email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordin MFP privind procedura de restituire a sumelor aferente veniturilor incasate din...

MFPproceduravenituri
In Monitorul Oficial nr. 716/27.10.2010 a fost publicat Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.465/2010 pentru aprobarea Procedurii de restituire a sumelor aferente veniturilor incasate din activitatea desfasurata de autoritatile si institutiile publice reorganizate ca institutii publice finantate integral de la bugetul de stat, potrivit anexelor nr. 1 si 2 la Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International.

In articolul de mai jos prezentam, in sinteza, informatii referitoare la acest act normativ.

 
Procedura de restituire


Procedura reglementeaza modalitatea de restituire a sumelor incasate de autoritatile si institutiile mentionate reprezentând sume platite in plus fata de obligatia legala ori sume platite in vederea realizarii unei prestatii care nu a mai fost efectuata.

Pentru certificarea dreptului de restituire, solicitantii vor depune o cerere de certificare/restituire a sumelor platite in plus fata de obligatia legala ori a sumelor platite in vederea realizarii unei prestatii care nu a mai fost efectuata, la autoritatea sau institutia publica ce a incasat suma solicitata la restituire, dupa caz.

Important! In situatia in care, ca urmare a aplicarii dispozitiilor Legii nr. 329/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatea sau institutia publica a fost desfiintata sau comasata, cererea de certificare a dreptului la restituire se adreseaza autoritatii sau institutiei publice care a preluat activitatea acesteia.


Restituirea sumelor la care se face referire in actul normativ emis de ministrul finantelor publice se va efectua de Unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat solicitantul dupa indeplinirea procedurii stabilite in ordin, numai prin decontare bancara in cazul solicitantilor persoane juridice in contul indicat in cererea de certificare/restituire.

In cazul solicitantilor persoane fizice, restituirea se va efectua fie in contul bancar indicat de acestia in cererea de certificare/restituire, fie in numerar, pentru sume mai mici de 500 lei, la ghiseul unitatii Trezoreriei Statului.

Atentie! In cazul in care se constata existenta unor obligatii fiscale restante ale solicitantului, sumele se restituie numai dupa efectuarea compensarii cu obligatiile bugetare existente in evidenta analitica pe platitori, intocmita de organul fiscal competent. Daca suma de restituit este mai mare decât suma reprezentând obligatiile fiscale restante ale solicitantului, organul fiscal competent efectueaza compensarea pâna la concurenta acestor obligatii fiscale, iar diferenta rezultata se restituie acestuia.

 
Formulare necesare aplicarii procedurii


Pentru aplicarea procedurii de restituire vor fi utilizate formularele prevazute in anexele la actul normativ mentionat mai sus, si anume:


 - „Cerere de certificare/restituire a sumelor platite in plus fata de obligatia legala ori a sumelor platite in vederea realizarii unei prestatii care nu a mai fost efectuata”, care se depune de catre solicitant la autoritatea sau institutia publica ce a incasat suma solicitata la restituire;
- „Dispozitie de restituire a unor sume aferente veniturilor incasate din activitatea desfasurata de autoritatile si institutiile publice reorganizate ca institutii publice finantate integral de la bugetul de stat”, care va fi emisa de autoritatile respective in termen de 15 zile, in conformitate cu rezultatele verificarilor”
- „Instiintare de restituire a unor sume aferente veniturilor incasate din activitatea desfasurata de autoritatile si institutiile publice reorganizate ca institutii publice finantate integral de la bugetul de stat”;
- „Cerere de restituire a unor sume virate eronat la bugetul de stat”.

Cererile de certificare/restituire reprezinta si cereri de restituire a sumelor platite in plus fata de obligatia legala ori a sumelor platite in vederea realizarii unei prestatii care nu a fost efectuata. In cererea de certificare/restituire solicitantul va preciza urmatoarele:


- suma de restituit si natura acesteia;

- codul IBAN aferent contului in care se solicita restituirea, in cazul in care nu se opteaza pentru restituirea sumei in numerar;
- banca la care este deschis contul in care se solicita restituirea sumei;
- datele de identificare ale organului fiscal in a carui administrare se afla solicitantul.

Cererile de certificare/restituire vor fi solutionate in termenul prevazut la art. 70 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv 45 de zile, calculat de la data inregistrarii cererii de catre serviciul/compartimentul cu atributii in evidenta analitica pe platitori sau de catre unitatea Trezoreriei Statului care va efectua restituirea sumei certificate.


Important! In situatia in care, ca urmare a aplicarii dispozitiilor Legii nr.329/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatile publice au fost desfiintate ori comasate, cererea de certificare/restituire care se depune la unitatea Trezoreriei Statului se intocmeste de autoritatea sau institutia publica care a preluat activitatea acestora.

 

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

IMPORTANT: E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!


1. Ce inseamna exact tranzactii B2G?

2. Tranzactiile cu societati la care statul este actionar majoritar sunt tranzactii B2G?

3. Odata inregistrati in registrul RO e-Factura, avem obligatia ca toate facturile emise de noi sa fie electronice sau doar cele in relatia B2G?

4. Facturile catre institutii publice, dar care nu implica produse cu risc fiscal, trebuie emise electronic?

5. Parohiile sunt considerate autoritati contractante? Exista pentru ele obligativitatea trimiterii facturilor electronice?

Raspunsurile sunt disponibile in lucrarea E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
MFPproceduravenituri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 29 Octombrie 2010


Votati articolul "Ordin MFP privind procedura de restituire a sumelor aferente veniturilor incasate din...":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 29 Octombrie 2010 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X