Dupa cum cunoasteti si dvs., metoda de descarcare a gestiunii cu amanuntul este prevazuta la pct. 160 din Ordinul 3055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene.
Actul normativ mai devreme amintit nu prevede o documentatie personalizata aferenta acestei metode. Astfel, din punctul de vedere al documentelor utilizate se va utiliza documentatia aplicabila acestei situatii prevazuta de OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile:
- la achizitia marfurilor se va intocmi Nota de receptie si constatare de diferente;
- la vanzarea marfurilor catre persoane juridice se va utiliza Factura prevazuta la art. 155 din Codul fiscal sau daca sunteti in imposibilitatea emiterii facturii veti intocmi Avizul de insotire a marfii prevazut de OMFP 3512/2008 cu obligatia emiterii ulterioare a facturii; in cazul in care livrarea se efectueaza catre persoane fizice aveti obligatia utilizarii casei de marcat fiscale conform OUG 28/1999, republicata cu modificari, cu emiterea bonului fiscal; daca persoana fizica solicita emiterea unei facturi aveti obligatia eliberarii acestui document.
Aceste documente stau la baza scaderii din gestiune a marfurilor vandute.
Valorile cumulative din totalul facturilor de marfa emise impreuna cu valorile inregistrate in memoria casei de marcat fiscale aferente marfurilor vandute sunt sumele asupra carora se va determina cat reprezinta costul de achizitie al marfurilor si cat adaosul comercial practicat.
Examen Consultant Fiscal 2024
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Formula de calcul este prevazuta la art. 160 alin.(4) din OMFP 3055/2009. Actul normativ nu prevede un tipizat aferent acestei formule de calcul, astfel ca societatea poate utiliza un tipizat propriu dar care va cuprinde toate elementele constitutive de la pct. 2 din OMFP 3512/2008 redate in continuare:
- denumirea documentului;
- denumirea/numele si prenumele si, dupa caz, sediul/adresa persoanei juridice/fizice care intocmeste documentul;
- numarul documentului si data intocmirii acestuia;
- mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul);
- continutul operatiunii economico-financiare si, atunci cand este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;
- datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, dupa caz;
- numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare, ale persoanelor cu atributii de control financiar preventiv si ale persoanelor in drept sa aprobe operatiunile respective, dupa caz;
- alte elemente menite sa asigure consemnarea completa a operatiunilor efectuate.