Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
mail
ANAF si MFP Contabilul.ro | ANAF si MFP

Proiect de ordin pentru aprobarea procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii

Data aparitiei: 20 Septembrie 2019
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Proiect de ordin pentru aprobarea procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii
debitoriobligatii bugetareinsolventa

In data de 19 septembrie 2019 Ministerul Finantelor Publice a lansat in dezbatere Proiectul de ordin pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii si pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2810/2019 pentru aprobarea procedurii de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 in cazul debitorilor care au datorii principale in cuantum mai mare sau egal cu suma de un milion lei.


Ordinul poate fi consultat la rubrica Transparenta decizionala, pe site-ul MFP.

 

"Astfel contribuabilii vor putea solicita facilitatile fiscale reglementate in Capitolul II din Ordonanta Guvernului nr.6/2019 pana la 16 decembrie 2019. Notificarea privind intentia de accesare a facilitatii fiscale si cererea de acordare a facilitatii fiscale se pot depune inclusiv prin aplicatia online Spatiul privat virtual", anunta institutia intr-un comunicat de presa.
 


Conform proiectului, debitorii ce pot beneficia de facilitatile prevazute de procedura sunt:

a) debitorii, persoane juridice, persoane fizice sau entitati fara personalitate juridica care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, au obligatii bugetare principale restante administrate de organul fiscal central sub un milion lei.



b) debitorii, persoane fizice sau entitati fara personalitate juridica, unitati administrativ-teritoriale sau subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutiile publice, care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, au obligatii bugetare principale restante administrate de organul fiscal central de un milion lei sau mai mari.


In categoria acestora se includ si urmatorii debitori:

    a) debitorii declarati insolvabili, potrivit legii;

    b) persoanele carora li s-a stabilit raspunderea solidara potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sau raspunderea potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, sau potrivit Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru obligatiile bugetare aferente perioadei anterioare datei de 31 decembrie 2018 inclusiv, indiferent de data emiterii deciziei de atragere a raspunderii sau a ramanerii definitive a hotararii judecatoresti de atragere a raspunderii;

    c) debitorii aflati in procedura insolventei, ori aflati in dizolvare, potrivit prevederilor legale in vigoare;

    d) debitorii care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, inregistreaza numai obligatii de plata accesorii nestinse aferente obligatiilor bugetare principale stinse pana la aceasta data, iar accesoriile nu au fost stinse pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, respectiv pana la data de 8 august 2019;

    e) debitorii carora li s-au comunicat decizii de impunere aferente unor obligatii bugetare principale scadente pana la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, ca urmare a unei inspectii fiscale in derulare la data de 8 august 2019, indiferent de cuantumul obligatiilor bugetare principale si de data comunicarii deciziei de impunere.
 

Alte aspecte reglementate de procedura propusa spre aprobare:

    • Obiectul facilitatilor fiscale. Proiectul de ordin specifica, de asemenea, care sunt facilitatile fiscale care se acorda, precum si categoriile de obligatii de plata accesorii care pot face obiectul facilitatilor fiscale

    • clarificari privind inspectiile fiscale aflate in derulare la data de 8 august 2019 – cele incepute anterior acestei date si pentru care decizia de impunere s-a emis si s-a comunicat incepand cu data de 8 august 2019 sau s-a emis inainte de data de 8 august 2019 si s-a comunicat incepand cu 8 august 2019.

    • pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere potrivit legii, organul fiscal verifica indeplinirea conditiilor prevazute la art. 24-27 din ordonanta, pentru ansamblul obligatiilor bugetare existente atat pe CUI/CIF, cat si pe CNP/NIF potrivit legii.

    • anularea obligatiilor in cazul persoanelor pentru care s-a atras raspunderea;

    • detalierea procedurii de acordare a amanarii la plata si procedurii de acordare a anularii obligatiilor de plata accesorii;

    • modificarea anexelor nr. 1, 4, 5, 7, 10, 11 si 12 la Procedura de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 in cazul debitorilor care au datorii principale in cuantum mai mare sau egal cu suma de un milion lei aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2810/2019.

 

Citeste si: 2600 de companii sunt afectate! Ce se intampla daca NU depun cererea pana la termenul limita






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"


X