email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Care sunt avantajele achizitionarii de bunuri recuperate prin leasing financiar?

Care sunt avantajele achizitionarii de bunuri recuperate prin leasing financiar?
leasingfinanciarachizitiebunurirecuperare

Bunurile recuperate prin leasing sunt o categorie de produse tot mai cautate de companiile din Romania. In cele mai multe cazuri este vorba despre autoturisme rulate, care au fost returnate firmelor de leasing, din cauza dificultatilor financiare.

 

In acest context, multe companii aflate la inceput de drum aleg sa achizitioneze astfel de bunuri recuperate prin leasing financiar, pentru a economisi capitalul necesar pentru alte investitii.

 

Solicitantul achita ratele pentru utilizarea masinilor doar in timpul derularii contractului, iar la finalul perioadei de leasing, exista posibilitatea de a alege sa devina proprietarul bunurilor, contra unei valori reziduale.

 

Ce este leasingul financiar?

 

Leasingul financiar este o forma de finantare care are la baza un sistem de plati succesive, sub forma unor rate lunare, semestriale sau sezoniere, in functie de specificul companiei solicitante.

Aceasta din urma achita ratele conform specificatiilor contractuale. Firmele de leasing ofera transparenta privind starea bunurilor recuperate si le dau clientilor toate detaliile necesare pentru ca acestia sa ia cea mai buna decizie.

 

La finalul contractului de leasing financiar, firma solicitanta are posibilitatea de a deveni proprietara bunurilor recuperate solicitate, prin plata unei valori reziduale.

 

Un contract de leasing financiar poate avea o perioada minima de un an, iar perioada maxima poate varia in functie de costul bunului recuperat finantat, politicile stabilite de compania care ofera finantarea sau indicatorii economici ai firmei care o solicita.

 

Forma de finantare este caracterizata printr-o birocratie redusa, care este mult mai simpla si rapida, in comparatie cu un credit bancar. Unele companii de leasing din Romania ofera posibilitatea aplicarii online pentru finantare, cu aprobare in termen de 24 de ore.

 

Ce trebuie sa stii despre bunurile recuperate prin leasing?

 

In portofoliul companiilor de leasing, vei gasi adesea si o lista cu bunuri recuperate. Acestea pot fi autoturisme, autoutilitare, utilitare, comerciale grele si alte tipuri de vehicule si utilaje care au facut obiectul unor contracte de leasing, dar care au fost ulterior recuperate.

 

Majoritatea vehiculelor de acest fel au fost reposedate in urma unor nerespectari ale clauzelor contractuale de catre solicitant. Compania solicitanta care nu mai poate face fata cu plata ratelor, poate returna masina sau poate sa incerce predarea contractului de leasing catre o alta persoana.

 

Daca vrei sa achizitionezi masini recuperate in leasing financiar, trebuie sa ai in vedere starea tehnica a acesteia. In acest context, firma de leasing iti va oferi toate datele de care ai nevoie, in vederea luarii celei mai bune decizii pentru afacerea ta.

 

Pe langa autoturisme, in portofoliul companiilor de leasing se regasesc si bunuri recuperate care fac parte din diverse sectoare de activitate, precum HoReCa, domeniul medical, domeniul agricol etc. Majoritatea firmelor care ofera astfel de servicii de finantare afiseaza pe site toate bunurile recuperate disponibile.

 

Leasingul financiar prezinta avantaje pentru firmele care doresc sa faca profit cu investitii mici. Bunurile recuperate pot fi achizitionate in leasing si achitate in rate esalonate, iar pretul total este mult mai mic decat cel al pietei. Achizitia este una sigura, care nu implica ipoteci sau sechestre.

 

In concluzie, achizitionarea de bunuri recuperate prin leasing financiar prezinta o serie de

avantaje pentru firmele din Romania. Contractul flexibil, bunuri calitative sub pretul pietei si aprobarea rapida cu o birocratie redusa au determinat tot mai multe companii sa apeleze la o astfel de finantare. In acest fel, principalul fundament pe care se bazeaza companiile mici atunci cand solicita o finantare prin leasing este capacitatea de a-si creste veniturile cu ajutorul bunului cumparat


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Amenda de pana la 4.000 lei pentru lipsa politicilor si procedurilor contabile!


Pachetul de POLITICI SI PROCEDURI CONTABILE va ajuta sa evitati o amenda de pana la 4.000 lei pentru lipsa setului complet de politici si procedur.

Atentie, cele doua lucrari mentionate mai sus sunt in perfecta concordanta cu noile reguli de intocmire a politicilor si a procedurilor contabile, reguli introduse de:

  •   OMFP nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulerioare;
  •   OMFP nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile;
  •   Legea nr. 227/2015 privind noul Cod fiscal.
  •   Legea 263/2019
  •   OUG 78/2019
...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
leasingfinanciarachizitiebunurirecuperare


Data aparitiei: 17 Martie 2021

Votati articolul "Care sunt avantajele achizitionarii de bunuri recuperate prin leasing financiar?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Regimul fiscal-contabil al microintreprinderilor. Ghid pentru 2023

    • Afacerea dvs. este incadrata ca microintreprindere? Atunci cu siguranta vi se pare o mare provocare sa cunoasteti in detaliu cadrul legislativ, avand in vedere ca multe prevederi sunt greu de interpretat si ca au aparut recent o multime de noutati fiscale.  ...» citeste mai departe aici

  • Ce planuri de dezvoltare exista pentru SPV. Raspunsul ANAF pentru CCF

    • CCF (Camera Consultantilor Fiscali) a trimis recent catre ANAF mai multe propuneri pentru imbunatatirea SPV-ului. Reprezentantii institutiei au scos in evidenta faptul ca, in prezent, nu pot fi acordate drepturi diferentiate diferitelor persoane care acceseaza un cont de SPV al unei societati (spre exemplu, administratorii, angajatii unei societati).  “In acest sens, in masura in care contul de SPV este asociat administratorului, ca persoana imputerni...» citeste mai departe aici

  • 30 mai 2023 este termenul limita pentru depunerea Formularului 394

    • Marti, 30 mai 2023, este un termen limita important pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania care realizeaza anumite tipuri de achizitii. Mai exact, este  data pana la care mai pot depune Formularul 394.  Formularul 394 reprezinta ”Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si...» citeste mai departe aici

  • Persoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019, o noua obligatie pentru firme?

    • Prezentam in continuare daca o firma are obligatia de a desemna o persoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019 privind spalarea banilor sau nu. Mai exact, este necesara, potrivit legislatiei in vigoare, desemnarea unui angajat in relatia cu Oficiul de spalarea banilor, astfel incat sa intocmeasca politici, proceduri de raportare chiar daca nu sunt tranzactiile cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a ...» citeste mai departe aici

  • Bilantul contabil: Cum se calculeaza numarul de salariati?

    • Ne propunem ca, prin prezentul articol, sa prezentam cum se calculeaza si care este numarul mediu de salariati care se trece in bilant la o societate care pe parcursul anului 2022 are urmatoarea structura de personal: - 5 persoane angajate cu 8 ore/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 1 ora/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 2 ore/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 4 ore/zi de la data de 11.04.2022; - 1 persoana cu contra...» citeste mai departe aici

  • Venituri din mai multe surse. Ce taxe are de platit o persoana fizica in 2023

    • Vom afla, in cele ce urmeaza, ce taxe are de platit o persoana fizica in 2023 (care este si salariat), in situatia in care obtine urmatoarele venituri: - chirii peste 100.000 lei; - PFA norma de venit, norma 31.600 lei; - terenuri agricole: cereale 30 h * norma de venit 257 lei = 7.710 lei. Asadar, in cazul in care veniturile au fost realizate in anul 2022: Referitor la CAS, potrivit art. 137 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 22...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X