email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de ordin pentru aprobarea procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii

Proiect de ordin pentru aprobarea procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii
debitoriobligatii bugetareinsolventa

In data de 19 septembrie 2019 Ministerul Finantelor Publice a lansat in dezbatere Proiectul de ordin pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii si pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2810/2019 pentru aprobarea procedurii de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 in cazul debitorilor care au datorii principale in cuantum mai mare sau egal cu suma de un milion lei.


Ordinul poate fi consultat la rubrica Transparenta decizionala, pe site-ul MFP.

 

"Astfel contribuabilii vor putea solicita facilitatile fiscale reglementate in Capitolul II din Ordonanta Guvernului nr.6/2019 pana la 16 decembrie 2019. Notificarea privind intentia de accesare a facilitatii fiscale si cererea de acordare a facilitatii fiscale se pot depune inclusiv prin aplicatia online Spatiul privat virtual", anunta institutia intr-un comunicat de presa.
 


Conform proiectului, debitorii ce pot beneficia de facilitatile prevazute de procedura sunt:

a) debitorii, persoane juridice, persoane fizice sau entitati fara personalitate juridica care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, au obligatii bugetare principale restante administrate de organul fiscal central sub un milion lei.



b) debitorii, persoane fizice sau entitati fara personalitate juridica, unitati administrativ-teritoriale sau subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutiile publice, care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, au obligatii bugetare principale restante administrate de organul fiscal central de un milion lei sau mai mari.


In categoria acestora se includ si urmatorii debitori:

    a) debitorii declarati insolvabili, potrivit legii;

    b) persoanele carora li s-a stabilit raspunderea solidara potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sau raspunderea potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, sau potrivit Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru obligatiile bugetare aferente perioadei anterioare datei de 31 decembrie 2018 inclusiv, indiferent de data emiterii deciziei de atragere a raspunderii sau a ramanerii definitive a hotararii judecatoresti de atragere a raspunderii;

    c) debitorii aflati in procedura insolventei, ori aflati in dizolvare, potrivit prevederilor legale in vigoare;

    d) debitorii care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, inregistreaza numai obligatii de plata accesorii nestinse aferente obligatiilor bugetare principale stinse pana la aceasta data, iar accesoriile nu au fost stinse pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, respectiv pana la data de 8 august 2019;

    e) debitorii carora li s-au comunicat decizii de impunere aferente unor obligatii bugetare principale scadente pana la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, ca urmare a unei inspectii fiscale in derulare la data de 8 august 2019, indiferent de cuantumul obligatiilor bugetare principale si de data comunicarii deciziei de impunere.
 

Alte aspecte reglementate de procedura propusa spre aprobare:

    • Obiectul facilitatilor fiscale. Proiectul de ordin specifica, de asemenea, care sunt facilitatile fiscale care se acorda, precum si categoriile de obligatii de plata accesorii care pot face obiectul facilitatilor fiscale

    • clarificari privind inspectiile fiscale aflate in derulare la data de 8 august 2019 – cele incepute anterior acestei date si pentru care decizia de impunere s-a emis si s-a comunicat incepand cu data de 8 august 2019 sau s-a emis inainte de data de 8 august 2019 si s-a comunicat incepand cu 8 august 2019.

    • pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere potrivit legii, organul fiscal verifica indeplinirea conditiilor prevazute la art. 24-27 din ordonanta, pentru ansamblul obligatiilor bugetare existente atat pe CUI/CIF, cat si pe CNP/NIF potrivit legii.

    • anularea obligatiilor in cazul persoanelor pentru care s-a atras raspunderea;

    • detalierea procedurii de acordare a amanarii la plata si procedurii de acordare a anularii obligatiilor de plata accesorii;

    • modificarea anexelor nr. 1, 4, 5, 7, 10, 11 si 12 la Procedura de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 in cazul debitorilor care au datorii principale in cuantum mai mare sau egal cu suma de un milion lei aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2810/2019.

 

Citeste si: 2600 de companii sunt afectate! Ce se intampla daca NU depun cererea pana la termenul limita


de Irina Dumitrescu

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
debitoriobligatii bugetareinsolventa


Data aparitiei: 20 Septembrie 2019

Votati articolul "Proiect de ordin pentru aprobarea procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X