email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa eviti amenzile pentru casele de marcat. 10 recomandari de la Patronatul caselor de marcat din Romania

Cum sa eviti amenzile pentru casele de marcat. 10 recomandari de la Patronatul caselor de marcat din Romania
case de marcatamenzichitantavanzari

Utilizarea noilor case cu jurnal electronic a intrat in legislatia noastra in 2018, dar implementarea procedurii nu a parcurs deloc un drum lin, ci a fost presarat cu numeroase provocari si piedici.

ANAF a organizat periodic sesiuni de asistenta online pentru a indruma contribuabilii, insa raman in continuare multe intrebari fara raspuns. Una dintre cele mai arzatoare chestiuni o reprezinta amenzile pe care le pot primi operatorii economici pentru nerespectarea legii.

Lucrarea Case de marcat. Ghid practic pentru contabili iti rezolva acum toate nevoile legate de acest subiect.
 

Amenzile incep de la 1000 lei (pentru vanzatoarea care nu inmaneaza bonul fiscal) si pot merge pana la 50.000 lei (pentru neindeplinirea obligatiei de a arhiva memoria fiscala timp de 10 ani), atrage atentia patronatcasedemarcat.ro. Echipa a elaborat un ghid cu 10 recomandari pentru evitarea unor amenzi de catre utilizatorii caselor de marcat conform legislatiei in vigoare (OUG 28/1999 si Normele sale de aplicare).
 

Iata setul de reguli pe care trebuie sa il cunoasca orice operator economic:
 

1.Comunicati firmei de service despre defectarea casei de marcat conform procedurii din contractul de service

AMENDA - 2000-4000 Ron


2.Emiteti chitante fiecarui client atunci cand casa de marcat nu functioneaza. Inregistrati vanzarile in Registrul special.


Avertisment / 1500- 20000 Confiscare sume Suspendare activitate

3. Scrieti in Cartea de interventii ora la care ati anuntat firmei de service defectarea casei de marcat

AMENDA - 2000-4000 Ron


4. Dupa ce tehnicianul de service a reparat casa de marcat totalizati vanzarile din Registrul special si emiteti un bon fiscal cu aceasta valoare


5. Efectuati revizia tehnica a casei de marcat


6. Nu permiteti persoanelor neautorizate sa intervina asupra casei de marcat

AMENDA - 4000-6000 Ron


7. .Contractul de service pt. casa de marcat se anexeaza la Cartea de interventii

8. Inmanati bonul fiscal clientului

AMENDA - 1000-2000 Ron

 

9. Transmiteti lunar catre ANAF datele din casa de marcat


10. .Urmariti data la care ANAF hotaraste cuplarea casei dvs. de marcat la serverul national

AMENDA 8000-10000 Ron


Consulta textul din Normele de aplicare in tabelul elaborat de Patronatul caselor de marcat din Romania.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


Evitati o amenda de pana la 5.000 de lei!
Folositi cel mai bun ghid de inventariere a patrimoniului, conform Codului fiscal!

 In Manualul de Inventariere gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare.
...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcatamenzichitantavanzari


Data aparitiei: 22 Octombrie 2019

Votati articolul "Cum sa eviti amenzile pentru casele de marcat. 10 recomandari de la Patronatul caselor de marcat din Romania":
Rating:

Nota: 3.44 din 5 din 18 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X