (1) In cazul savar§irii unei infractiuni de evaziune fiscala prevazute la art. 6, art. 8 sau art. 9, daca in cursul urmaririi penale sau al judecatii, pana la citirea actului de sesizare, suspectul sau inculpatul acopera integral prejudiciul cauzat prin infractiune, limitele prevazute de lege pentru fapta savar§ita se reduc la jumatate. Daca prejudiciul cauzat prin infractiune §i recuperat in acela^i mod este pana la 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, se poate aplica pedeapsa cu amenda. (2) Faptele nu se pedepsesc daca prejudiciul cauzat prin infractiune este de pana la 10.000 euro, in echivalentul monedei nationale, iar in cursul urmaririi penale sau al judecadi, pana la citirea actului de sesizare, suspectul sau inculpatul acopera integral prejudiciul.

Amendamentul propus

6. Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 10 - (1] In cazul savar§irii unei infractiuni de evaziune fiscala prevazute la art. 8 sau art. 9, daca in cursul urmaririi penale sau al judecatii, pana la citirea actului de sesizare, suspectul sau inculpatul acopera integral prejudicial cauzat prin infractiune, limitele prevazute de lege pentru fapta savar§ita se reduc la jumatate. Daca prejudicial cauzat prin infractiune §i recuperat integral este pana la 1.000.000 euro, in echivalentul monedei nationale, se aplica pedeapsa cu amenda. (2) Faptele nu se pedepsesc daca prejudicial cauzat prin infracl;iune este de pana la 50.000 euro, in echivalentul monedei nationale, iar in cursul urmaririi penale sau al judecatii, pana la citirea actului de sesizare, suspectul sau inculpatul acopera integral prejudicial

 

 

16 septembrie 2019 - articolul initial

Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

»Art. 6- Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 1 an la 6 ani retinerea si neplata, Incasarea si neplata, ori, dupa caz, neretinerea sau neincasarea, in cel mult 30 zile de la termenul de scadentaé prevazut de lege, a impozitelor si/sau contributiilor prevazute in anexa la prezenta lege.”

Aceasta este lista exhaustiva a impozitelor si contributiilor care vor intra in sfera de aplicare a art.6:

 


Art. 8 se modifica si va avea urmatorl cuprins:

»Art. 8 — (1) Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani si interzicerea unor drepturi stabilirea cu rea-credinta de catre contribuabil a impozitelor, taxelor sau contributiilor, avand ca rezultat obtinerea, fara drept, a unor sume de bani cu titlu de rambursari sau restituiri de la bugetul general consolidat ori compensari datorate bugetului general consolidat.
 

Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Art. 9 - (1) Constitute infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustrageril de la indeplinirea obligatiilor fiscale:

a) ascunderea bunului ori a sursei impozabile sau taxabile;

b) omisiunea, fn tot sau in parte, a evidentierii, In actele contabile ori in alte documente legale, a operatrunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate;

c) evidentierea, in actele contabile sau in alte documente legale, a cheltuielilor care nu au la baza operatiuni reale ori evidentierea altor operatiuni fictive;

d) alterarea, distrugerea sau ascunderea de acte contabile, memorii ale aparatelor de taxat ori de marcat electronice fiscale sau de alte mijloace de stocare a datelor;

e) executarea de evidente contabile duble, folosindu-se inscrisuri sau alte mijloace de stocare a datelor;

f) sustragerea de la efectuarea verificdrilor financiare, fiscale sau vamale, prin nedeclararea, declararea fictiva ori declararea inexacta cu privire la sediile principale sau secundare ale persoanelor verificate;

g) substituirea, degradarea sau instrainarea de catre debitor ori de catre terte persoane a bunurilor sechestrate in conformitate cu prevederile Codului de procedura fiscala sau ale Codului de procedura penala.

(2) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu o treime.

(3) Daca prin faptele prevazute la alin. (1) s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limitele speciale ale pedepsei prevazute de lege se majoreaza cu jumatate.”
 

 Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(1) In cazul savarsiril unei infractiuni prevazute la art.6, art. 8 sau art.9, daca in cursul urmariril penale sau al judecatii, pana la citirea actului de sesizare, suspectul sau inculpatul acopera integral prejudiciul cauzat prin infractiune, limitele prevazute de lege pentru fapta savarsita se reduc la jumatate. Daca prejudiciul cauzat prin infractiune si recuperat in acelasi mod este pana la 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, se poate aplica pedeapsa cu amenda.

(2) Faptele nu se pedepsesc daca prejudiciul cauzat prin infractiune este de pana la 10.000 euro, in echivalentul monedei nationale, iar in cursul urmAririi penale sau al judecatil, pana la citirea actului de sesizare, suspectul sau inculpatul acopera integral prejudiciul.

(3) Dispozitile prevazute la alin.(1) sau (2) nu se aplica daca suspectul sau inculpatul a mai savarsit o infractiune prevazuta de prezenta lege intr-un interval de 5 ani de la comiterea faptei pentru care a beneficiat de prevederile alin.(1) si (2). ”


Masurile propuse contribuie la diminuarea decalajul fiscal prin asigurarea veniturilor fiscale cuvenite bugetului general consolidat, in cuantum considerabil mai mare, fara a creste cotele de impozitare sau a introduce noi impozite sau taxe.

Masurile pentru combaterea evaziunil fiscale conduc la conditii concurentiale echitabile si transparente, favorizeaza consolidarea bugetara, reducand, in acelasi timp, nivelurile datoriei publice, cresc resursele pentru investitiile publice, imbunatatesc eficienta si echitatea sistemului fiscal, consolideaza respectarea generala a legislatiei fiscale.

Masurile propuse asigura un mediu concurential corect prin impunerea de masuri cu rol de crestere a conformarii contribuabililor incorecti la plata impozitelor, taxelor si contributitlor. De asemenea, masurile propuse sunt de natura sa conduca la cresterea si consolidarea increderii contribuabililor onesti in capacitatea administratiei fiscale de a sanctiona comportamentele neconforme cu legislatia fiscala, financiara si vamala.”, se specifica in expunerea de motive a proiectului.


Consulta documentele atasate mai jos:

Forma initiatorului + ANEXA

Expunerea de motive

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024


Alegeti:

  •     sa fiti rapid si corect informat asupra modificarilor legislative ce va impacteaza munca;
  •     sa gasiti instant solutia potrivita pentru problemele dvs. specifice legate de calculul si plata impozitului pe venit si a contributiilor (CAS si CASS);
  •     sa aveti siguranta legala a actiunilor si deciziilor dvs.;
  •     sa economisiti timp, bani si energie!
  •     sa fiti ferit de rigorile noii legi (amenzile privind incalcarea disciplinei financiare au explodat! Ating chiar si 20.000 lei!)

Comandati acum exemplarul dvs. din lucrarea Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inchisoarepedeapsacontributiiimpozit


Data aparitiei: 16 Septembrie 2019
Ultima actualizare: 28 Noiembrie 2019

Votati articolul "Lovitura pentru datornici! Proiectul care prevede INCHISOARE pentru neplata contributiilor revine in forta":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 12 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X