email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Evaluarea cladirii conform ultimelor modificari din Codul fiscal. Ce trebuie sa faca societatile?

Evaluarea cladirii conform ultimelor modificari din Codul fiscal. Ce trebuie sa faca societatile?
legea 296/2020cod fiscalevaluare cladire

Articolul 460 din Codul fiscal a suferit recent modificari dupa ce a intrat in vigoare Legea nr. 296/2020. Printre acestea se afla si termenul pentru evaluarea cladirii, care a fost majorat de la 3 la 5 ani. 


Prin urmare, ce poate face in aceasta situatie o societate care detine o cladire, daca in decembrie 2020 s-au implinit 3 ani de la ultima reevaluare in scopuri fiscale? Afla raspunsul de la consultantul nostru fiscal!

Specialistii Portal Contabilitate asteapta si intrebarile tale! Obtine PE LOC raspunsul pentru orice speta! 

Evaluarea cladirii: raspunsul specialistului

Termenul pentru evaluarea cladirilor in scopul evitarii aplicarii cotei majorate de impozit este prevazut de Codul fiscal la art. 460 alin. (6) din Codul fiscal, prin Legea 296/2020. Acest termen a fost majorat de la 3 ani la 5 ani:
 
Art. 460: Calculul impozitului/taxei pe cladirile detinute de persoanele juridice
............................................
(6)        Valoarea impozabila a cladirii se actualizeaza o data la 5 ani pe baza unui raport de evaluare a cladirii intocmit de un evaluator autorizat in conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate in vigoare la data evaluarii, depus la organul fiscal local pana la primul termen de plata din anul de referinta. In situatia depunerii raportului de evaluare dupa primul termen de plata din anul de referinta acesta produce efecte incepand cu data de 1 ianuarie a anului fiscal urmator.


 
Dupa publicarea Legii 296/2020, in spatiul public au aparut informatii contradictorii cu privire la data cand anumite prevederi din aceasta lege incep sa isi faca efectul. Intr-un final, printr-un comunicat de presa dat de Ministerul Dezvoltarii, care a precizat ca aceasta interpretare a fost agreata inclusiv cu Ministerul Finantelor, s-a stabilit ca prevederile privind modificarea termenului in care o societate isi face evaluarea cladirii pentru a beneficia de o cota mai favorabila de impozitare intra in vigoare in 3 zile de la data publicarii legii in Monitorul Oficial:
 
Avand in vedere faptul ca nu se precizeaza expres in cuprinsul actului normativ data intrarii in vigoare a prevederilor art. I pct. 191-219 din Legea 296/2020 , in urma analizarii prevederilor Legii 296/2020 si a discutiilor avute cu Ministerul Finantelor, MDLPA considera ca data intrarii in vigoare a acestor prevederi este data prevazuta expres atat in Constitutia Romaniei, cat si la art. 12 alin. (1) din Legea 24/2000, respectiv de trei zile de la data publicarii acesteia in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 
Legea 296/2020 fiind publicata in Monitorul Oficial cu numarul 1269 din data de 21 decembrie 2020 si intra in vigoare la data de 24 decembrie 2020.

De asemenea, Ministerul Finantelor a transmis o adresa (adresa 738637/10.02.2021 - anexata) prin care explica opinia organelor fiscale cu privire la aplicarea prevederilor Legii 296/2020, prezentamd, cu titlu de exemplu:
 
Cu titlu de exemplu, in cazul persoanelor juridice care si-au actualizat valoarea impozabila a cladirilor si au depus rapoarte de evaluare in anul 2018, privind valoarea imobilului la 31.12.2017, actualizarea valorii impozabile a cladirilor, conform art. 460, alin. (6), se va face prin depunerea unui nou raport de evaluare, pentru anul 2023, privind valoarea imobilului la 31.12.2022, fara a mai fi obligatorie depunerea unui nou raport pentru anul 2021.

In concluzie, societatea va trebui sa depuna un raport de evaluare privind valoarea imobilului la data de 31.12.2022, pana la termenul de depunere din anul 2023.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Cristina Cret -  Consultant fiscal.

 

Specialistii Portal Contabilitate asteapta si intrebarile tale! Obtine PE LOC raspunsul pentru orice speta! 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
legea 296/2020cod fiscalevaluare cladire


Data aparitiei: 15 Martie 2021

Votati articolul "Evaluarea cladirii conform ultimelor modificari din Codul fiscal. Ce trebuie sa faca societatile?":
Rating:

Nota: 4.1 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF a actualizat lista entitatilor publice pentru e-Factura

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat lista entitatilor publice pentru sistemul RO e-Factura, un fisier util in relatia B2G, in data de 1 septembrie 2024.  Lista institutiilor publice este actualizata periodic de catre reprezentantii Fiscului. Documentul contine 14.031 de entitati publice si datele lor (judet, CIF, adresa).  Relatia B2G este definita, conform art. 2 alin. (1) lit. m) din Ordonanta de ur...» citeste mai departe aici

  • Anularea creantelor fiscale: in ce situatii se acorda facilitati fiscale

    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita aduce la cunostinta ca a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, care prevede facilitatile fiscale: a) privind anularea de creante fiscale care se...» citeste mai departe aici

  • Cum va ajuta contractul de mandat in activitatea dvs.?

    • Contractul de mandat este un acord intre doua parti, prin care o entitate (mandantul) deleaga unui mandatar puterea de a actiona in numele sau. Aceasta delegare poate acoperi o gama larga de activitati, de la simpla administrare a bunurilor pana la incheierea unor contracte complexe.   In contextul actual, in care legislatia economica si fiscala devine din ce in ce mai sofisticata, contractul de mandat ofera o solutie eficienta pentru gestionarea sarcinilor...» citeste mai departe aici

  • Vanzare autoturism amortizat integral: studiu de caz privind implicatiile fiscale si contabile

    • In cadrul acestui studiu de caz, analizam situatia in care o societate platitoare de TVA si impozit pe profit decide sa vanda un autoturism, amortizat integral, catre tatal administratorului unic. In acest context, se ridica intrebari legate de obligatia de a intocmi un dosar al preturilor de transfer, necesitatea realizarii unui raport de evaluare, precum si determinarea implicatiilor fiscale aferente tranzactiei. Deoarece autoturismul a fost achizitionat cu TVA de...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X