email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Amanarea la plata a obligatiilor fiscale. Noutati

Amanare la plataobligatii fiscaletermenimpozit

 

Amanarea la plata se acorda pentru obligatiile fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, precum si pentru majorarile de intarziere aferente acestora. Care este perioada de acordare a amanarii la plata? Care sunt conditiile de acordare a amanarii la plata? Ce obligatii avem in acest caz? Care este dobanda perceputa de Fisc in cazul acordarii acestei facilitati?

1. Perioada de acordare a amanarii la plata

Intr-un an calendaristic, amanarea la plata se poate acorda o singura data.

Fiscul acorda amanarea la plata pentru perioada solicitata de noi. Insa, perioada solicitata:
 - nu poate fi mai mare de 6 luni;
 - nu poate depasi data de 20 decembrie a anului fiscal in care se acorda.

Toate sfaturile specialistilor despre Taxe si Impozite in 2010
...Detalii Click Aici

Amanarea la plata se acorda pe numar de luni, iar termenul incepe sa curga de la data emiterii deciziei de acordare a amanarii la plata. Incepand cu obligatiile aferente lunii ianuarie 2010, cu termen de declarare 25 februarie 2010, se inregistreaza, din oficiu, luna calendaristica drept perioada fiscala pentru plata impozitelor si contributiilor aferente veniturilor din salarii.


2. Conditii de acordare a amanarii la plata

Amanarea la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen se acorda in baza unei cereri depuse la organele fiscale competente. In cazul in care avem organizate sedii secundare platitoare de impozit pe venitul din salarii, cererea de amanare la plata va fi depusa la organul fiscal competent in structura carora functioneaza aceste sedii secundare.

Concomitent cu depunerea cererii de amanare la plata, trebuie sa solicitam si eliberarea certificatului de atestare fiscala care va cuprinde sumele ce vor face obiectul amanarii la plata. In certificatul de atestare fiscala, eliberat in vederea acordarii amanarii la plata, se vor mentiona creantele fiscale principale exigibile, existente in sold in ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii si neachitate la data eliberarii acestuia, precum si majorarile de intarziere aferente acestora.

Dupa depunerea cererii de amanare la plata, Fiscul verifica daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) au fost depuse toate declaratiile fiscale conform legii pana la data depunerii cererii de amanare la plata; dovada depunerii acestora va fi editata din baza de date a organului fiscal;
b) nu au fost inscrise fapte in cazierul fiscal pentru care va solicita compartimentului
cu atributii in eliberarea cazierului fiscal informatii privind existenta sau inexistenta
faptelor sanctionate de legile fiscale financiare, precum si cele care privesc disciplina financiara;
c) nu s-a atras raspunderea pentru contribuabilii persoane fizice si/ sau nu s-a atras raspunderea solidara pentru contribuabilii persoane fizice si persoane juridice; in acest sens, trebuie sa depunem o declarat ie pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu s-a atras raspunderea potrivit acestor prevederi legale.

Toate aceste conditii trebuie indeplinite la data depunerii cererii.

3. Termenul de solutionare a cererilor Termenul general de solutionare a cererilor de amanare la plata este de maximum 15 zile de la data depunerii cererilor.

In situatia in care pentru solutionarea cererilor de amanare la plata este necesara clarificarea diverselor aspecte, termenul general de solutionare se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data solicitarii de prezentare a contribuabilului in vederea punerii de acord asupra diferentelor constatate si data eliberarii noului certificat de atestare fiscala.

4.Obligatia de constituire a garantiilor In termen de 15 zile de la data comunicarii deciziei de amanare la plata, trebuie sa constituim garantii sub forma scrisorii de garantie bancara si/sau vom oferi bunuri libere de orice sarcini in vederea instituirii masurilor asiguratorii.
Garantiile constituite si/sau bunurile oferite in vederea instituirii ma- surilor asiguratorii vor reprezenta:

a) 20% din suma amanata la plata si dobanzile datorate pe perioada amana rii la plata, daca amanarea se acorda pe o perioada de pana la 3 luni inclusiv;

b) 40% din suma amanata la plata si dobanzile datorate pe perioada amanarii la plata, daca amanarea se acorda pe o perioada mai mare de 3 luni.

Toate sfaturile specialistilor despre Taxe si Impozite in 2010
...Detalii Click Aici

In cazul in care pentru amanarea la plata vom depune o garantie sub forma unei scrisori de garantie bancara, aceasta va avea o valabilitate mai mare cu 60 de zile decat perioada de amanare la plata.

In cazul in care vom oferi bunuri libere de orice sarcini, organul fiscal competent va dispune instituirea masurilor asiguratorii. Bunurile oferite vor fi insotite de raportul de evaluare intocmit de un expert independent.

5. Achitarea obligatiilor fiscale cu termene de plata incepand cu data emiterii deciziei de amanare la plata
Pe perioada amanarii la plata suntem obligati sa achitam, conform legii, obligatiile fiscale cu termene de plata incepand cu data emiterii deciziei de amanare la plata.

Atentie: Amanarea la plata isi mentine valabilitatea si daca obligatiile fiscale sunt achitate in cel mult 30 de zile de la termenul prevazut de lege pentru plata obligatiei. In cazul in care termenul de 30 de zile se implineste dupa data de 20 decembrie, obligatiile fiscale se platesc pana la aceasta data.

Pentru obligatiile fiscale achitate in cel mult 30 de zile de la scadenta, se datoreaza majorari de intarziere de 0,1% pentru fiecare zi de intarziere.

6. Stingerea obligatiilor fiscale cu termene de plata incepand cu data emiterii deciziei de amanare la plata Obligatiile fiscale pot fi stinse prin orice modalitate si in orice conditii.

Obligatia de plata se considera indeplinita si in cazul in care avem depuse la organul fiscal deconturi cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare si/sau cereri de restituire, daca:

a) suma obligatiilor de plata este mai mica sau egala cu suma de rambursat/ restituit;
b) deconturile cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare si/ sau cererile de restituire au fost depuse in termen legal sau cu o intarziere de cel mult 30 de zile de la acest termen.
Diferentele rezultate in urma solutionarii deconturilor cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare si/sau a cererilor de restituire se considera obligatii de plata incepand cu data comunicarii modului de solutionare a acestora.
Incepand cu data emiterii deciziei de amanare la plata, pentru obligatiile fiscale care fac obiectul amanarii la plata, executarea silita nu incepe sau nu continua, dupa caz.

7. Nivelul dobanzilor percepute Pe perioada de valabilitate a amanarii la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen, pentru sumele amanate la plata se datoreaza dobanzi.

Toate sfaturile specialistilor despre Taxe si Impozite in 2010
...Detalii Click Aici

Important: Dobanda se calculeaza prin aplicarea cotei de 0,05% pentru fiecare zi a perioadei de amanare la plata, incepand cu data emiterii deciziei si, dupa caz, pana la:

a) data la care se implineste termenul de amanare la plata;
b) data stingerii obligatiilor fiscale amanate la plata daca acestea au fost stinse anticipat.

Atentie: In situatia in care la implinirea termenului stabilit pentru plata obligatiilor fiscale amanate la plata nu vom achita aceste obligatii, vom datora pentru intreaga perioada de amanare la plata majorari de intarziere de 0,1% pentru fiecare zi a perioadei de amanare, si nu dobanda de 0,05%.

In situatia in care amanarea la plata isi pierde valabilitatea, vom datora majorari de intarziere de la data la care inceteaza amanarea la plata de 0,1% pe zi, si nu dobanda de 0,05%.
Decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii se emite la data stingerii sumelor amanate la plata, daca acestea au fost stinse anticipat, sau in ziua imediat urmatoare expirarii termenului de amanare la plata.

Pe perioada amanarii la plata nu se datoreaza dobanzi pentru:
- sumele datorate cu titlu de amenzi de orice fel;
- obligatii fiscale accesorii stabilite potrivit legii;
- cheltuieli de executare silita;
- cheltuieli judiciare;
- sumele confiscate;
- sumele reprezentand echivalentul in lei al bunurilor si sumelor confiscate care nu sunt gasite la locul faptei.

8. Pierderea valabilitatii amanarii la plata Amanarile la plata isi pierd valabilitatea:

a) in cazul in care nu achitam, in cel mult 30 de zile de la scadenta, obligatiile fiscale cu termene de plata incepand cu data emiterii deciziei de amanare la plata. In cazul in care termenul de 30 de zile se implineste dupa data de 20 decembrie, obligatiile fiscale se platesc pana la aceasta data;

b) in cazul in care nu sunt indeplinite obligatiile referitoare la constituirea garantiilor.

Pierderea valabilitatii amanarii la plata se constata de organul fiscal competent, prin decizie.

Pierderea valabilitatii amanarii la plata atrage anularea acesteia, precum si inceperea sau continuarea, dupa caz, a executarii silite.

Pentru amanarile la plata aflate in derulare, dobanda se calculeaza prin aplicarea cotei de 0,05% pentru fiecare zi a perioadei de amanare la plata.

Concluzii

Datoram dobanzi, nu majorari. Adica, pentru sumele amanate la plata datoram o dobanda de 0,05% pentru fiecare zi a perioadei de amanare la plata, incepand cu data emiterii deciziei de catre organul fiscal. In situatia in care la implinirea termenului stabilit pentru plata obligatiilor fiscale amanate la plata nu vom achita aceste obligatii, vom datora majorari de intarziere de 0,1% pentru intreaga perioada de amanare la plata, si nu dobanda de 0,05%.

Beneficiem de pasuire. Astfel, amanarea la plata isi mentine valabilitatea si in cazul in care obligatiile fiscale cu termene de plata incepand cu data emiterii deciziei de amanare la plata sunt achitate in termen de celmult 30 de zile de la termenul prevazut de lege pentru plata obligatiilor. In cazul in care nu achitam obligatiile fiscale in cadrul acestui termen, amanarea la plata isi pierde valabilitatea, avand drept consecinta calculul unor majorari de intarziere de 0,1% pe zi de la data la care inceteaza amanarea la plata.

Acte normative aplicabile:

Art. 1 alin. (1) si (5), art. 2-4, art. 6,art. 61, art. 7-8, art. 101 alin. (2) din Normele
metodologice privind procedura de acordare a amanarii la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.31/2009, astfel cum au fost modificate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 99/2010

Art. 5 alin. (1)-(3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2009 pentru amanarea la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economicofinanciare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 363/2009.

Citeste mai departe in Revista electronica Taxe si Impozite Actual
Toate sfaturile specialistilor despre Taxe si Impozite in 2010
...Detalii Click Aici

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

IMPORTANT: E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!


1. Ce inseamna exact tranzactii B2G?

2. Tranzactiile cu societati la care statul este actionar majoritar sunt tranzactii B2G?

3. Odata inregistrati in registrul RO e-Factura, avem obligatia ca toate facturile emise de noi sa fie electronice sau doar cele in relatia B2G?

4. Facturile catre institutii publice, dar care nu implica produse cu risc fiscal, trebuie emise electronic?

5. Parohiile sunt considerate autoritati contractante? Exista pentru ele obligativitatea trimiterii facturilor electronice?

Raspunsurile sunt disponibile in lucrarea E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Amanare la plataobligatii fiscaletermenimpozit

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 23 Februarie 2010


Votati articolul "Amanarea la plata a obligatiilor fiscale. Noutati":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 23 Februarie 2010 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Incepand din 2023, Guvernul majoreaza impozitul pe dividende de la 5% la 8%

    • PNL si PSD, partidele din coalitia de guvernare, au hotarat ca de anul urmator sa creasca impozitul pe dividende de la 5%, cat este in prezent, la 8%.  Incepand de la 1 ianuarie 2023, impozitul pe dividende de 8% se va aplica atat companiilor private, cat si celor de stat. Urmeaza ca masura sa fie implementata printr-o Ordonanta de Guvern in viitorul apropiat.  Guvernul spera astfel sa aduca la bugetul de stat venituri suplimentare. Dar cum divid...» citeste mai departe aici

  • O veste buna: DISPARE Registrul Unic de Control

    • Firmele nu vor mai fi sanctionate pentru lipsa Registrului unic de control, potrivit unui proiect de lege inregistrat recent la Senat, care ar urma sa modifice Legea 252/2003.  Mai exact, initiativa legislativa prevede abrogarea articolelor 7 si 8 privind sanctiunile impuse contribuabililor din Legea privind registrul unic de control.  “Articol unic. - Articolele 7 si 8 din Legea 252/2003 privind ...» citeste mai departe aici

  • Iesirile la restaurant vor fi mai scumpe. Creste TVA-ul pentru industria Horeca

    • In coalitita de guvernare a fost propusa revenirea TVA-ului de la 5% la 9% pentru Horeca (catering si alimentatie publica). Astfel romanii vor fi nevoiti sa scoata mai multi bani din buzunar pentru iesirile la restaurant fiindca TVA-ul majorat nu va lipsi de pe nota de plata.  Patronatele din Horeca au subliniat recent intr-un comunicat de presa ca este “extrem de nociva” cresterea TVA-ului pentru industrial ospitalitatii.  &...» citeste mai departe aici

  • Facilitatile fiscale din domeniul agroalimentar. Finantele au publicat procedura de acordare

    • Salariul minim pentru angajatii din industria alimentara si sectorul agricol a crescut la 3000 de lei brut de la 1 iunie. Finantele au publicat recent, in dezbatere publica, si procedura de acordare a facilitatilor fiscale.  Asadar, firmele care activeaza in aceste domenii vor plati, intre iunie 2022 si decembrie 2028, un salariu diferentiat si vor datora taxe salariale reduse, asa cum se intampla deja in sectorul constructiilor.  Facilitatile f...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X