Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Planul de conturi general 2025"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Planul de conturi general 2025
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate

Facturare piese de schimb catre o societate din Germania

Data actualizarii: 09 Iunie 2011
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
piese de schimbtvacodul fiscaltva colectataclientimarfurifurnizori
O societate doreste sa achizitioneze de pe teritoriul Romaniei piese de schimb pentru niste utilaje de productie, urmand sa refactureze ulterior aceste piese de schimb unui partener din Germania.
Ce fel de contract trebuie intocmit in acest caz ? Care sunt inregistrarile contabile la aprovizionare si la refacturare ? Societatea din Germania este inregistrata in scopuri de TVA, avand cod fiscal din aceasta tara.                                                          

Avem 2 situatii:       
                                       
Piesele de schimb achizitionate sunt utilizate de societatea din Romania, pe teritoriul Romaniei, societatea refacturand numai valoarea acestor bunuri, fara ca acestea sa paraseasca teritoriul national.                                

Piesele de schimb sunt refacturate si livrate partenerului din Germania, existand posibilitatea probarii transportului acestora la beneficiar.                      

Astfel, analizand cele 2 situatii, in primul caz consideram ca sunt indeplinite cele 4 conditii cumulative stabilite la art. 126 din Codul fiscal si operatia este supusa TVA in Romania.

Vom analiza fiecare conditie in parte:

Operatia este cu plata, prin plata intelegand orice contraprestatie primita de la beneficiar, situatie ce rezulta implicit din intrebare, fiind refacturarea unor cheltuieli.

Operatia este efectuata de un platitor de TVA, in activitatea sa curenta, conditie ce rezulta din descrierea societatii

 Operatia este supusa TVA prin efectul legii, nefiind scutita cu sau fara drept de deducere, speta descrisa nu se incadreaza la nici unul din cazurile exceptate de la plata

 Operatia este desfasurata pe teritoriul Romaniei, situatia conditiei de teritorialitate este considerata evidenta atat cat bunurile nu parasesc teritoriul national.

Facem si observatia ca din punctul nostru de vedere aceste refacturari nu se incadreaza la categoria servicii nefiind aplicabile prevederile de la art. 129 si 133 din Codul fiscal, ce descriu serviciile si locul prestarii in cazul serviciilor.

In cazul al doilea in care societatea livreaza bunurile beneficiarului din Germania, putand proba efectuarea transportului consideram ca aceasta livrare este scutita de TVA, cu drept de deducere, in baza prevederilor art. 143 din Codul fiscal, fiind o livrare intracomunitara, la care beneficiarul va efectua plata TVA prin masura taxarii inverse.

Se retine ca justificarea scutirii de TVA se face conform prevederilor OMFP nr. 3419 din 21 decembrie 2009 privind modificarea si completarea instructiunilor de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile prevazute la art. 143 alin. (1) lit. a)-i), art. 143 alin. (2) si art. 144^1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.222/2006.

Astfel consideram ca societatea va intocmi un contract de livrare de bunuri.

In ce priveste inregistrarea in contabilitate consideram ca achizitia acestor bunuri poate fi inregistrata inca de la aprovizionare in contul 371 Marfuri, efectuand inregistrarile contabile:

371 Marfuri = 401 Furnizori
4426 TVA deductibila = 401 Furnizori - pentru TVA aferent achizitiei.
La facturare catre beneficiarul din Germania se vor face inregistrarile:

- pentru cazul a)                                                                           

4111 Clienti = 707 Venituri din vanzarea marfurilor                                      
4111 Clienti =  4427 TVA colectata                                             

- pentru cazul b)                                                      
4111 Clienti = 707 Venituri din vanzarea marfurilor                                
In ambele situatii scaderea din gestiune se evidentiaza prin articolul contabil
607 Cheltuieli cu marfurile = 371 Marfuri.

Informatii de top de la expertii PortalContabilitate.ro

- cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania -

Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?

Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT - Completeaza formularul de mai jos:

- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la experti

Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Planul de conturi general 2025"


X