email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP anunta firmele ca pot depune cereri prin care sunt finantate cheltuielile cu salariile pentru investitiile noi

MFP anunta firmele ca pot depune cereri prin care sunt finantate cheltuielile cu salariile pentru investitiile noi
cheltuielisalariiinvestitiischema de ajutor

MFP (Ministerul Finantelor Publice) anunta ca a fost redeschisa schema de ajutor de stat 332/2014 prin care sunt finantate cheltuielile cu salariile pentru investitiile noi. 


Institutia informeaza mediul de afaceri ca se pot depune cereri pentru finantare in baza H.G.nr.332/2014 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investitiilor noi, care promoveaza dezvoltarea regionala prin crearea de locuri de munca.
 

Care este obiectivul acestei scheme de ajutor de stat?

Obiectivul schemei de ajutor de stat este dezvoltarea regionala prin realizarea de investitii care determina crearea a minim 100 de locuri de munca si incurajarea participarii active a intreprinderilor la reducerea decalajelor economice dintre regiuni si redresarea economiei romanesti. In cadrul schemei sunt finantate cheltuielile salariale inregistrate pe o perioada de 2 ani consecutivi, ca urmare a crearii de noi locuri de munca. Se acorda sume sub forma de granturi, de la bugetul de stat, pentru cheltuieli eligibile de natura costurilor salariale. In anul 2020, pentru ambele scheme de ajutor de stat administrare de M.F.P. (instituite in baza H.G. nr. 332/2014 si H.G. nr. 807/2014)  a fost alocat un buget de 1,5 miliarde lei. 

In luna august, prin Hotararea de Guvern nr.598/2020 a fost revizuita aceasta schema, pentru cresterea accesibilitatii companiilor la finantarea investitiilor cu ajutor de stat. 

Principalele modificari prevad:

- prelungirea pana in anul 2023 a perioadei in care se pot emite acorduri pentru finantare;
- prelungirea pana in anul 2028 a perioadei in care se poate efectua plata ajutorului de stat;


- eliminarea conditiei privind angajarea de lucratori defavorizati;
- introducerea posibilitatii demararii proiectului de investitii dupa depunerea cererii pentru finantare;
- eliminarea obligativitatii operatorului economic de a nu inregistra debite restante la bugetul general consolidat al statului la momentul depunerii cererii de acord pentru finantare, aceasta obligatie ramanand valabila la momentul platii ajutorului de stat;
- eliminarea evaluarii cererilor de acord pentru finantare in 2 etape in vederea simplificarii procedurii de evaluare;
- stabilirea unui termen de 6 luni de la emiterea acordului pentru finantare pentru asigurarea surselor de finantare si demonstrarea situatiei juridice a locatiei, avand in vedere ca procesul de perfectare a documentelor juridice in contextul actual poate intarzia depunerea cererii de acord pentru finantare;
- flexibilizarea conditiilor pe care trebuie sa le indeplineasca intreprinderile in activitate, respectiv eliminarea conditiei privind rentabilitatea cifrei de afaceri;
- posibilitatea modificarii locatiei/locatiilor, precum si a locurilor de munca aferente acestora in aceeasi regiune;
- flexibilizarea procedurii de plata a ajutorului de stat, prin eliminarea conditiilor referitoare la numarul maxim de cereri care se pot depune intr-un an calendaristic.

Principalele criterii de eligibilitate si conditii obligatorii: 

 Investitiile realizate trebuie sa fie considerate investitii initiale sau investitii initiale in favoarea unei activitati economice noi. 

Compania nu intra in categoria ”intreprinderilor in dificultate”, definite conform art. 2 alin. (18) din Regulament. Astfel, nu sunt eligibile intreprinderile care se afla in cel putin una dintre urmatoarele situatii:

- in ultimul an fiscal jumatate din capitalul social subscris a disparut din cauza pierderilor acumulate;
- raportul datorii/capitaluri proprii este mai mare de 7,5;
- capacitatea de acoperire a dobanzilor calculate pe baza EBITDA se situeaza sub valoarea de 1 (in cazul intreprinderilor mari).

 Nu se afla in procedura de executare silita, insolventa, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere operationala, lichidare sau suspendare temporara a activitatii.

 Nu au fost emise impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau in cazul in care asemenea decizii au fost emise acestea au fost executate, conform prevederilor legale in vigoare.

Nu au efectuat o relocare catre unitatea in care urmeaza sa aiba loc investitia. 

Este demonstrat efectul stimulativ al ajutorului. 

Cheltuielile eligibile sunt costurile salariale inregistrate pe o perioada de 2 ani consecutivi aferente noilor locuri de munca create ca urmare a realizarii de investitii, ce includ salariul brut si contributiile obligatorii, specifica Finantele.

Cererile de acord pentru finantare, insotite de documentele justificative, se transmit la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice, Bd. Libertatii nr. 16, sector 5, Bucuresti, mentionandu-se pe documentatie: „Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat instituita prin H.G. nr. 332/2014”.

Toate informatiile privind conditiile ce trebuie indeplinite in vederea obtinerii finantarii si modul de completare a documentelor necesare se regasesc la sectiunea Ajutor de stat – H.G. nr. 332/2014. Orice intrebari, sesizari si solicitari de clarificari referitoare la prevederile acestui mecanism de finantare pot fi adresate prin intermediul platformei dedicate, aflata la dispozitia operatorilor economici la rubrica - Formular intrebari.


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cheltuielisalariiinvestitiischema de ajutor


Data aparitiei: 14 Decembrie 2020

Votati articolul "MFP anunta firmele ca pot depune cereri prin care sunt finantate cheltuielile cu salariile pentru investitiile noi":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X