Intrebare:
O societate are un angajat care pleaca de la data de 01.11.2011. In cazul in care angajatorul intruneste conditiile depunerii declaratiei 112 trimestrial, se va depune aceasta declaratie si in luna octombrie completata numai cu datele angajatului care pleaca sau cu datele tuturor angajatilor? De asemenea, in cazul in care se depuna pana la 25.11.2011, va mai trebui depusa in acelasi format si la 25.01.2012?
Raspuns:
Art. 296 indice 19 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal stabileste urmatoarele:
"(1) Persoanele fizice si juridice prevazute la art. 2963 lit. e), la care isi desfasoara activitatea sau se afla in concediu medical persoanele prevazute la art. 2963 lit. a) si b), si entitatile prevazute la art. 2963 lit. f) si g) sunt obligate sa depuna lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza contributiile, Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
(11) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor prevazuti la art. 58 alin. (2), in calitate de angajatori sau de persoane asimilate angajatorului, depun trimestrial Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aferenta fiecarei luni a trimestrului, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului.
(12) Depunerea trimestriala a declaratiei prevazute la alin. (1) consta in completarea si depunerea a cate unei declaratii pentru fiecare luna din trimestru.
(……)
(18) Ori de cate ori in cursul trimestrului inceteaza calitatea de asigurat a unei persoane, platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor prevazuti la art. 58 alin. (2), in calitate de angajatori sau de persoane asimilate angajatorului, depun declaratia prevazuta la alin. (1) pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit incetarea calitatii de asigurat. In acest caz, declaratia/declaratiile aferenta/aferente perioadei ramase din trimestru se depune/se depun pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului. In cazul in care incetarea calitatii de asigurat are loc in luna a doua a trimestrului, se vor depune atat declaratia pentru prima luna a trimestrului, cat si cea pentru luna a doua, urmand ca dupa incheierea trimestrului sa se depuna numai declaratia pentru luna a treia."
Asadar, depunerea trimestriala a declaratiei 112 consta in completarea si depunerea a cate unei declaratii pentru fiecare luna din trimestru. Insa, platitorii de venituri din salarii si similate salariilor care, potrivit legii, au obligatia depunerii trimestriale a declaratiei, trebuie sa depuna declaratia 112 pana la data de 25 inclusiv, a lunii urmatoare celei in care a intervenit incetarea calitatii de asigurat a unui beneficiar de venit.
In cazul prezentat, din informatiile pe care le-ati furnizat intelegem ca incetarea calitatii de asigurat are loc in prima luna din trimestrul IV (octombrie 2011). Ca atare, societatea va depune declaratia 112 aferenta lunii octombrie 2011 (toti asiguratii) pana la data de 25 inclusiv a lunii noiembrie 2011, iar declaratiiile aferente lunilor noiembrie si decembrie 2011 se vor depune pana la data de 25 inclusiv a lunii ianuarie 2012.